Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Owoce i warzywa

Primavika stawia na segment żywności bezglutenowej

-  Żywność bezglutenowa stanowi ponad 80 proc. naszej oferty. Mamy ponad 60 indeksów z certyfikatem bezglutenowości. Primavika nie idzie za modą, bo one mijają. Dla nas kwestia żywności bezglutenowej dotyczy zdrowia a nie trendu. Masa konsumentów jest chora i po prostu potrzebuje takich produktów - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Paweł Skrzypczak, prezes firmy Primavika.

Primavika stawia na segment żywności bezglutenowej
Paweł Skrzypczak, prezes firmy Primavika/ fot. Żelazna studio

- Weganizm i wegetarianizm to korzenie naszej firmy i standardy. Niemal wszystkie nasze produkty są wegańskie, aktywnie współpracujemy z organizacjami pożytku publicznego propagującymi dietę roślinną takim jak: Fundacja Międzynarodowego Ruchu Na Rzecz Zwierząt Viva. Kolejnym naszym standardem jest bezglutenowość. Dzięki temu przyciągamy również konsumentów, którzy dbają o zdrowie, sportowców, osoby, które ze względów zdrowotnych szukają roślinnych odpowiedników mięsa – zapewnia Paweł Skrzypczak.

Prezes przyznaje, że przez wprowadzenie standardów bezglutenowości, firma musiała mocno podnieść standard doboru dostawców.

- Jesteśmy polską firmą rodzinną, tutaj produkujemy, i tak zostanie. Wszystkie warzywa i surowce, które są u nas dostępne kupujemy lokalnie. Jednak np. ciecierzycę, orzeszki arachidowe, migdały, które w Polsce nie rosną, sprowadzamy – zapewnia prezes Primaviki.  

Kiedy na polskim rynku pojawiła się kategoria zdrowej żywności, wszyscy kojarzyli to z soją. - My od początku postawiliśmy na ciecierzycę, soja pojawia się w zaledwie 10 proc. naszych produktów. Cały czas pracujemy nad innowacjami, staramy się, żeby nasze produkty były coraz prostsze, skracamy i czyścimy etykietę, staramy się usuwać zagęstniki. Ostatnio wprowadziliśmy do oferty pasty słonecznikowe. Pierwsze próby z tym produktem mieliśmy już 17 lat temu, jednak wtedy nie osiągnęliśmy zakładanego efektu i zrezygnowaliśmy z wprowadzenia tych produktów na rynek. Teraz wróciliśmy do tego tematu i produkty są już dostępne dla konsumentów – zapewnia prezes.

Jego zdaniem żywność prozdrowotna w Polsce to nadal niszowa kategoria. Rynek się rozwija jednak sukcesywnie, nie agresywnie. - W najbardziej rozwiniętych krajach Europy Zachodniej motorem rozwoju tego sektora było samo społeczeństwo. Im bardziej skażona, niesmaczna jest żywność popularna, masowa, tym mocniej wymusza się na producentach, żeby skupili działania na zdrowej i smacznej żywności. Wówczas łatwiej przekonać społeczeństwo do zakupu żywności prozdrowotnej – mówi Paweł Skrzypczak.

Firma Primavika obok brandowych produktów weszła również w produkcję private label.

Od początku działania firmy Primavika produkuje żywność w szklanych opakowaniach. - Już ponad 20 lat temu zdecydowaliśmy się na to. Już wtedy wiedzieliśmy, że takie rozwiązanie jest najzdrowsze zarówno dla konsumentów jak i środowiska – dodaje Paweł Skrzypaczak.

- Na razie naszym priorytetem jest rozwój w Polsce, mamy tu sporo do zrobienia. Pracujemy nad jak najszerszą dostępnością naszych produktów na terenie całej Polski, w sieciach handlowych.  Prowadzimy rozmowę dot. eksportu do USA, negocjujemy również z krajami Europy i świata. Na razie są to jednak bardzo drobne działania – dodaje prezes.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Paweł Skrzypczak RSS ALERT    /    Primavika RSS ALERT    /    żywność prozdrowotna RSS ALERT    /    żywność bezglutenowa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.218.53
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.