Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Producenci żywności zarabiają na modzie na bieganie

Osoby biegające stanowią dużą grupę konsumentów, z którą warto się liczyć – wynika z badania "Narodowy spis biegaczy 2014" stworzony przez portal Polska Biega. Według raportu aż 84 proc. z nich zgadza się ze stwierdzeniem, że warto zapłacić więcej za produkty dobrej jakości. Wiedzą o tym doskonale nie tylko marki sprzedające sprzęt czy stroje do biegania, ale również producenci żywności.

Producenci żywności zarabiają na modzie na bieganie
Osoby biegajace to atrakcyjna grupa docelowa dla producentów żywności; fot. shutterstock.com

Oczywistym wydaje się fakt, że biegacze są mocną grupą docelową dla producentów wód butelkowanych. Wielu z nich wypuściło na rynek swoje wody w wersji "sport", czyli w butelkach z korkiem typu sport cup (głównie o pojemności 0,7l). Również z myślą o biegaczach powstają wody z dodatkami funkcjonalnymi (magnezem, wapniem).

Kolejnym krokiem są dedykowane sportowcom, w tym biegaczom, napoje izotoniczne, których spożycie uzupełnia składniki mineralne, które są wydalane z organizmu w wyniku intensywnego wysiłku. Tu znanymi graczami są takie marki, jak: Powerade (Coca-Cola), Oshee, Gatorade (PepsiCo), 4Move (FoodCare). Rośnie także znaczenie zbożowych batonów energetycznych wzbogaconych witaminami lub z kofeiną, minerałami. Na rynku pojawiły się także słodkie karmelki wzbogacone o pozytywnie działające na organizm substancje.

- W Polsce masowy rynek produktów funkcjonalnych jest w początkowej fazie cyklu wzrostu - pakowana żywność to ok 20 proc. konsumpcji vs. Europa Zachodnia, napoje to ok 5 proc. Czyli możemy spodziewać się rozwoju, gdyż konsumenci baczniej sprawdzają etykiety i szukają zdrowej żywności - powiedział serwisowi www.portalspozywczy.pl, Artur Dorf, Marketing County Manager marki Isostar.

Żywność sportowa / energetyczna w postaci batonów (najpopularniejsza forma), żeli, cukierków, napojów jest podstawą żywienia sportowców.

- Reasumując, jeżeli przyjąć, że na świecie napoje sportowe to dwukrotnie większy rynek od napojów energetycznych, można spodziewać się takiego trendu również w Polsce - dodał ekspert.

Ale trend żywności funkcjonalnej przenosi się także na produkty mnie specjalistyczne – używane w codziennej diecie i komponowaniu posiłków. Jednym prekursorów tej idei jest firma Scandic Food produkująca dżemy marki Owocowa Rozkosz. Razem ze specjalistami z portalu Trening Biegacza stworzyła produkt, który odpowiada zapotrzebowaniu grupy biegaczy i sportowców - dżem truskawka z żeń-szeniem, który posiada działanie wielokierunkowe – zwiększa siłę mięśni i ogólną wydolność, a także poprawia zdolność koncentracji. Firma zamierza promować przygotowanie śniadań z tym produktem podczas licznych imprez biegowych w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

bieganie RSS ALERT    /    aktywny tryb życia RSS ALERT    /    artykuły sportowe RSS ALERT    /    napoje izotoniczne RSS ALERT    /    batony energetyczne RSS ALERT    /    żywność dla sportowców RSS ALERT    /    Isostar RSS ALERT    /    Scandic Food RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • AgataSTYBAK 2015-10-10 21:49:29
    __________________________________________________________________________ CHODZI O PŁYNY IZOTONICZNE / ENERGETYCZNE, A W TLE CAŁY CZAS WYSTĘPUJĄ TZW. NISKIE WĘGLOWODANY TJ. DO 26% WZROSTU. NIE JEST TO TEORIA NEGATYWNA, ALE PRODUKTY TE NALEŻY SPOŻYWAĆ W SPOSÓB ROZSĄDNY! ***** __________________________________________________________________________
  • ATEM 2015-10-12 10:47:47
    dla szpitali nie ma produktów !!!!!!!!!!!!!!!!!! na żywienie ,leczenie -- dieta ekologiczna + zioła + ruch = to ,,,,,,,,,,,,,,,,LEK NIE ZASTĄPINY ,,DLA WSZYSTKICH PACJENTÓW NIE STARCZY ,TYLKO DLA NAJBARDZIEJ POTRZEBUJĄCYCH ,, NOWOCZESNA NEUROLOGIA ,, IPO CIĘZKICH ZŁAMANICH ,,,, 1 POWIAT KTÓRY MA PRODUKTY ,,,,,, JEST ZALICZKA NAUKI ŚWIATOWEJ NA ZAKUP PRODUKTÓW I UZUPEŁNIENIE WYPOSARZENIA ,, UCZĄ SZKOŁY GASTRONOMICZNE LUB MIESZKAŃCY GMIN ,,, 1 POWIAT OTRZYMA KLINIKĘ ,, MAM UZUPEŁNIĆ WIEDZĘ ,,,, ODPOWIEDZIALNE WYDZIAŁY ZDROWIA IROLNICTWA ,,,,,TYMCZASOWO ,ZAŁATWIAJĄ I OGŁASZAJĄ W OGOLNOLPOLSKICH GAZETACH I LOKALNCH ,,,, NAUKA CHCE WIEDZIEĆ I PRZYJEDZIE POMAGAĆ ,,TO DUŻE ŚRODKI NA REGION ZAREZERWOWANE ,NA 50 LAT ,,,,PRACUJĄ WSZYSCY ,,,,,,,,

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.25.43.188
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.