Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes „Polskiej Ekologii”: To jest nasz czas. Przyszła moda na bio-odżywianie

  • Autor: Magda Brzózka; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 21-09-2017, 11:38
Prezes „Polskiej Ekologii”: To jest nasz czas. Przyszła moda na bio-odżywianie
fot. shutterstock

- Żywność ekologiczna to duże wyzwanie w obliczu zalewu naszego rynku żywnością mocno przetworzoną. Nam zależy, żeby łańcuch żywnościowy był jak najkrótszy, żeby dzieci w przedszkolach i szkołach były odżywiane żywnością organiczną, a wizytówką polskiej dobrej żywności były naturalne soki a nie Coca- Cola - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Paweł Krajmas, prezes zarządu Stowarzyszenia „Polska Ekologia”.

- To jest nasz czas, bo do Polski przyszła moda na prozdrowotne odżywianie. Świadomość polskich konsumentów jest coraz większa jeśli chodzi o wpływ tego, co spożywamy, na zdrowe życie. Za to mocno boli nas to, że nadal ok. 80 proc. żywności w sieciach handlowych obecnych w Polsce, jest pochodzenia innego niż polskie. Zupełnie nie mamy wypracowanego patriotyzmu lokalnego. Z kolei, w małych sklepach dominuje żywność wyprodukowana w naszym kraju – dodaje Paweł Krajmas.

Prezes „Polskiej Ekologii” ma nadzieję, że w ślad za modą na prozdrowotność i eko, pojawi się trend kupowania  polskich produktów spożywczych. Jego zdaniem to polscy wytwórcy żywności i konsumenci a także dystrybutorzy powinni o to zadbać.

- Polska jest jednym z największych na świecie producentów soków z ekologicznej  aronii i czarnej porzeczki. Mamy ogromny potencjał, jednak bolesne jest to, że zbyt dużo importujemy produktów zagranicznych a zbyt mało kupuje od nas rynek polski. Staramy się znaleźć rozwiązanie, żeby polskie produkty trafiały na nasze półki. M. in. w związku z tym zamierzamy popularyzować alternatywne formy sprzedaży np. przez internet, organizować bio-bazary. Chcemy również trafić do szkół i miejsc masowego żywienia. Gdyby wszyscy przestrzegali zapisów w ustawie to produkty niskiej jakości nie miałyby racji bytu. Jednak jest silna presja na jak najniższą cenę, co nie ma sensu, bo nie warto oszczędzać na zdrowiu dzieci. Najmłodsi w szkołach powinni otrzymywać produkty spożywcze najwyższej jakości. Preferencje w ich dostarczaniu powinni mieć lokalni dostawcy i rolnicy, musimy zacząć budować system patriotyzmu i krótkiego łańcucha dostaw – wylicza prezes „Polskiej Ekologii”.

Jego zdaniem dużym problemem jest również to, że wiele sklepów z „żywnością prozdrowotną” nie ma certyfikatu i na rynku pojawia się mnóstwo żywności niewiadomego pochodzenia. - Dlatego apelujemy do konsumentów, by zawsze czytali etykiety produktów spożywczych i wybierali te, które zostały wyprodukowane jak najbliżej nas - dodaje.

Do tego, jak twierdzi prezes, markety często korzystają z nieświadomości polskich konsumentów tworząc „ryneczki”, „zdrową półkę”, zaś obok żywności eko stawiają żywność konwencjonalną.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Czytelnik 25-09-2017, 14:24:
trzeba wprowadzić wysokie podatki na cukier i mięso, od mięsa dostaje się otyłości tak samo jak od cukru wg badań, cukier jest dosypywany do wszystkiego, w musztardzie 10% w sałatkach warzywnych 10% w sokach 10% w ketchupie pudliszki 30%, oni chcą abyśmy nie przestawali jeść i stali się otyli

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU
partner serwisu partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 501) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.