Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Producenci borówek otrzymali 180 tys. zł na promocję owoców

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-04-2018, 13:25
Producenci borówek otrzymali 180 tys. zł na promocję owoców
fot. shutterstock

Od 3 lat środowisko plantatorów promuje 1 lipca – Dzień Polskiej Borówki jako datę rozpoczęcia zbiorów. W tym roku po raz pierwszy działania będą prowadzone również przez cały sezon. - Od lat budujemy rynek. Od 3 lat świadomość daty rozpoczęcia sezonu, atmosferę czekania i odliczania. W tym roku idziemy o krok dalej. Naszym celem jest wyrobienie nawyku jedzenia borówek w sezonie zbiorów. Pokażemy, że to wygodna przekąska, która spełnia wszystkie potrzeby nowoczesnego konsumenta. Jest częścią zdrowego stylu życia. Takie cele sobie stawiamy – mówi Katarzyna Grzegrzółka-Parafiniuk, Przewodnicząca Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki.

Kampanię „Lato z borówkami” realizuje Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, partnerem jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki.

- Projekt uzyskał dofinansowanie z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, a jego koszt wyniesie około 180 tys. zł. Pozwoli to na kontynuację i rozszerzenie dotychczasowych działań promocyjnych, prowadzonych z inicjatywy plantatorów – mówi Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

Treścią komunikacji w lipcu będą walory zdrowotne borówek i łatwość ich podania. Prezentacja przepisów pod wybrane sytuacje konsumpcji. Specjalnie promowane będzie dodawanie borówek do napojów. „Lato z borówkami” potrwa do końca wakacji, w sierpniu branża pokaże smak borówek doceniany przez producentów rzemieślniczych lodów i wybierze najlepsze lody borówkowe na świecie.

Aktywności w ramach projektu „Lato z borówkami” rozpoczną się już w kwietniu. Pierwszym celem jest zaangażowanie plantatorów. Kampanię rozpoczyna cykl tekstów w prasie branżowej prezentujących dokonania plantatorów i argumenty na rzecz indywidualnego zaangażowania producentów. 

- Borówkarze wyznaczają nowe standardy w zakresie promocji w Polsce i za granicą. Szczególnie na rynku polskim może to stanowić wzór dla innych owoców, nie tylko jagodowych. Robią wrażenie producenci, ich energia i pomysły. Najlepszego produktu nie da się wypromować bez ludzi. A jeśli są ludzie, i oni tworzą wizerunek owocu, robi to olbrzymie wrażenie – mówił komentując realizację celów promocyjnych dr Piotr Baryła, prezes Krajowego Stowarzyszenia Plantatorów Czarnej Porzeczki.

W maju powstanie cykl filmów edukacyjnych prezentujących konsumentom pracę na plantacjach. W czerwcu branża wybierać będzie najmłodszego z plantatorów. Dokonana przez niego degustacja otworzy borówkowy sezon. W ubiegłym roku tę tradycję zainaugurował 10 miesięczny Staś Pieńko, syn i wnuk lubelskich plantatorów. Samo finałowe głosowanie obserwowało na Facebooku 50 tys. ludzi.

Inauguracja sezonu borówkowego w 2018 roku odbędzie się w sobotę 30 czerwca. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (10 461) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane