REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Symbio: Rynek żywności ekologicznej rozwija się w tempie ok. 20-25 proc. rocznie

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 17-07-2013, 12:50
Prezes Symbio: Rynek żywności ekologicznej rozwija się w tempie ok. 20-25 proc. rocznie
fot. Symbio

- Rozwój rynku ekologicznego w Polsce związany jest głównie z rosnącą świadomością konsumentów oraz wzrastającym zainteresowaniem zdrowym stylem życia i odżywiania się. Szacujemy, że rynek ten rozwija się mniej więcej w tempie ok. 20-25 proc. rocznie - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Sylwia Rybicka, prezes zarządu Symbio.

REKLAMA

Nie ma dokładnych badań co do wielkości rynku ekologicznego w Polsce, głównie z uwagi na brak rozróżnienia żywności ekologicznej od innej żywności, określanej również mianem zdrowej. Pojawiają się jednak różne szacunki I raporty, które podają, że zdrowej żywności stanowił ok 375 mln w roku 2010 i rośnie 25% rocznie. Instytut Uprawy Nawożenia I Gleboznawstwa w Puławach szacuje wartość rynku na 50 mln Euro.

- Naszym zdaniem, porównując się z innymi państwami UE, gdzie spożycie żywności ekologicznej jest nawet 10-20 krotnie wyższe, Polska jest wciąż na początku drogi. Średnia dla Europy to 3% rynku żywności. Podczas gdy w Niemczech, Dani, czy Szwajcarii ten wskaźnik dochodzi do 5%, w Polsce to wciąż zaledwie 0,2% - mówi Sylwia Rybicka, prezes zarządu Symbio

I dodaje: - Jeszcze parę lat temu gdy z pewną nieśmiałością wprowadzaliśmy na rynek nasze pierwsze produkty ekologiczne (soki i dżemy) na rynek polski (w tym czasie byliśmy już uznanym producentem ekologicznych półproduktów na rynki Unii Europejskiej i USA), zainteresowanie tymi produktami było szczątkowe, a wiedza na ten temat jeszcze mniejsza. Dziś obserwujemy, że nasi konsumenci są coraz bardziej świadomi i coraz lepiej odróżniają produkty ekologiczne od "pseudoekoproduktów", choć do ideału nam jeszcze daleko. Mało tego, coraz większego znaczenia nabiera fakt, iż jest to produkt polski.

Symbio sukcesywnie rozszerza swoją ofertę produktową, która obecnie składa się z 150 produktów, takich jak: soki, napoje, dżemy, i konfitury (zarówno niskosłodzone jak i bez dodatku cukru) oraz powidła, wszelkiego rodzaju produkty zbożowe, jak: mąki (w tym mieszanki mączne do domowego wypieku chleba), płatki, otręby, musli, kasze, makarony, bakalie, nasiona strączkowe i inne.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH