Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Raport: 84 proc. Polaków jest gotowych zapłacić więcej za produkt bez dodatków do żywności

  • Autor: www.portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 15-02-2012, 10:05

Polacy zaczynają świadomie kupować produkty spożywcze. Ich decyzje zakupowe są podyktowane już nie tylko ceną, przyzwyczajeniami, ale coraz częściej także składem produktów, w tym zawartością dodatków do żywności.

Z badań przeprowadzonych przez Pracownię Badań Społecznych i Marketingowych Soma na zlecenie FRoSTY wynika, że zdecydowana większość Polaków (77 proc.) zwraca uwagę na zdrowy sposób odżywiania. Polacy nie tylko starają się zdrowo odżywiać, ale także kupować świadomie. 63 proc. Polaków przywiązuje wagę do składu wkładanych do koszyka produktów spożywczych.

Polacy negatywnie oceniają zawartość dodatków do żywności w składzie produktów spożywczych. 69 proc. Polaków zwraca uwagę na obecność dodatków w produktach. Za najbardziej newralgiczne substancje dodatkowe uważają: glutaminian sodu i inne wzmacniacze smaku, tłuszcze utwardzone, barwniki oraz aromaty. Obecność glutaminianu sodu i innych wzmacniaczy smaku w produktach negatywnie ocenia 81 proc. badanych, tłuszczów utwardzonych - 75 proc., barwników - 73 proc., a aromatów - 56 proc. badanych.

Polacy unikają produktów zawierających dodatki do żywności głównie dlatego, że uważają je za niezdrowe (78 proc.). Stronią od dodatków, gdyż preferują produkty naturalne (38 proc.), a także dlatego, że ich zdaniem substancje dodatkowe używane są do produktów gorszej jakości (12 proc.). Aż 84 proc. Polaków jest gotowych zapłacić więcej za produkt bez dodatków do żywności.

W odpowiedzi na preferencje Polaków, FRoSTA realizuje program 100 proc. naturalnego smaku, zakładający wyeliminowanie z produktów wzmacniaczy smaku, barwników, aromatów, tłuszczów utwardzonych i skrobi modyfikowanej. Docelowo, w 2012 roku wszystkie produkty FRoSTY będą bardziej naturalne.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • AST 16-02-2012, 11:27:
W POLSCE NIE MA PRAWIE ŻADNEGO ZWIĄZKU MIĘDZY TYM CO SIĘ MÓWI A TYM CO SIĘ ROBI. KAŻDY KUPI DROŻSZE ALE W GĘBIE. JAK PRZYJDZIE NA ZAKUPY TO KUPI NAJTAŃSZE I NIE PATRZY NAWET CO TO JEST.
  • qwertowiec 15-02-2012, 22:53:
Ze świadomością konsumentów nie jest znowu aż tak fatalnie ale faktycznie, dane powyżej pozwalają snuć przypuszczenia o nieco złym doborze próby losowej do badań. A deklaracje o gotowości do kupowania droższych i zdrowszych odpowiedników obecnie oferowanych produktów przyrównam co najwyżej do przysięgi poborowych gdy ślubowali słuchać rozkazów, a przy pierwszym wyjściu na poligon bajka pryskała :)
  • w miare swiadomy konsument 15-02-2012, 10:32:
co za bzdury!, nie wiem czy 20 proc. wie co to jest glutaminian sodu albo tluszcze utwardzone, chyba robili te badania wsrod studentow i absolwentow technologii zywnosci
a te 84 proc. ktore jest w stanie wiecej zaplacic to chyba jakas kpina

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 820) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH