Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Purella na EEC 2019: Trendy na rynku żywności są widoczne, ale zmienia się to bardzo powoli

– Po tym jak przeprowadziliśmy szerokie badania fokusowe okazało się, że wszystkie trendy, o których się mówi są bardzo silnie widoczne, ale głównie w Wilanowie. Natomiast cały polski rynek nadal jest bardzo tradycyjny i zmienia się bardzo powoli - powiedział Michał Czerwiński, prezes Purella Superfoods w trakcie debaty „Wielkie przyspieszenie. Przyszłość rynku spożywczego” podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2019.

Purella na EEC 2019: Trendy na rynku żywności są widoczne, ale zmienia się to bardzo powoli
Michał Czerwiński, prezes zarządu, Purella Food, fot. PTWP

Michał Czerwiński przyznał, że Purella w 2018 r., przed wprowadzeniem nowej linii produktów, przeprowadziła szerokie badania fokusowe w różnych miastach Polski.

- Okazało się, że wszystkie trendy, o których się mówi są bardzo silnie widoczne, ale głównie w Wilanowie. Rynek polski nadal jest bardzo tradycyjny. Polacy chcą próbować nowości i odżywiać się zdrowo, ale z drugiej strony są bardzo tradycyjni. Nadal funkcjonuje kotlet schabowy z kapustą. Kobiety, które na co dzień gotują mówiły nam w badaniu, że chciałyby żeby ich rodzina odżywiała się zdrowo, ale ten kotlet na stole musi być - dodał.

Prezes Purelli jest zdania, że należy obserwować trendy i odwoływać się do młodych ludzi, ale mówiąc o szerokiej dystrybucji i budowaniu silnej marki, mówimy o rynku wciąż tradycyjnym, który będzie się zmieniał bardzo powoli.

- Chcemy jeść zdrowiej, ale to musi być proste dobrze skomunikowane. Cena wciąż jest niezwykle istotna, co nie jest proste w połączeniu z wysoką jakością. To wszystko trzeba połączyć żeby nasze produkty sprzedawały się nie tylko w Wilanowie, ale i w innych miastach Polski - dodał.

W drugiej części dyskusji prelegenci rozmawiali na temat plastiku oraz tego czy polski konsument jest gotowy płacić więcej za opakowania wykonane z alternatywnych surowców.

- Zgodzę się, że jest zainteresowanie plastikiem. W badaniach wyszło nam, że konsument chciałby mieć opakowania, które są wygodne, biodegradowalne i zdrowe, ale nie jest w stanie za to więcej zapłacić. Dopóki opakowania nie staną się mniej istotnym elementem kosztu, dopóty będzie problem z rozwojem opakowań bio. Być może jeżeli pojawią się dotacje lub wsparcie, ten rynek będzie się szybciej rozwijał. Na koniec dnia wciąż cena czyni cuda i są trendy, ale masowy konsument nie jest w stanie za to zapłacić - dodał.

W trzeciej części debaty rozmawialiśmy na temat start-upów i ich roli na rynku żywności w Polsce.

- Purella jest na rynku od 3 lat i od trzech lat cały czas się uczymy. To jest chyba najważniejsza cecha, którą powinien mieć start-up na tak konkurencyjnym rynku: uczenie się i wyciąganie prawidłowych wniosków. Stworzenie produktu i ulokowanie go na rynku jest łatwiejsze niż stworzenie produktu, który utrzyma się na nim dłużej niż rok. Mieliśmy wiele ciekawych i innowacyjnych, nagradzanych produktów, których nikt ich nie kupował. Na szczęście wyciągamy wnioski. Dobry start-up analizuje rynek i podejmuje ryzyko w obszarze innowacji, ale muszą być one dobrze przemyślane i zbadane. Potrzeba na to czasu i pieniędzy, a start-up często nie ma jednego ani drugiego. Nie chodzi o to żeby nie popełniać błędów, ale popełniać je raz i wyciągać odpowiednie wnioski - podsumował.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Michał Czerwiński RSS ALERT    /    EEC 2019 RSS ALERT    /    Purella Food RSS ALERT    /    superfoods RSS ALERT    /    plastik RSS ALERT    /    start-upy w Polsce RSS ALERT    /    start-upy spożywcze RSS ALERT    /    polski konsument RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.174.157
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.