Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Przyczyną spadku zapotrzebowanie na jabłka jest ich jakość

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-03-2011, 22:02
Przyczyną spadku zapotrzebowanie na jabłka jest ich jakość

Produkcja jabłek rośnie a spożycie spada. W latach 2001-2003 spożycie jabłek na osobę przekraczało 23 kg, a w ostatnich latach wynosiło zaledwie 15 kg.

W związku z tym krajowe zapotrzebowanie na jabłka spadło o około 300 tys. ton, główną tego przyczyną jest ich jakość. W punktach sprzedaży jeszcze za dużo jest jabłek, których wygląd nie zachęca do zakupu. Konkurencją dla polskich jabłek są przede wszystkim owoce południowe. Od kilku lat wzrasta ich spożycie, konsumenci chętnie je kupują mimo, że najczęściej są droższe od jabłek, nawet tych wysokiej jakości.

Warto też zwrócić uwagę, że cena jabłek nie ma większego wpływu na wielkość ich spożycia. W naszym kraju jabłka nadal są najtańsze na świecie.

Istotną przyczyną spadku spożycia jabłek jest m.in. brak ich promocji w naszym kraju. Więcej jest akcji promujących owoce południowe niż produkowanych u nas gatunków. Dlatego też Towarzystwo Rozwoju Sadów Karłowych wspólnie ze Związkiem Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej złożyło wniosek do Agencji Rynku Rolnego dotyczący promocji owoców wysokiej jakości pod tytułem "Polskie Jabłka Wysokiej Jakości", którego celem jest przekonanie konsumentów do jabłek.

Projekt ten zostanie zrealizowany z funduszu Promocji Owoców i Warzyw, którym zarządza Agencja Rynku Rolnego.

Wzrost spożycia jabłek ma też poprawić m.in. program "Owoce w szkole", który uruchomiono jesienią 2009 roku. Początek realizacji tego programu był jednak trudny, m.in. z powodu skomplikowanych zasad dostaw owoców i warzyw do szkół oraz sposobów rozliczania kosztów. Niestety jest w dalszym ciągu wiele zastrzeżeń dotyczących realizacji tego projektu, a także do jakości części jabłek jakie trafiają do szkół.

Dlatego organizatorzy projektu "Polskich Jabłek Wysokiej Jakości" zapowiadają częste i dokładne kontrole jakości owoców sprzedawanych z logo Kings & Apples. Osoby ich nie spełniające będą wykluczane z programu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Atalanta 14-03-2011, 07:29:
Przykładem poplątania z pomieszaniem na polskim rynku jabłkowym jest choćby logo którego nie da się przetłumaczyć na język polski.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 080) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH