Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Producenci owoców jagodowych łączą siły (wideo)

Wzorem doświadczeń plantatorów borówki branża jagodowa łączy siły, by skuteczniej budować nawyk codziennej konsumpcji w sezonie zbiorów. Celem rozpoczynającej się kampanii polskich superowoców jest promocja współpracy przy kreowaniu popytu. - Jako branża mamy dla konsumentów szerszą ofertę, przez większą część roku. Z osobna każdy nasz sezon jest zbyt krótki by mówić w kategoriach budowania nawyków żywieniowych. Razem możemy próbować taki nawyk kreować - alarmują producenci.

Producenci owoców jagodowych łączą siły (wideo)
fot. shutterstock

- Największym wyzwaniem stojącym dzisiaj przed producentami jest oswojenie rynku. Musimy zacząć budować wspólnotę na rynku. Bez współpracy na rynku nie da się dalej podnosić poziomu produkcji. Wiedza nie wystarczy - mówi Ireneusz Komorowski, prezes Stowarzyszenia Plantatorów Borówki Amerykańskiej.

- Mamy jako branża te same wyzwana i cele. Najpierw musimy budować na szczeblu lokalnym, na bazie tego elementarnego zaufania pomiędzy plantatorami, którzy się znają. Razem rozwijali potencjał wiedzy, doświadczenia i produkcji. Później szukać większych podmiotów, żeby scalać te doświadczenia. Jako branża mamy wspólne cele. Wszystkim producentom owoców jagodowych życzę najpierw wiedzy, ale przede wszystkim zbudowania zaufania i współpracy na rynku – dodaje Prezes Komorowski.

- Tylko we współpracy jest sukces. Znam wiele rynków i uważam, że tylko we współpracy jest sukces. Pojedynczy plantator nie jest w stanie zaopatrzyć żadnego supermarketu. Tylko we współpracy siła - mówi Krzysztof Krupa z firmy Syngenta.

- Wymiana doświadczeń początkowo była traktowana jako sprzedawanie swoich doświadczeń, czyli wspomaganie konkurencji. Ale wydaje mi się, że w tej chwili nie ma konkurencji polsko-polskiej, zwłaszcza w borówce, tylko jest współpraca i wymiana doświadczeń, co jest też kluczem do sukcesu, ponieważ wzajemna nauka pozwala podnosić kompetencje, kwalifikacje, umiejętności - mówi Krzysztof Krupa.

Powinniśmy także edukować społeczeństwo, konsumenta na temat jakości spożywanych owoców i warzyw, a w ogóle szeroko pojętej żywności. Bo z jednej strony klient kupuje oczami – ja również kupuję oczami, ale ważne jest to, co jest w środku. Jakie są właściwości odżywcze.
Edukacja konsumentów jest konieczna, tak byśmy dbali o owoce lokalne. Chodzi chociażby o ślad węglowy. Potrzebna jest edukacja. Musimy promować nasze owoce jako część stylu życia. Tak jak od kilku lat promowana jest borówka. Jako owoc XXI wieku – pasujący do naszych aktualnych wyzwań. Powinniśmy preferować owoce produkowane lokalnie, a często sięgamy po te z dalekich krajów – puentuje Krupa.


Korzystając doświadczeń plantatorów borówki branża jagodowa łączy siły. Celem jest budowa nawyku codziennej konsumpcji w sezonie zbiorów. Olbrzym potencjał stanowi komunikacja wspólnych walorów oraz wzajemne wsparcie plantatorów różnych owoców.

więcej informacji:

superowoce RSS ALERT    /    KZGPOiW RSS ALERT    /    owoce jagodowe RSS ALERT    /    Ireneusz Komorowski RSS ALERT    /    Fundacja Promocji Polskiej Borówki RSS ALERT    /    Dominika Kozarzewska RSS ALERT    /    Krzysztof Krupa RSS ALERT    /    Syngenta RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.87.147.184
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.