Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes PinguinLutosa: Polska jest rynkiem perspektywicznym

  • Autor: Magda Brzózka; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 07-03-2013, 11:05
Prezes PinguinLutosa: Polska jest rynkiem perspektywicznym
Wielkość produkcji PinguinLutosa Foods Polska z każdym rokiem wzrasta o kilkanaście procent

- Planujemy w Polsce zwiększać skalę działalności, a co za tym idzie udziały rynkowe. Odnotowujemy sukcesywny wzrost wolumenu sprzedaży i liczby odbiorców - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Anna Jęczmyk , prezes Zarządu PinguinLutosa Foods Polska.

Spożycie mrożonek jest w Polsce wciąż niskie w porównaniu z innymi krajami Europy, ale powoli Polacy przekonują się o wartości mrożonych warzyw i owoców.

- Coraz bardziej aktywne kampanie na rzecz zdrowego żywienia wpływają, z naszego punktu widzenia pozytywnie, na zachowania konsumencie. Również my sami wychodzimy do młodszego konsumenta, który bardzo często sięga po mrożonki i zwraca uwagę na jakość oraz atrakcyjność dań. Należy obalić mit, że mrożonki to produkt wyłącznie sezonowy i utrwalać przekonanie, że jest on w 100 proc. naturalny - mówi Anna Jęczmyk , prezes zarządu PinguinLutosa Foods Polska.

Prezes spółki dodaje, że warunki klimatyczne dla większości popularnych warzyw i owoców, wysoka jakość surowca, zawansowana technologia, a także zmieniające się przyzwyczajenia żywieniowe Polaków pozwalają optymistycznie patrzeć na dalszy rozwój tego rynku.

We wrześniu 2011 roku firma Pinguin przejęła w Polsce oddział mrożonek francuskiej grupy CECAB (właściciela marki d'aucy na świecie) wraz z 4 zakładami: w Dąbrowie Chełmińskiej, Lipnie, Ełku i Adamowie. Dzięki temu połączeniu sił na rynku obecne są teraz 3 marki: Pinguin i Felco w sektorze gastronomicznym oraz markę d'aucy w sprzedaży detalicznej.

- Grupa Pinguin przejęła firmę z 20 letnim doświadczeniem w produkcji i sprzedaży mrożonych warzyw i owoców, posiadającą 2 zakłady położone w strategicznych lokalizacjach z uwagi na możliwość eksportu na Wschód i na Zachód Europy. Dzięki tym udogodnieniom, wieloletniemu doświadczeniu oraz wysokiej jakości surowców, z której jesteśmy znani, jesteśmy znaczącym producentem warzyw i owoców dla grupy Pinguin, na rynek polski i rynki zagraniczne. Jedynie 20 proc. ogólnej produkcji sprzedajemy na rynku krajowym, eksportujemy do Rosji i Krajów Bałtyckich, ale również do krajów Europy Zachodniej i Skandynawii. Produkujemy też mrożone owoce i warzywa pod marką własną dla polskich i międzynarodowych sieci. Polski rynek mrożonek jest jak najbardziej perspektywiczny z punktu widzenia grupy, mimo że spożycie jest o wiele mniejsze niż na Zachodzie - zapewnia prezes Jęczmyk.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • nordis - lider 11-03-2013, 16:15:
właśnie.
przecież nordis się tak łatwo nie podda!
  • Dystrybutor 07-03-2013, 21:50:
Pojawia się pytanie czy ma Pani świadomość jakie udziały mają w rynku poszczególne marki oraz w jaki sposób macie zamiar wyprzedzić lidera rynkowego?

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 306) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH