Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Przed polskimi eksporterami jabłek stoi wiele wyzwań w Chinach

  • Autor: WPHI Pekin
  • Data: 11-08-2017, 14:57
Przed polskimi eksporterami jabłek stoi wiele wyzwań w Chinach
fot. WPHI Pekin

Zdaniem Rong Nie, dyrektora w firmie Chongqing Jinguoyuan Trading, która importuje jabłka z Polski, osiągają one pozytywne rezultaty, ale nie można jeszcze mówić o sukcesie. - Przed polskimi jabłkami stoją wyzwania wynikające ze specyfiki chińskiego rynku, odmiennego od rynku europejskiego także pod względem upodobań względem smaku i wyglądu jabłek - powiedział.

W czerwcu 2016 r. Polska uzyskała dopuszczenie na import jabłek do Chin. Zgodnie z danymi GUS od pierwszej dostawy polskich jabłek w listopadzie 2016 do maja 2017 do Chin trafiło łącznie 1057 ton o łącznej wartości 798 tys. euro.

Firma Jinguoyuan z siedzibą w Chongqingu - importer i dystrybutor owoców w Chinach - w listopadzie 2016 podpisała kontrakt z polską firmą Appolonia na import jabłek z Polski.

Chongqing Jinguoyuan Trading to firma z 35-letnią tradycją, specjalizująca się importem owoców. Importują owoce ze wszystkich głównych rynków na świecie, na przykład longan z Tajlandii (mają 30% udział w rynku w Chinach), wiśnie z Chile i pitaję z Wietnamu. Jednocześnie zajmują się dystrybucją kiwi z Nowej Zelandii.

Zgodnie ze słowami pana Rong Nie, Jinguoyuan dokonała wstępnego rozeznania rynku i popytu na jabłka z Polski. Przytaczając słowa pana Rong: „osiągamy pozytywne rezultaty, ale nie możemy jeszcze mówić o sukcesie”. Przed polskimi jabłkami stoją wyzwania wynikające ze specyfiki chińskiego rynku, odmiennego od rynku europejskiego także pod względem upodobań względem smaku i wyglądu jabłek. Pan Rong wytłumaczył, że jabłka z Polski mają zazwyczaj kwaśny smak, podczas gdy chińscy konsumenci preferują jabłka, które są słodsze. Ponadto, nasze jabłka mają ładny, naturalny kolor i połysk, lecz w trakcie długiego transportu, trwającego od 30 do 40 dni, tracą one swój atrakcyjny wygląd. Chińczycy przywiązują dużą wagę do wyglądu produktu, więc jabłka, które są obite lub mają mniejsze lub większe skazy, rzadko lądują w sklepowych koszykach.

Wymienione przez pana Ronga problemy można rozwiązać przez wspólny wysiłek obu stron – chińskiej i polskiej. Z jednej strony, importerzy powinni poświęcić więcej czasu i środków na promocję polskich jabłek, ich zalet, takich jak naturalne sposoby upraw czy wysoką jakość, aby z czasem więcej osób zaczęło akceptować jabłka, które są kwaśniejsze. Z drugiej strony, jeśli polscy producenci chcą zwiększyć eksport i zdobyć ogromny, miliardowy rynek chiński, muszą spełnić podstawowe oczekiwania chińskich konsumentów wobec jabłek.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 330) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH