Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Producenci żywności zarabiają na modzie na bieganie

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 09-10-2015, 12:15
Producenci żywności zarabiają na modzie na bieganie
Osoby biegajace to atrakcyjna grupa docelowa dla producentów żywności; fot. shutterstock.com

Osoby biegające stanowią dużą grupę konsumentów, z którą warto się liczyć – wynika z badania "Narodowy spis biegaczy 2014" stworzony przez portal Polska Biega. Według raportu aż 84 proc. z nich zgadza się ze stwierdzeniem, że warto zapłacić więcej za produkty dobrej jakości. Wiedzą o tym doskonale nie tylko marki sprzedające sprzęt czy stroje do biegania, ale również producenci żywności.

Oczywistym wydaje się fakt, że biegacze są mocną grupą docelową dla producentów wód butelkowanych. Wielu z nich wypuściło na rynek swoje wody w wersji "sport", czyli w butelkach z korkiem typu sport cup (głównie o pojemności 0,7l). Również z myślą o biegaczach powstają wody z dodatkami funkcjonalnymi (magnezem, wapniem).

Kolejnym krokiem są dedykowane sportowcom, w tym biegaczom, napoje izotoniczne, których spożycie uzupełnia składniki mineralne, które są wydalane z organizmu w wyniku intensywnego wysiłku. Tu znanymi graczami są takie marki, jak: Powerade (Coca-Cola), Oshee, Gatorade (PepsiCo), 4Move (FoodCare). Rośnie także znaczenie zbożowych batonów energetycznych wzbogaconych witaminami lub z kofeiną, minerałami. Na rynku pojawiły się także słodkie karmelki wzbogacone o pozytywnie działające na organizm substancje.

- W Polsce masowy rynek produktów funkcjonalnych jest w początkowej fazie cyklu wzrostu - pakowana żywność to ok 20 proc. konsumpcji vs. Europa Zachodnia, napoje to ok 5 proc. Czyli możemy spodziewać się rozwoju, gdyż konsumenci baczniej sprawdzają etykiety i szukają zdrowej żywności - powiedział serwisowi www.portalspozywczy.pl, Artur Dorf, Marketing County Manager marki Isostar.

Żywność sportowa / energetyczna w postaci batonów (najpopularniejsza forma), żeli, cukierków, napojów jest podstawą żywienia sportowców.

- Reasumując, jeżeli przyjąć, że na świecie napoje sportowe to dwukrotnie większy rynek od napojów energetycznych, można spodziewać się takiego trendu również w Polsce - dodał ekspert.

Ale trend żywności funkcjonalnej przenosi się także na produkty mnie specjalistyczne – używane w codziennej diecie i komponowaniu posiłków. Jednym prekursorów tej idei jest firma Scandic Food produkująca dżemy marki Owocowa Rozkosz. Razem ze specjalistami z portalu Trening Biegacza stworzyła produkt, który odpowiada zapotrzebowaniu grupy biegaczy i sportowców - dżem truskawka z żeń-szeniem, który posiada działanie wielokierunkowe – zwiększa siłę mięśni i ogólną wydolność, a także poprawia zdolność koncentracji. Firma zamierza promować przygotowanie śniadań z tym produktem podczas licznych imprez biegowych w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ATEM 12-10-2015, 10:47:
dla szpitali nie ma produktów !!!!!!!!!!!!!!!!!! na żywienie ,leczenie -- dieta ekologiczna + zioła + ruch = to ,,,,,,,,,,,,,,,,LEK NIE ZASTĄPINY ,,DLA WSZYSTKICH PACJENTÓW NIE STARCZY ,TYLKO DLA NAJBARDZIEJ POTRZEBUJĄCYCH ,, NOWOCZESNA NEUROLOGIA ,, IPO CIĘZKICH ZŁAMANICH ,,,, 1 POWIAT KTÓRY MA PRODUKTY ,,,,,, JEST ZALICZKA NAUKI ŚWIATOWEJ NA ZAKUP PRODUKTÓW I UZUPEŁNIENIE WYPOSARZENIA ,, UCZĄ SZKOŁY GASTRONOMICZNE LUB MIESZKAŃCY GMIN ,,, 1 POWIAT OTRZYMA KLINIKĘ ,, MAM UZUPEŁNIĆ WIEDZĘ ,,,, ODPOWIEDZIALNE WYDZIAŁY ZDROWIA IROLNICTWA ,,,,,TYMCZASOWO ,ZAŁATWIAJĄ I OGŁASZAJĄ W OGOLNOLPOLSKICH GAZETACH I LOKALNCH ,,,, NAUKA CHCE WIEDZIEĆ I PRZYJEDZIE POMAGAĆ ,,TO DUŻE ŚRODKI NA REGION ZAREZERWOWANE ,NA 50 LAT ,,,,PRACUJĄ WSZYSCY ,,,,,,,,
  • AgataSTYBAK 10-10-2015, 21:49:
__________________________________________________________________________
CHODZI O PŁYNY IZOTONICZNE / ENERGETYCZNE, A W TLE CAŁY CZAS WYSTĘPUJĄ TZW. NISKIE WĘGLOWODANY TJ. DO 26% WZROSTU. NIE JEST TO TEORIA NEGATYWNA, ALE PRODUKTY TE NALEŻY SPOŻYWAĆ W SPOSÓB ROZSĄDNY! *****

__________________________________________________________________________

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH