Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Przedłużenie cyklu życia produktu wyzwaniem dla branży spożywczej

- W Polsce wraz ze zmianą konsumenta zmienił się cykl życia produktu. Dużo szybciej buduje się dzisiaj brand, bo dużo szybciej jesteśmy w stanie dotrzeć do konsumenta, ze względu na wielość kanałów informacyjnych. To, jak przedłużyć cykl życia produktu, stało się dla producentów z branży spożywczej ogromnym wyzwaniem - mówił podczas EEC 2015 w Katowicach Marek Sypek, prezes Agros-Novej.

Przedłużenie cyklu życia produktu wyzwaniem dla branży spożywczej
Marek Sypek, prezes Agros-Novej podczas EEC 2015 (fot. PTWP)

Do starszego konsumenta dociera dziś dużo mniej informacji, niż do konsumenta młodego. Trafiać do starszych osób nadal trzeba poprzez działania ATL, podczas gdy młodszych konsumentów zainteresować produktem można poprzez social media. Konsumenci produktów FMCG to jednak zarówno młodzi, jak i starsi ludzie, a więc i tak działania w zakresie marketingu i promocji prowadzić trzeba na ogół wielokanałowo.

Sypek podczas swojego wystąpienia podczas EEC 2015 opowiedział o innowacjach w kategorii dżemów. Cztery główne smaki stanowią blisko 90 proc. całkowitej sprzedaży dżemów w Polsce, z czego 30-35 proc. rynku przypada na dżem truskawkowy. Reszta dżemów to "upiększacze półki i zbieracze kurzu na półkach".

- Choć dawniej dżem był produktem kojarzonym z 30 proc. owoców i dużą ilością cukru, można było wymyślić – i my zrobiliśmy to kilka lat temu - dżem, w którym jest 100 proc. owoców. Kiedyś można było wymyślić konfiturę, tyle że robioną nie przez babcię, a przez producenta. Teraz wymyśliliśmy znowu coś nowego: dżem gładki dla dzieci - oznajmił Sypek.

Ostatni ze wspomnianych produktów został opracowany w Agros-Novej po przeanalizowaniu badań, z których wynikało, że 82 proc. dzieci "wydłubuje" z dżemu wszystko do granic możliwości i nie lubi tego, co pozostaje nierozsmarowane. Firma spróbowała więc wyprodukować dżem zatomizowany do tego stopnia, że dalej ma 100 proc. owoców, ale przy tym nie ma ani jednej grudki. Pokazuje to, że innowacje są możliwe nawet w takiej kategorii, jak dżemy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marek Sypek RSS ALERT    /    Agros Nova RSS ALERT    /    dżem RSS ALERT    /    dżemy RSS ALERT    /    dżemy Łowicz RSS ALERT    /    Łowicz RSS ALERT    /    dżem bez grudek RSS ALERT    /    dżem dla dzieci RSS ALERT    /    dżem gładki RSS ALERT    /    EEC2015 RSS ALERT    /    EEC 2015 RSS ALERT    /    Europejski Kongres Gospodarczy RSS ALERT    /    innowacje produktowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.243.226
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.