Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Owoce i warzywa

Prozdrowotne batony i przekąski napędzają rynek bakalii

Rynek bakalii paczkowanych wart jest ponad 900 mln zł. Co ciekawe to popyt na prozdrowotne batony z dodatkiem bakalii był i jest jednym z wiodących motorów napędzających inwestycje w sektorze w ostatnich latach.

Prozdrowotne batony i przekąski napędzają rynek bakalii
fot. shutterstock

Wraz z upowszechnianiem się trendów prozdrowotnych i zainteresowaniem konsumentów tego typu produktami w ich codziennej diecie, rośnie również rynek bakalii.

Suszone owoce, orzechy i ziarna nie są już postrzegane przez pryzmat sezonowości i kategorię wypieków. Stały się modną, codzienną przekąską, wpisującą się w potrzeby ukierunkowanego na zdrowie konsumenta.

Według badań firmy Mintel, prawie połowa respondentów w Polsce (47%), deklaruje, że w ciągu sześciu miesięcy do maja 2017 roku jadła orzechy prażone, natomiast niemal czterech na dziesięciu (36%) jadło orzechy nieprażone. Świadomi konsumenci coraz chętniej sięgają po zdrowsze przekąski, zarówno pomiędzy posiłkami, jak i zamiast niektórych posiłków, jako szybki zastrzyk energii w ciągu dnia. Wpisuje się to w rosnące zainteresowanie zdrowiem i dobrym samopoczuciem, a w efekcie lepszymi nawykami żywieniowymi. W trzecim kwartale 2017 roku, aż 42% Polaków (46% kobiet vs 37% mężczyzn) zgodziło się ze stwierdzeniem, że są gotowi, aby zmienić swój styl życia na zdrowszy.

- W rezultacie, skala i tempo innowacji w segmencie przekąsek na bazie orzechów, ziaren i suszonych owoców rośnie w skali globalnej, przede wszystkim w obszarze nowych smaków (np. różne polewy i przyprawy o profilach słodkich i niesłodkich), nowych dodatków (np. mieszanki z precelkami lub kawałkami sera, co prowadzi do przenikania się kategorii produktowych), a także poręcznych, jednoporcjowych opakowań – zapewnia Honorata Jarocka, senior food and drink analyst w firmie Mintel. 

Rynek bakalii otrzymał duży impuls do wzrostów wraz z globalnym rozpowszechnianiem się trendów prozdrowotnych, rozumianych jako chęć konsumentów by spożywać produkty niskoprzetworzone, z czystą etykietą, bez dodatku cukru.

- Kariera suszonych owoców i orzechów, którą obserwujemy na polskim rynku w ostatnich latach jest naprawdę spektakularna – od produktu sezonowego, dodawanego głównie do świątecznych wypieków, po pełnoprawną i całoroczną przekąskę i dodatek do nowoczesnych kulinariów. Bakalland wszedł także na rynek batonów zbożowo-bakaliowych, które również są beneficjentami prozdrowotnych tendencji. Zyskaliśmy na tym kroku bardzo. Zainwestowaliśmy kilkadziesiąt milionów złotych w nowe linie produkcyjne, magazyny oraz promocję marki - mówi Marek Moczulski, prezes zarządu Grupy Bakalland.

więcej informacji:

rynek bakalii 2017 RSS ALERT    /    bakalie 2017 RSS ALERT    /    Piotr Grauer RSS ALERT    /    KPMG RSS ALERT    /    Monika Woźniak RSS ALERT    /    Augeo Ventures RSS ALERT    /    Helio RSS ALERT    /    Grzegorz Sobociński RSS ALERT    /    Bakalland RSS ALERT    /    Marek Moczulski RSS ALERT    /    Atlanta Poland RSS ALERT    /    Piotr Bieliński RSS ALERT    /    Mintel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.221.147.93
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.