REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Przeczytaj cały wywiad z Tomaszem Retmaniakiem, dyrektorem Nestle Nutrition na Polskę i Kraje Bałtyckie

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 04-07-2011, 12:23
Przeczytaj cały wywiad z Tomaszem Retmaniakiem, dyrektorem Nestle Nutrition na Polskę i Kraje Bałtyckie
Tomasz Retmaniak

Polski rynek dla dzieci rozwija się ok. 10 proc. rocznie i Nestle Nutrition upatruje w tym wzroście rozwój swoich marek, m.in. Gerber. - Na rynku żywności dla dzieci nie ma zbyt wielu firm do przejęcia. Nestlé jest zawsze otwarta na takie propozycje i jeśli pojawiłyby się możliwości to myślę, że Grupa będzie je rozważała - mówi w wywiadzie z serwisem portalspozywczy.pl, Tomasz Retmaniak, dyrektor Nestle Nutrition na Polskę i Kraje Bałtyckie.

REKLAMA
Jak ocenia Pan polski rynek żywności dla dzieci? Czy jest to rynek rosnący?

Polski rynek żywności dla dzieci jest rynkiem niezwykle ciekawym, ze względu na to, iż nadal rośnie w granicach 9-10 proc. rocznie. Ta dynamika zaczyna jednak stopniowo maleć, ponieważ determinowana jest między innymi ilością urodzeń, które zaczęły spadać. W 2010 r. było to ok. 413 tys. urodzeń, mniej niż w 2009, a oczekiwania były znacznie większe bo w tzw. "okres rozrodczy" weszli ludzie urodzeni podczas wyżu demograficznego w połowie lat 80. Drugim czynnikiem, który ma wpływ na wielkość rynku jest świadomość konsumentów (w tym przypadku rodziców, głównie matek). Kobiety-matki są coraz bardziej aktywne zawodowo, co powoduje, że podczas przygotowania posiłków dla dzieci kierują się w stronę wygody, a jednocześnie bezpieczeństwa. Rośnie też świadomość tego, że posłki gotowe mogą być zdrowsze dla dzieci niż te przyrządzane samodzielnie, a jakość wczesnego żywienia najmłodszych może mieć wpływ na kształtowanie się ich nawyków żywieniowych w przyszłości.

Czy w związku ze spadkiem liczby urodzeń w Polsce producenci zaczną szerzej wchodzić w produkcję żywności dla dzieci starszych (juniorów)?

Takie rozwiązanie jest jak najbardziej uzasadnione. Kategoria posiłków dla dzieci w wieku "12 m-cy +" rośnie nawet o 20 proc. rocznie. Jest to w dużej mierze przyszłość tego rynku. Mowa tu o mlekach typu junior oraz posiłkach gotowych dla dzieci powyżej 1 roku, 2, a nawet 3 lat. Odpowiedzią Nestle Nutrition i marki Gerber na tę rosnącą kategorię jest nowa linia posiłków dla dzieci w wieku powyżej 12 m-cy - DoReMi. Będziemy obserwować rezultaty jej wprowadzenia i zamierzamy dalej inwestować w tę kategorię. Zarówno nasze oczekiwania, jak i plany są bardzo ambitne. Wierzymy, że jest to jeden z kierunków, w którym rynek żywności dla dzieci będzie się rozwijał. Stale komunikujemy zalety podawania dań gotowych i tego, że normy żywieniowe dla małych dzieci są zupełnie inne niż dla dorosłych (nawet 500 razy bardziej restrykcyjne!). Także coraz więcej lekarzy pediatrów zaleca, aby jak najdłużej utrzymywać specjalną dietę dla dzieci.

Czy właśnie kategoria żywności dla dzieci starszych rośnie w Polsce najbardziej dynamicznie?

Zdecydowanie tak. Na każdą kategorię wpływ mają inne czynniki. I tak, z liczbą narodzin najbardziej związana jest kategoria mleka, ponieważ rządzą nią zależności stałe - matek nie przekonujemy do korzyści z podawania mleka modyfikowanego bo wprowadzane powinno być ono tylko wtedy, kiedy matka nie może lub przestaje karmić piersią. Na kategorię posiłków - oprócz liczby urodzeń - wpływa już świadomość i edukacja rodziców. A kategoria kaszek dla dzieci również rośnie bardzo dynamicznie, m.in. w związku z wygodą przyrządzania, a także ze względu na tradycję i zaufanie do produktu. Korzystając z tej koniunktury Nestlé wprowadziło na rynek unikalne produkty - półpłynne kaszki gotowe do spożycia, które także bardzo dobrze się rozwijają.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 379) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH