Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prymat zwiększa udziały w rynku przypraw

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 03-07-2012, 13:12
Prymat zwiększa udziały w rynku przypraw

- Prymat stawia sobie ambitne cele na nadchodzące miesiące, które bezpośrednio związane są z rozwojem marek Prymat i Kucharek. Prymat od lat regularnie powiększa swoje udziały na rynku przypraw rozumianych jako połączenie przypraw jednorodnych i mieszanek przyprawowych. Natomiast Kucharek z pozycją lidera na rynku przypraw uniwersalnych ma za zadanie utrzymać swoją mocną pozycję - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Marta Klęka-Nowa, z działu public relations firmy Prymat.

Jak przyznaje nasza rozmówczyni, nadal dynamicznie rozwija się rynek specjalistycznych mieszanek przyprawowych. - W ostatnim roku dało się zauważyć również wyższą niż zwykle dynamikę sprzedaży przypraw jednorodnych, jednak ten rynek powszechnie uchodzi za już nasycony.
Do najpopularniejszych przypraw należą przyprawy znane i używane w kuchni polskiej od wielu lat takie jak: pieprz czarny mielony, pieprz czarny ziarnisty, papryka słodka, papryka ostra, majeranek czy liść laurowy, czyli przyprawy o szerokim spektrum zastosowania - komentuje Marta Klęka-Nowa.

Dodaje, że długofalowa perspektywa rozwoju portofolio marki Prymat uzależniona będzie od tendencji rynkowych. - Jednak segment mieszanek przyprawowych dedykowanych konkretnym daniom odznacza się wyższym potencjałem i możliwościami dostosowania się do zmieniających się upodobań konsumentów. Do topowych mieszanek przyprawowych należy m.in. przyprawa do kurczaka, przyprawa do ryb, przyprawa do bigosu.

Zdaniem przedstawicielki firmy Prymat, segment specjalistycznych mieszanek przyprawowych jest również nadal chłonny na nowości produktowe. - Głównymi czynnikami rozwoju tego segmentu są zmieniające się potrzeby konsumentów, wynikające z rosnącej świadomości kulinarnej Polaków. Konsumenci poszukują produktów pozwalających podążać za kulinarnymi trendami. Stąd popularność takich mieszanek jak przyprawa kebab-gyros czy tzatziki - powiedziała Marta Klęka-Nowa.

Podsumowując nasza rozmóczyni przyznała, że na sezon grillowy przypada jeden z największych pików sprzedaży (obok Wielkanocy i Bożego Narodzenia). - Im lepsza pogoda, tym częstsze grillowanie, a co się z tym wiąże - wyższa sprzedaż przypraw grillowych i tzw. "okołogrillowych". W tym czasie największe wzrosty odnotowują oczywiście mieszanki do grilla w trzech podstawowych smakach: klasycznym, ziołowym oraz pikantnym, które w miesiącach od kwietnia do sierpnia generują 90 proc. całej sprzedaży tej kategorii - podsumowuje przedstawicielka firmy Prymat.

Czytaj także: Prymat: Obserwujemy rynek, nie wykluczamy żadnych przedsięwzięć

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 451) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH