REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Producenci żywności zarabiają na modzie na bieganie

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 09-10-2015, 12:15
Producenci żywności zarabiają na modzie na bieganie
Osoby biegajace to atrakcyjna grupa docelowa dla producentów żywności; fot. shutterstock.com

Osoby biegające stanowią dużą grupę konsumentów, z którą warto się liczyć – wynika z badania "Narodowy spis biegaczy 2014" stworzony przez portal Polska Biega. Według raportu aż 84 proc. z nich zgadza się ze stwierdzeniem, że warto zapłacić więcej za produkty dobrej jakości. Wiedzą o tym doskonale nie tylko marki sprzedające sprzęt czy stroje do biegania, ale również producenci żywności.

REKLAMA

Oczywistym wydaje się fakt, że biegacze są mocną grupą docelową dla producentów wód butelkowanych. Wielu z nich wypuściło na rynek swoje wody w wersji "sport", czyli w butelkach z korkiem typu sport cup (głównie o pojemności 0,7l). Również z myślą o biegaczach powstają wody z dodatkami funkcjonalnymi (magnezem, wapniem).

Kolejnym krokiem są dedykowane sportowcom, w tym biegaczom, napoje izotoniczne, których spożycie uzupełnia składniki mineralne, które są wydalane z organizmu w wyniku intensywnego wysiłku. Tu znanymi graczami są takie marki, jak: Powerade (Coca-Cola), Oshee, Gatorade (PepsiCo), 4Move (FoodCare). Rośnie także znaczenie zbożowych batonów energetycznych wzbogaconych witaminami lub z kofeiną, minerałami. Na rynku pojawiły się także słodkie karmelki wzbogacone o pozytywnie działające na organizm substancje.

- W Polsce masowy rynek produktów funkcjonalnych jest w początkowej fazie cyklu wzrostu - pakowana żywność to ok 20 proc. konsumpcji vs. Europa Zachodnia, napoje to ok 5 proc. Czyli możemy spodziewać się rozwoju, gdyż konsumenci baczniej sprawdzają etykiety i szukają zdrowej żywności - powiedział serwisowi www.portalspozywczy.pl, Artur Dorf, Marketing County Manager marki Isostar.

Żywność sportowa / energetyczna w postaci batonów (najpopularniejsza forma), żeli, cukierków, napojów jest podstawą żywienia sportowców.

- Reasumując, jeżeli przyjąć, że na świecie napoje sportowe to dwukrotnie większy rynek od napojów energetycznych, można spodziewać się takiego trendu również w Polsce - dodał ekspert.

Ale trend żywności funkcjonalnej przenosi się także na produkty mnie specjalistyczne – używane w codziennej diecie i komponowaniu posiłków. Jednym prekursorów tej idei jest firma Scandic Food produkująca dżemy marki Owocowa Rozkosz. Razem ze specjalistami z portalu Trening Biegacza stworzyła produkt, który odpowiada zapotrzebowaniu grupy biegaczy i sportowców - dżem truskawka z żeń-szeniem, który posiada działanie wielokierunkowe – zwiększa siłę mięśni i ogólną wydolność, a także poprawia zdolność koncentracji. Firma zamierza promować przygotowanie śniadań z tym produktem podczas licznych imprez biegowych w Polsce.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ATEM 12-10-2015, 10:47:
dla szpitali nie ma produktów !!!!!!!!!!!!!!!!!! na żywienie ,leczenie -- dieta ekologiczna + zioła + ruch = to ,,,,,,,,,,,,,,,,LEK NIE ZASTĄPINY ,,DLA WSZYSTKICH PACJENTÓW NIE STARCZY ,TYLKO DLA NAJBARDZIEJ POTRZEBUJĄCYCH ,, NOWOCZESNA NEUROLOGIA ,, IPO CIĘZKICH ZŁAMANICH ,,,, 1 POWIAT KTÓRY MA PRODUKTY ,,,,,, JEST ZALICZKA NAUKI ŚWIATOWEJ NA ZAKUP PRODUKTÓW I UZUPEŁNIENIE WYPOSARZENIA ,, UCZĄ SZKOŁY GASTRONOMICZNE LUB MIESZKAŃCY GMIN ,,, 1 POWIAT OTRZYMA KLINIKĘ ,, MAM UZUPEŁNIĆ WIEDZĘ ,,,, ODPOWIEDZIALNE WYDZIAŁY ZDROWIA IROLNICTWA ,,,,,TYMCZASOWO ,ZAŁATWIAJĄ I OGŁASZAJĄ W OGOLNOLPOLSKICH GAZETACH I LOKALNCH ,,,, NAUKA CHCE WIEDZIEĆ I PRZYJEDZIE POMAGAĆ ,,TO DUŻE ŚRODKI NA REGION ZAREZERWOWANE ,NA 50 LAT ,,,,PRACUJĄ WSZYSCY ,,,,,,,,
  • AgataSTYBAK 10-10-2015, 21:49:
__________________________________________________________________________
CHODZI O PŁYNY IZOTONICZNE / ENERGETYCZNE, A W TLE CAŁY CZAS WYSTĘPUJĄ TZW. NISKIE WĘGLOWODANY TJ. DO 26% WZROSTU. NIE JEST TO TEORIA NEGATYWNA, ALE PRODUKTY TE NALEŻY SPOŻYWAĆ W SPOSÓB ROZSĄDNY! *****

__________________________________________________________________________

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (22 870) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH