Producenci superfoods: Boom na super żywność potrwa wiele lat

Oferta superfoods dostępna na polskim rynku jest szeroka i ciągle coraz szersza. Producenci "nad-żywności" są przekonani, że popularność tych produktów to nie chwilowa moda, ale długotrwały trend.
POWIĄZANE TEMATY
Michał Lasocki, prezes firmy Intenson Europe, która działa na rynku od 2007 r. zapewnia, że rynek super żywności w Polsce dynamicznie rośnie a Intenson razem z nim. Spółka wypracowała na koniec 2016 r. ok 35 mln zł przychodów ze sprzedaży. Zdaniem prezesa firmy polski konsument jest coraz bardziej wyedukowany pod kątem prozdrowotnej żywności i ciekawy nowych, zdrowszych niż te konwencjonalne, produktów. Do tego sieci handlowe podążają za trendami i stale poszerzają prozdrowotną ofertę. - Dzisiaj niemal każda z nich ma już osobną prozdrowotną półkę i z roku na rok jest ona coraz szersza. Jednak dla przykładu we Francji te półki są 3-4-krotnie większe niż u nas. To oznacza jedno - że ten trend jeszcze długo będzie się rozwijać na polskim rynku, a perspektywy rozwoju tego sektora są ogromne – zapewnia Michał Lasocki. I dodaje, że jeszcze kilka lat temu produkty z logo Inetnson były dostępne jedynie w specjalistycznych sklepach, dziś wszystkie zakupy spożywcze możemy zrobić w jednym sklepie - to duży atut z perspektywy konsumentów. - Zmiana w ofercie sieci to dobry krok w stronę polepszenia jakości żywienia polskich konsumentów, ponieważ jeśli tzw. zdrowa żywność będzie bardziej dostępna, to będzie również tańsza a tym samym bardziej dostępna – dodaje Michał Lasocki.
Z kolei Artur Gajewski, sales & marketing manager w spółce Purella Food, która działa od 2015 r. przyznaje, że przy wprowadzaniu innowacyjnych pomysłów firmy bazowano na tym, że rynek żywności prozdrowotnej jest obecnie najintensywniej rozwijającym się segmentem branży spożywczej. Jego zdaniem w latach 2011-2015 o 202 proc. wzrosła liczba wprowadzanych na globalny rynek produktów opartych o superfoods. Jak przekonuje Purella Food, na gruncie polskim trend na superżywność rozwija się bardzo szybko, ale rynek wciąż pozostaje chłonny.
W październiku 2016 roku firma obchodziła pierwsze urodziny. W najbliższych latach chce zająć pozycję wiodącego producenta w branży zdrowego żywienia. Purella Food zamknęła pierwszy rok działalności obrotami na poziomie 2 mln zł. Celem spółki jest podwojenie tego wyniku na koniec 2018 roku. Pięcioletnia strategia spółki zakłada osiągnięcie w 2020 roku 50 mln zł przychodów, które będą generowane również przez akwizycje.
- « Poprzednia
- 1
- 2
- 3
- Następna »

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE: (2)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (2)