REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prymat: Kategoria przypraw jednorodnych nadal się rozwija

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 18-07-2013, 14:42
Prymat:  Kategoria przypraw jednorodnych nadal się rozwija
fot. Prymat

- Gotowanie i kulinaria to nadal jeden z ulubionych tematów zarówno w telewizji, w prasie, jak i w mediach społecznościowych, co przekłada się na wzrost sprzedaży produktów kulinarnych w ciągu ostatnich lat. Uniwersalność i powszechność tego tematu wynikają z prostego faktu - jeść lubi niemal każdy. Trend ten trwa już kilka lat, stale rozwijając się i ewoluując w coraz to nowych kierunkach - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Marta Klęka-Nowa, junior PR Manager firmy Prymat.

REKLAMA

- Coraz więcej osób docenia dobry smak przygotowywanych potraw, dba o ich odpowiednie zbilansowanie, zwraca uwagę na jakość oraz składniki. Konsumenci chętnie eksperymentują w kuchni, szukają nowych pomysłów i ciekawych rozwiązań, które pomogą stworzyć nie tylko pyszne, ale też wyjątkowe danie, stąd tak chętnie sięgają po przyprawy jednorodne - twierdzi specjalistka.

Konsumenci chętnie też zaopatrują się w specjalistyczne mieszanki przypraw dedykowane do konkretnych potraw. - Ich atutem jest gotowa kombinacja odpowiednio dobranych ziół i przypraw, co pozwala uzyskać powtarzalność smaku. Ponadto specjalistyczne mieszanki przypraw to przede wszystkim szybkie i wygodne rozwiązanie, a taka oferta zawsze znajduje swoje szerokie grono zwolenników - dodaje.

Jej zdaniem segment przypraw uniwersalnych jest uznawany za segment już dojrzały i ustabilizowany. - Marka Kucharek jest ilościowym liderem segmentu z udziałem ilościowym na poziomie 34 proc. - mówi Marta Klęka-Nowa z firmy Prymat. - Kategoria przypraw jednorodnych jest nadal rozwijającą się kategorią. W ostatnim okresie rok do roku wzrost ten wyniósł 7,1 proc. podczas gdy dynamika specjalistycznych mieszanek przypraw zanotowała wzrost na poziomie 1,3 proc. dla analogicznego okresu - dodaje.

Specjalistka twierdzi, że długofalowa perspektywa rozwoju rynku przypraw uzależniona będzie od zachowań konsumentów. Jednak lata obserwacji rynku pokazują, że liczy się nie tylko szybkość, wygoda i gwarancja powtarzalności smaku, jaką oferują specjalistyczne mieszanki przypraw. Co prawda segment ten potencjalnie odznacza się większymi możliwościami rozwoju asortymentowego i dostosowania się do zmieniających się upodobań konsumentów, jednak to przyprawy jednorodne charakteryzują się wyższą sprzedażą - mówi Marta Klęka-Nowa.

Po przejęciach w 2007 r. jednego z liderów czeskiego rynku przypraw - firmy Pěkný-Unimex s.r.o. i w 2009 r. polskiego producenta przetworów owocowo-warzywnych - firmy Smak, Prymat zamierza nadal intensywnie pracować nad wzrostami sprzedaży oferowanych marek. - Jednocześnie stale obserwujemy rynek oraz zachodzące w nim zmiany, aby wszelkie podejmowane decyzje pozwalały utrzymać satysfakcjonujące tempo rozwoju firmy - mówi Marta Klęka-Nowa.

Obecnie asortyment firmy Prymat obejmuje produkty od przyprawy uniwersalnej, po przyprawy jednorodne, specjalistyczne mieszanki przypraw, kostki rosołowe, musztardy czy marynaty płynne. Asortyment jest wciąż wzbogacany o produkty i kategorie, które w naturalny sposób rozwijają ofertę naszych marek. - W tym sezonie grillowym wprowadziliśmy zupełnie nową kategorię w asortymencie marki Prymat - dipy. Dip to produkt, który po połączeniu z jednym z wybranych dodatków np. z keczupem, majonezem czy jogurtem zależnie od rodzaju, stanowi dodatek m.in. do potraw - dodaje Marta Klęka-Nowa. 

 

 

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 587) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH