Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Purella Food: Składniki superfoods będą popularne w Polsce – to kwestia czasu

  • Autor: Magda Brzózka; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 02-06-2017, 09:51
Purella Food: Składniki superfoods będą popularne  w Polsce – to kwestia czasu
Twórcy Purella Food (od lewej): Michał Czerwiński, Artur Gajewski i Piotr Maciejewski/ fot. Purella Food/ fot. materiały prasowe

- Superfoods to nie jest moda, moim zdaniem to długofalowy trend. Dlaczego? Bo za superfoodami stoi odpowiednia merytoryka – są to produkty wartościowe, bogate w witaminy, białko, składniki mineralne. Ten rynek w Polsce dopiero raczkuje - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Artur Gajewski, sales&marketing director marki.

- My nie mówimy, że dzięki chlorelli urosną ci gęste włosy, mówimy, że jest tam dużo białka, chlorofilu , żelaza, witamin czy CGF .  Mówimy, że chlorellę używają triatloniści, maratończycy, że rekomendowana jest po chemioterapii czy w przy boreliozie dla oczyszczenia i wzmocnienia organizmu. Myślę, że żywność superfood będzie coraz bardziej popularna w Polsce, aż wreszcie spowszednieje tak jak burak czy maliny – zapewnia Artur Gajewski.

W USA, Francji, Niemczech czy Anglii produkty te są znane i stosowane od dawna.

- Patrząc na te rynki widać jak dużo jeszcze mamy do zrobienia. Jednak żeby żywność ekologiczna i prozdrowotna była popularna w Polsce, musi być coraz bardziej dostępna i tańsza niż obecnie. Z kolei producenci produkujący taką żywność muszą dużo pracy włożyć w budowę świadomości polskich konsumentów – dodaje.  

Założona w 2015 roku polska spółka Purella Food zajmuje się produkcją żywności z wykorzystaniem chlorelli, słodkowodnej algi pochodzącej z Korei oraz innych superfoods takich jak miechunka peruwiańska, acai czy surowe kakao. Produkty Purella Food dostępne są w sieciach Rossmann, Piotr i Paweł, Carrefour oraz Delikatesy Centrum.

Z danych firmy Mintel wynika, że „superfoods” (super żywność) są często reklamowane jako odpowiedź na zainteresowanie zdrowym żywieniem. Jak wynika z Globalnej Bazy Nowych Produktów Mintel (Mintel GNPD), w latach 2011–2015 nastąpił 202-proc. wzrost liczby wprowadzonych na rynek nowych produktów w kategorii żywności i napojów z określeniami „superfood”, „superfruit” lub „supergrain”.

Popularność "nadżywności" trwa — w samym 2015 r. zanotowano 36-procentowy wzrost liczby wprowadzonych na rynek nowych produktów żywnościowych i napojów z określeniami „superfood”, „superfruit” lub „supergrain”. W 2015 r. najwięcej tego rodzaju produktów wprowadzono w Stanach Zjednoczonych (30 proc.). Na kolejnych miejscach uplasowały się Australia (10 proc.), Niemcy (7 proc.), Wielka Brytania (6 proc.) i Kanada (6 proc.).

Zdaniem ekspertów Mintela tak imponujące wartości wynikają z dużego zainteresowania konsumentów produktami o wysokiej wartości odżywczej. Obecnie ponad siedmiu na 10 konsumentów we Francji (72 proc.), Niemczech (71 proc.), Włoszech (73 proc.) i Hiszpanii (72 proc.) zgadza się ze stwierdzeniem, że korzyści zdrowotne naturalnych produktów, np. owoców i warzyw, są dla nich bardziej atrakcyjne niż dodatkowe benefity oferowane przez żywność funkcjonalną.

Jednak nie brakuje również sceptyków zjawiska jakim jest rynek superfoods - którzy przekonują, że jest to w dużej mierze termin marketingowy. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 078) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH