Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prymat: Kategoria przypraw jednorodnych nadal się rozwija

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 18-07-2013, 14:42
Prymat:  Kategoria przypraw jednorodnych nadal się rozwija
fot. Prymat

- Gotowanie i kulinaria to nadal jeden z ulubionych tematów zarówno w telewizji, w prasie, jak i w mediach społecznościowych, co przekłada się na wzrost sprzedaży produktów kulinarnych w ciągu ostatnich lat. Uniwersalność i powszechność tego tematu wynikają z prostego faktu - jeść lubi niemal każdy. Trend ten trwa już kilka lat, stale rozwijając się i ewoluując w coraz to nowych kierunkach - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Marta Klęka-Nowa, junior PR Manager firmy Prymat.

- Coraz więcej osób docenia dobry smak przygotowywanych potraw, dba o ich odpowiednie zbilansowanie, zwraca uwagę na jakość oraz składniki. Konsumenci chętnie eksperymentują w kuchni, szukają nowych pomysłów i ciekawych rozwiązań, które pomogą stworzyć nie tylko pyszne, ale też wyjątkowe danie, stąd tak chętnie sięgają po przyprawy jednorodne - twierdzi specjalistka.

Konsumenci chętnie też zaopatrują się w specjalistyczne mieszanki przypraw dedykowane do konkretnych potraw. - Ich atutem jest gotowa kombinacja odpowiednio dobranych ziół i przypraw, co pozwala uzyskać powtarzalność smaku. Ponadto specjalistyczne mieszanki przypraw to przede wszystkim szybkie i wygodne rozwiązanie, a taka oferta zawsze znajduje swoje szerokie grono zwolenników - dodaje.

Jej zdaniem segment przypraw uniwersalnych jest uznawany za segment już dojrzały i ustabilizowany. - Marka Kucharek jest ilościowym liderem segmentu z udziałem ilościowym na poziomie 34 proc. - mówi Marta Klęka-Nowa z firmy Prymat. - Kategoria przypraw jednorodnych jest nadal rozwijającą się kategorią. W ostatnim okresie rok do roku wzrost ten wyniósł 7,1 proc. podczas gdy dynamika specjalistycznych mieszanek przypraw zanotowała wzrost na poziomie 1,3 proc. dla analogicznego okresu - dodaje.

Specjalistka twierdzi, że długofalowa perspektywa rozwoju rynku przypraw uzależniona będzie od zachowań konsumentów. Jednak lata obserwacji rynku pokazują, że liczy się nie tylko szybkość, wygoda i gwarancja powtarzalności smaku, jaką oferują specjalistyczne mieszanki przypraw. Co prawda segment ten potencjalnie odznacza się większymi możliwościami rozwoju asortymentowego i dostosowania się do zmieniających się upodobań konsumentów, jednak to przyprawy jednorodne charakteryzują się wyższą sprzedażą - mówi Marta Klęka-Nowa.

Po przejęciach w 2007 r. jednego z liderów czeskiego rynku przypraw - firmy Pěkný-Unimex s.r.o. i w 2009 r. polskiego producenta przetworów owocowo-warzywnych - firmy Smak, Prymat zamierza nadal intensywnie pracować nad wzrostami sprzedaży oferowanych marek. - Jednocześnie stale obserwujemy rynek oraz zachodzące w nim zmiany, aby wszelkie podejmowane decyzje pozwalały utrzymać satysfakcjonujące tempo rozwoju firmy - mówi Marta Klęka-Nowa.

Obecnie asortyment firmy Prymat obejmuje produkty od przyprawy uniwersalnej, po przyprawy jednorodne, specjalistyczne mieszanki przypraw, kostki rosołowe, musztardy czy marynaty płynne. Asortyment jest wciąż wzbogacany o produkty i kategorie, które w naturalny sposób rozwijają ofertę naszych marek. - W tym sezonie grillowym wprowadziliśmy zupełnie nową kategorię w asortymencie marki Prymat - dipy. Dip to produkt, który po połączeniu z jednym z wybranych dodatków np. z keczupem, majonezem czy jogurtem zależnie od rodzaju, stanowi dodatek m.in. do potraw - dodaje Marta Klęka-Nowa. 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH