Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Purella Food o atutach "surowej" diety

- Obecnie diety oparte na surowych produktach są bardziej popularne niż kiedykolwiek wcześniej. W mediach, a zwłaszcza społecznościowych można znaleźć informacje na temat licznych korzyści zdrowotnych wynikających z ich stosowania. Od czego zacząć? - informują przedstawiciele Purella Food.

Purella Food o atutach
fot. materiały prasowe

Jak zapewniają przedstawiciele Purella Food surowa dieta opiera się głównie na produktach pochodzenia roślinnego. W niektórych przypadkach można uwzględnić w niej surowe mięso lub nabiał, ale zazwyczaj składa się  z owoców, warzyw, orzechów, nasion i ziaren.

Produkt uważany jest za surowy, jeżeli nie został poddany obróbce termicznej w temperaturze powyżej 42°C. To właśnie wtedy żywność traci enzymy, które znajdują się we wszystkich "żywych" produktach spożywczych a razem z witaminami i minerałami mającymi właściwości przeciwutleniające, pomagają trawić pożywienie, przemieniać cukier w energię  i usuwać z układu trawiennego toksyny. Bez enzymów organizm nie mógłby normalnie funkcjonować. Dlatego też osoby stosujące surową dietę mają więcej energii i silniejszy układ odpornościowy. Jednocześnie trzeba pamiętać, że istnieje kilka czynników, które należy wziąć pod uwagę próbując przejść na nowy sposób odżywiania się.

- Przejście na nową dietę zawsze powinno łączyć się z rozmową ze specjalistą w zakresie medycyny naturalnej np. z dietetykiem czy specjalistą z zakresu żywienia. Należy też pamiętać, że surowe warzywa są bardzo bogate w błonnik i wymagają od organizmu większej energii w celu ich przyswajania. Jeżeli układ trawienny jest osłabiony np. przez długoterminowe zażywanie antybiotyków czy stres, możesz mieć trudności z jego przyswajaniem. Zgodnie z tradycyjną medycyną chińską, surowe jedzenie posiada “yin”, czyli właściwości chłodzące. Jedzenie zbyt dużej ilości żywności o właściwościach chłodzących może osłabić organizm i spowodować większą podatność na choroby. Surowe jedzenie może również doprowadzić do wahań hormonów. Pewna klasa warzyw krzyżowych (brokuły, brukselka, jarmuż, kalafior czy kapusta) zawiera goitrogeny, które mogą zmniejszyć zdolność organizmu do wytwarzania hormonów tarczycy. Surowa dieta może być bogata w naturalne cukry pochodzące z owoców oraz substancje słodzące takie jak miód czy nektar kokosowy. W niektórych przypadkach należy unikać ich stosowania, nawet jeżeli są pozyskiwane z najzdrowszych produktów. Przy wielu chorobach  cukier może być bardzo szkodliwy - informuje Purella Food.

Należy zachować ostrożność przy stosowaniu surowej diety jeżeli: masz osłabiony układ trawienny, cierpisz na zespół jelitowego przerostu bakteryjnego, Candida, zespół nieszczelnego jelita lub podejrzewasz, że masz w układzie trawiennym więcej szkodliwych bakterii niż bakterii pożytecznych; masz nadczynność lub niedoczynność tarczycy; jesteś w ciąży lub karmisz piersią.

- Przechodzenie na surową dietę musi odbywać się powoli i stopniowo. Najlepiej zacząć od jednego surowego posiłku dziennie - informuje Purella Food.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Purella Food RSS ALERT    /    chlorella RSS ALERT    /    Artur Gajewski RSS ALERT    /    Michał Czerwiński RSS ALERT    /    Piotr Maciejewski RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.224.52
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.