Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Prymat: Kategoria przypraw jednorodnych nadal się rozwija

- Gotowanie i kulinaria to nadal jeden z ulubionych tematów zarówno w telewizji, w prasie, jak i w mediach społecznościowych, co przekłada się na wzrost sprzedaży produktów kulinarnych w ciągu ostatnich lat. Uniwersalność i powszechność tego tematu wynikają z prostego faktu - jeść lubi niemal każdy. Trend ten trwa już kilka lat, stale rozwijając się i ewoluując w coraz to nowych kierunkach - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Marta Klęka-Nowa, junior PR Manager firmy Prymat.

Prymat:  Kategoria przypraw jednorodnych nadal się rozwija
fot. Prymat

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 18-07-2013, 14:42

- Coraz więcej osób docenia dobry smak przygotowywanych potraw, dba o ich odpowiednie zbilansowanie, zwraca uwagę na jakość oraz składniki. Konsumenci chętnie eksperymentują w kuchni, szukają nowych pomysłów i ciekawych rozwiązań, które pomogą stworzyć nie tylko pyszne, ale też wyjątkowe danie, stąd tak chętnie sięgają po przyprawy jednorodne - twierdzi specjalistka.

Konsumenci chętnie też zaopatrują się w specjalistyczne mieszanki przypraw dedykowane do konkretnych potraw. - Ich atutem jest gotowa kombinacja odpowiednio dobranych ziół i przypraw, co pozwala uzyskać powtarzalność smaku. Ponadto specjalistyczne mieszanki przypraw to przede wszystkim szybkie i wygodne rozwiązanie, a taka oferta zawsze znajduje swoje szerokie grono zwolenników - dodaje.

Jej zdaniem segment przypraw uniwersalnych jest uznawany za segment już dojrzały i ustabilizowany. - Marka Kucharek jest ilościowym liderem segmentu z udziałem ilościowym na poziomie 34 proc. - mówi Marta Klęka-Nowa z firmy Prymat. - Kategoria przypraw jednorodnych jest nadal rozwijającą się kategorią. W ostatnim okresie rok do roku wzrost ten wyniósł 7,1 proc. podczas gdy dynamika specjalistycznych mieszanek przypraw zanotowała wzrost na poziomie 1,3 proc. dla analogicznego okresu - dodaje.

Specjalistka twierdzi, że długofalowa perspektywa rozwoju rynku przypraw uzależniona będzie od zachowań konsumentów. Jednak lata obserwacji rynku pokazują, że liczy się nie tylko szybkość, wygoda i gwarancja powtarzalności smaku, jaką oferują specjalistyczne mieszanki przypraw. Co prawda segment ten potencjalnie odznacza się większymi możliwościami rozwoju asortymentowego i dostosowania się do zmieniających się upodobań konsumentów, jednak to przyprawy jednorodne charakteryzują się wyższą sprzedażą - mówi Marta Klęka-Nowa.

Po przejęciach w 2007 r. jednego z liderów czeskiego rynku przypraw - firmy Pěkný-Unimex s.r.o. i w 2009 r. polskiego producenta przetworów owocowo-warzywnych - firmy Smak, Prymat zamierza nadal intensywnie pracować nad wzrostami sprzedaży oferowanych marek. - Jednocześnie stale obserwujemy rynek oraz zachodzące w nim zmiany, aby wszelkie podejmowane decyzje pozwalały utrzymać satysfakcjonujące tempo rozwoju firmy - mówi Marta Klęka-Nowa.

Obecnie asortyment firmy Prymat obejmuje produkty od przyprawy uniwersalnej, po przyprawy jednorodne, specjalistyczne mieszanki przypraw, kostki rosołowe, musztardy czy marynaty płynne. Asortyment jest wciąż wzbogacany o produkty i kategorie, które w naturalny sposób rozwijają ofertę naszych marek. - W tym sezonie grillowym wprowadziliśmy zupełnie nową kategorię w asortymencie marki Prymat - dipy. Dip to produkt, który po połączeniu z jednym z wybranych dodatków np. z keczupem, majonezem czy jogurtem zależnie od rodzaju, stanowi dodatek m.in. do potraw - dodaje Marta Klęka-Nowa. 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marta Klęka-Nowa RSS ALERT    /    Prymat RSS ALERT    /    Kucharek RSS ALERT    /    przyprawy RSS ALERT    /    rynek przypraw RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.226.73.255
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.