REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Przedłużenie cyklu życia produktu wyzwaniem dla branży spożywczej

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 27-04-2015, 12:17
Przedłużenie cyklu życia produktu wyzwaniem dla branży spożywczej
Marek Sypek, prezes Agros-Novej podczas EEC 2015 (fot. PTWP)

- W Polsce wraz ze zmianą konsumenta zmienił się cykl życia produktu. Dużo szybciej buduje się dzisiaj brand, bo dużo szybciej jesteśmy w stanie dotrzeć do konsumenta, ze względu na wielość kanałów informacyjnych. To, jak przedłużyć cykl życia produktu, stało się dla producentów z branży spożywczej ogromnym wyzwaniem - mówił podczas EEC 2015 w Katowicach Marek Sypek, prezes Agros-Novej.

REKLAMA

Do starszego konsumenta dociera dziś dużo mniej informacji, niż do konsumenta młodego. Trafiać do starszych osób nadal trzeba poprzez działania ATL, podczas gdy młodszych konsumentów zainteresować produktem można poprzez social media. Konsumenci produktów FMCG to jednak zarówno młodzi, jak i starsi ludzie, a więc i tak działania w zakresie marketingu i promocji prowadzić trzeba na ogół wielokanałowo.

Sypek podczas swojego wystąpienia podczas EEC 2015 opowiedział o innowacjach w kategorii dżemów. Cztery główne smaki stanowią blisko 90 proc. całkowitej sprzedaży dżemów w Polsce, z czego 30-35 proc. rynku przypada na dżem truskawkowy. Reszta dżemów to "upiększacze półki i zbieracze kurzu na półkach".

- Choć dawniej dżem był produktem kojarzonym z 30 proc. owoców i dużą ilością cukru, można było wymyślić – i my zrobiliśmy to kilka lat temu - dżem, w którym jest 100 proc. owoców. Kiedyś można było wymyślić konfiturę, tyle że robioną nie przez babcię, a przez producenta. Teraz wymyśliliśmy znowu coś nowego: dżem gładki dla dzieci - oznajmił Sypek.

Ostatni ze wspomnianych produktów został opracowany w Agros-Novej po przeanalizowaniu badań, z których wynikało, że 82 proc. dzieci "wydłubuje" z dżemu wszystko do granic możliwości i nie lubi tego, co pozostaje nierozsmarowane. Firma spróbowała więc wyprodukować dżem zatomizowany do tego stopnia, że dalej ma 100 proc. owoców, ale przy tym nie ma ani jednej grudki. Pokazuje to, że innowacje są możliwe nawet w takiej kategorii, jak dżemy.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH