Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Primavika chce stać na dwóch nogach: konwencjonalnej i ekologicznej

  • Autor: MB, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 15-02-2017, 12:07
Primavika chce stać na dwóch nogach: konwencjonalnej i ekologicznej
Paweł Skrzypczak, prezes firmy Primavika/ fot. Żelazna studio

- Primavika stoi i zamierza stać na dwóch biznesowych filarach i planuje dwutorowo się rozwijać. Dzisiaj głównym biznesem jest dla nas produkcja żywności konwencjonalnej, jednak widzimy ogromne perspektywy rozwoju - również rynku ekologicznej żywności - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Paweł Skrzypczak, prezes firmy Primavika.

Primavika to producent prozdrowotnej wegetariańskiej żywności pod marką Primavika, a także ekologicznej z logo Primaeco. Ta rodzinna firma z polskim kapitałem powstała w 1998 r.

- W Polsce dużo się mówi dzisiaj o ekologii, jednak jeśli chodzi o sprzedaż bio-żywności, przynajmniej w przypadku naszej firmy, to nadal jest margines. Gdybym miał stawiać wyłącznie na sprzedaż produktów eko, dawno musiałbym zamknąć firmę. Ten rynek się rozwija i wierzę, że w pewnym momencie ta kategoria będzie motorem wzrostu naszego przedsiębiorstwa. Jednak uważam, że zawsze łatwiej się stoi na dwóch nogach – zapewnia Paweł Skrzypczak.

Primavika od lat opiera się na tych samych stałych i sprawdzonych dostawcach orzechów, nasion strączkowych i warzyw, zarówno w produkcji konwencjonalnej jak i ekologicznej. W pierwszej kolejności od lokalnych rolników.

Dzisiaj produkty z logo Primavika i Primaeco można znaleźć w kilku sieciach na terenie całego kraju m.in. w sieci Piotr i Paweł. Choć na początku swojej drogi Primavika często otrzymywała propozycje współpracy z sieciami na absurdalnych warunkach. Dzisiaj handel bardziej rozsądniej podchodzi do negocjacji, bo ma już tę wiedzę, że rynek żywności prozdrowotnej, wegetariańskiej czy ekologicznej jest perspektywiczny i skoro te produkty przyjęły się w krajach bardziej rozwiniętych, u nas musi być podobnie.

- Jeszcze kilka lat temu musieliśmy przekonywać sieci, że powinny tworzyć specjalną półkę dla mniejszości kulinarnych a nie rozrzucić po markecie cały „zdrowy” asortyment, bo klient musi mieć komfort wyboru specjalistycznych produktów w dedykowanym dla nich miejscu. Dzisiaj niemal każda sieć posiada już taką półkę. Na części z nich jesteśmy, do kolejnych chcemy dotrzeć. Staramy rozwijać się razem z rozwojem handlu. Jeszcze dwa lata nie byliśmy w stanie sprostać produkcyjnie i ilościowo dużym zamówieniom niektórych sieci handlowych. Po rozbudowie naszego zakładu jesteśmy gotowi realizować duże zamówienia – zapewnia Paweł Skrzypczak.

Primavika ma obecnie w portfolio około 65 produktów i plan wprowadzania co najmniej 15 nowości rocznie. Stawia na nowatorskie produkty, takich jakich nikt nie robi.

Więcej na temat Primaviki czytaj w lutowym wydaniu magazynu Rynek spożywczy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 025) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH