Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Podravki: W tym roku planujemy osiągnąć dwucyfrowy wzrost sprzedaży

  • Autor: Magdalena Brzózka, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 11-05-2011, 14:28
Prezes Podravki: W tym roku planujemy osiągnąć dwucyfrowy wzrost sprzedaży
Šijak Dalibor, prezes Podravka Polska

Pomysł wejścia Podravki w segment makaronów i ryżu pojawił się w polskim zarządzie firmy jako odpowiedź na wzrastające zapotrzebowanie rynku. Jednak to dopiero początek naszych ambitnych planów związanych z szybkim rozwojem rynku - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Šijak Dalibor, prezes Podravka Polska.

Z jakimi wynikami Podravka zakończyła 2010 r. (przychody ze sprzedaży i zysk netto)? Jakie są szacunki finansowe na koniec tego roku? Jakie są cele dla marki Podravki jeśli chodzi o zwiększanie udziałów rynkowych i sprzedaży?

W poprzednim roku odnotowaliśmy dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Co najmniej taki sam wynik planujemy osiągnąć w 2011 roku. Zwiększenie udziałów rynkowych we wszystkich kategoriach, w jakich jesteśmy obecni, jest jednym z naszych celów, nad którym stale pracujemy.

Jaki jest potencjał rozwoju rynku przypraw w Polsce?

Rynek przypraw w Polsce ciągle rośnie. Polacy szukają dodatków do dań, które pomogą im stworzyć smaczny i zdrowy posiłek. Podravka wykorzystała ten trend wprowadzając mieszanki przypraw Vegeta. Jednocześnie aby zaspokoić potrzeby konsumentów we wszystkich okresach w roku jest obecna w segment produktów sezonowych, jak np. przyprawy do potraw z grilla. To jednak dopiero początek naszych ambitnych planów.


Czy Podravka planuje obok rozwoju organicznego również rozwój poprzez akwizycje? Jeśli tak czy spółka ma na oku potencjalne cele akwizycyjne?

Rozwój poprzez akwizycje to jeden z możliwych scenariuszy dla naszej firmy. Jednak na tym etapie nie możemy zdradzić więcej szczegółów.

Ostatnio Podravka weszła w segment makaronów i ryżu. Skąd ten pomysł i czy Podravka planuje wchodzić w kolejne nowe kategorie produktów związanych zarówno z segmentem przypraw jak i całej szeroko pojętej branży spożywczej. Jeśli są takie plany - to w które segmenty rynku i kiedy do tego dojdzie?

Pomysł wejścia Podravki w segment makaronów i ryżu pojawił się w polskim zarządzie firmy jako odpowiedź na wzrastające zapotrzebowanie rynku. Warto podkreślić jednak, że działania te to dopiero początek naszych ambitnych planów związanych z szybkim rozwojem rynku w przyszłości. Na tym etapie jednak nie możemy zdradzić, w których segmentach będziemy najbardziej aktywni ani w jakim okresie.

Rynek spekuluje o planach sprzedaży marki Kamis zagranicznym gigantom. Czy Podravka nie obawia się, że obecny lider rynku trafi pod skrzydła światowego giganta?

Jesteśmy przygotowani na taki rozwój wydarzeń. Będziemy jednak kontynuować naszą strategią niezależnie od działań konkurentów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH