Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Przy wyborze przewoźnika logistycznego najczęściej kierujemy się ceną

Osoby decydujące o wyborze przewoźnika logistycznego kierują się różnymi kryteriami. W wielu przypadkach czynnikiem kluczowym jest cena. Jednak kierowanie się tylko tym jednym kryterium niesie za sobą znaczne ryzyko dla klienta. Przewoźnik może utrzymać niską cenę, ale kosztem zmniejszonych nakładów na nowy tabor, okresowe przeglądy sprzętu chłodzącego czy badanie szczelności nadwozia chłodni.

Przy wyborze przewoźnika logistycznego najczęściej kierujemy się ceną
fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 12-08-2015, 13:29

To bezpośrednio przekłada się na zwiększone ryzyko wystąpienia awarii w trakcie przewozu. A jeżeli już takowa nastąpi, to istotne jest, aby polisa ubezpieczająca przewożony towar pokryła wartość uszkodzenia. Cięcie kosztów w celu zmniejszenia ceny często oznacza jednak, że przewoźnik wykupuje tańszą polisę z mniejszym limitem odpowiedzialności, co daje tylko częściowe pokrycie strat. 

- Oprócz porównania cen warto więc poszukać opinii na rynku na temat danej firmy logistycznej oraz kierować się jej doświadczeniem w tego typu przewozach. Coraz więcej klientów wymaga od przewoźników certyfikacji w zakresie HACCP czy IFS, a to, niezależnie od ceny, wyklucza część firm przewozowych z puli. Kolejnym ważnym kryterium jest doświadczony i szybko reagujący personel, który zapewni odpowiedni przepływ informacji między klientem a zleceniobiorcą – twierdzi Edyta Kwiatkowska – Sioch, analityk finansowy w Polfrost Internationale Spedition.

Dzięki procedurom spisanym i wdrożonym zgodnie z powyższymi systemami bezpieczeństwa przewożonej żywności oraz odpowiednio przeszkolonym logistykom klient będzie miał pewność, że kierowca otrzymał prawidłowe instrukcje na temat wymaganej w trakcie przewozu temperatury, trybu pracy agregatu chłodniczego oraz oczekiwanego czasu dostawy.

- Dla klientów najważniejszym kryterium selekcji powinien być tzw. „święty spokój”. Wybrany przewoźnik powinien dowieźć towar bezpiecznie, bez zawinionych spóźnień. A cena powinna odzwierciedlać taki poziom usługi – dodaje analityczka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.25.43.188
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.