Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Quiza: Sieci handlowe stawiają dostawcom twarde warunki

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 16-12-2015, 08:43
Quiza: Sieci handlowe stawiają dostawcom twarde warunki
fot. shutterstock

- Obecnie mamy do czynienia w Polsce z rewolucją w handlu detalicznym. Koncentracja handlu to duże wyzwanie dla dostawców, m.in. takich firm jak nasza. Ta sytuacja nieco wymusiła na nas stworzenie marki własnej importowanych przez nas bananów. Bez tego bylibyśmy dalej tylko jednym z wielu pośredników - mówił, podczas debaty zorganizowanej przez KIG, Bartosz Szatkowski, dyrektor zarządzający firmy Quiza, która zajmuje się importem bananów.

Dzisiaj to sieci handlowe stawiają warunki, dostawcy w obecnej sytuacji nie mają wiele do powiedzenia i niejako muszą dopasować się do wymagać sieci.

- Dlatego stworzenie własnej marki owoców było naturalnym elementem rozwoju naszej firmy, dzięki temu zaistnieliśmy na rynku. Markowy produkt jest bardziej rozpoznawalny i ma szansę dotrzeć do większej liczny odbiorców niż owoce "no name".  Poza tym z brandowym produktem łatwiej wejść sieci. Od 2012 r. nasze banany są sprzedawane pod logo Quiza Banana. W przyszłości planujemy dywersyfikację oferty o kolejne owoce – mówi Bartosz Szatkowski.

Obecnie konsumpcja bananów w Polsce sięga średnio 7 kg rocznie na osobę, ale importerzy tych owoców oceniają, że mogłaby być nawet trzy razy większa. Dla przykładu w Skandynawii wynosi ona 18 kg na osobę.

– Moda na zdrowy i aktywny tryb życia ma duży wpływ na wzrost sprzedaży bananów w Polsce- zapewnia Bartosz Szatkowski.

Firma Quiza powstała w 1990 r., zajmuje się importem bananów z Ameryki Południowej i ich dystrybucją na europejskie rynki. W sezonie zimowym 30 proc. obrotów firmy Quiza stanowi eksport do krajów europejskich. Firma współpracuje z partnerami z Wielkiej Brytanii, Francji, Szwecji, Beneluxu, Niemiec, Węgier, Czech, Litwy i Łotwy.

Banany Quiza Banana pochodzą z rejonów Quevedo i Los Rios w Ekwadorze oraz Uraba i Santa Marta w Kolumbii, w Ameryce Południowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Krzysztof 16-12-2015, 11:57:
Alternatywa dla producentów i dystrybutorów hurtowych jest e-commerce Sa już na rynku pierwsze otwarte platformy umożliwiające sprawne zbieranie zamówień z obsługiwanych regionów Również promocja nowej marki własnej w dłuższej perspektywie rozwoju w-commerce moze byc bardziej opłacalna online niż offline
  • Czesiek 16-12-2015, 09:17:
Z Kolumbii... Ciekawe...

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 520) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH