Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prozdrowotne batony i przekąski napędzają rynek bakalii

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 01-12-2017, 12:57
Prozdrowotne batony i przekąski napędzają rynek bakalii
fot. shutterstock

Rynek bakalii paczkowanych wart jest ponad 900 mln zł. Co ciekawe to popyt na prozdrowotne batony z dodatkiem bakalii był i jest jednym z wiodących motorów napędzających inwestycje w sektorze w ostatnich latach.

Wraz z upowszechnianiem się trendów prozdrowotnych i zainteresowaniem konsumentów tego typu produktami w ich codziennej diecie, rośnie również rynek bakalii.

Suszone owoce, orzechy i ziarna nie są już postrzegane przez pryzmat sezonowości i kategorię wypieków. Stały się modną, codzienną przekąską, wpisującą się w potrzeby ukierunkowanego na zdrowie konsumenta.

Według badań firmy Mintel, prawie połowa respondentów w Polsce (47%), deklaruje, że w ciągu sześciu miesięcy do maja 2017 roku jadła orzechy prażone, natomiast niemal czterech na dziesięciu (36%) jadło orzechy nieprażone. Świadomi konsumenci coraz chętniej sięgają po zdrowsze przekąski, zarówno pomiędzy posiłkami, jak i zamiast niektórych posiłków, jako szybki zastrzyk energii w ciągu dnia. Wpisuje się to w rosnące zainteresowanie zdrowiem i dobrym samopoczuciem, a w efekcie lepszymi nawykami żywieniowymi. W trzecim kwartale 2017 roku, aż 42% Polaków (46% kobiet vs 37% mężczyzn) zgodziło się ze stwierdzeniem, że są gotowi, aby zmienić swój styl życia na zdrowszy.

- W rezultacie, skala i tempo innowacji w segmencie przekąsek na bazie orzechów, ziaren i suszonych owoców rośnie w skali globalnej, przede wszystkim w obszarze nowych smaków (np. różne polewy i przyprawy o profilach słodkich i niesłodkich), nowych dodatków (np. mieszanki z precelkami lub kawałkami sera, co prowadzi do przenikania się kategorii produktowych), a także poręcznych, jednoporcjowych opakowań – zapewnia Honorata Jarocka, senior food and drink analyst w firmie Mintel. 

Rynek bakalii otrzymał duży impuls do wzrostów wraz z globalnym rozpowszechnianiem się trendów prozdrowotnych, rozumianych jako chęć konsumentów by spożywać produkty niskoprzetworzone, z czystą etykietą, bez dodatku cukru.

- Kariera suszonych owoców i orzechów, którą obserwujemy na polskim rynku w ostatnich latach jest naprawdę spektakularna – od produktu sezonowego, dodawanego głównie do świątecznych wypieków, po pełnoprawną i całoroczną przekąskę i dodatek do nowoczesnych kulinariów. Bakalland wszedł także na rynek batonów zbożowo-bakaliowych, które również są beneficjentami prozdrowotnych tendencji. Zyskaliśmy na tym kroku bardzo. Zainwestowaliśmy kilkadziesiąt milionów złotych w nowe linie produkcyjne, magazyny oraz promocję marki - mówi Marek Moczulski, prezes zarządu Grupy Bakalland.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 830) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH