Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Raport: Europejczycy chcą jeść naturalnie. To spora szansa dla polskich producentów!

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/ pr
  • Data: 28-03-2018, 12:34
Raport: Europejczycy chcą jeść naturalnie. To spora szansa dla polskich producentów!
fot. shutterstock

Z raportu „Innowacyjność vs. zdrowie. Szanse dla marek spożywczych” opracowanego przez firmę Mintel dla Banku Zachodniego WBK wynika, że blisko 1/3 wszystkich nowych produktów z kategorii żywności i napojów wprowadzonych w Europie między październikiem 2016 r. a wrześniem 2017 r., miała oświadczenia „naturalne”. Najwięcej takich nowości pojawiło się na bardzo ważnych dla polskiego eksportu rynkach takich jak Niemcy, Wielka Brytania oraz Francja. Eksperci BZ WBK wskazują, że popularność zdrowych produktów w Europie może być ważną biznesową sugestią dla rodzimych producentów zainteresowanych rozwojem sprzedaży zagranicznej.

Pod pojęciem „naturalne” kryją się oświadczenia: „organiczne”, „bez sztucznych dodatków i konserwantów”, „wolne od GMO”, „w 100% naturalne” oraz „pełnoziarniste”. – Dwa pierwsze, według danych przywoływanych w raporcie, były w badanym okresie stosowane najczęściej – mówi Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst z firmy Mintel.

W kontekście eksportu zdrowej żywności, Renata Dutkiewicz, dyrektor ds. Sektora Spożywczego i FMCG Banku Zachodniego WBK przypomina jak ogromny sukces eksportowy już teraz mają na koncie polscy producenci. Od 2004 r. do 2017 r. wartość eksportu żywności z Polski zwiększyła się o 22 mld euro, co oznacza wzrost o 421%. Co ważne, polska żywność nie tylko gości na stołach całego świata, ale też ma swoją ugruntowaną markę. – Jako bank od wielu lat specjalizujący się w finansowaniu branży food&agri, widzimy pewien trend. Kiedyś popularność produktów spożywczych z Polski wynikała z doskonałej jakości, ale w bardzo atrakcyjnej cenie. Wielu producentów sprzedawało pod markami własnymi sieci zagranicznych. Teraz polskie brandy mają już swoją renomę i są za granicą cenione, wybierane właśnie dla walorów smakowych i jakości, niekoniecznie ze względu na cenę. A teraz według nas powoli przychodzi czas, kiedy polscy producenci pokażą, że są w stanie zaspokajać nawet najbardziej wybredne gusta i wypełniać bardzo specyficzne nisze. Myślę, że będą coraz mocniejsi w produkcji żywności funkcjonalnej, w tym w żywności naturalnej. Podczas naszych spotkań Programu Rozwoju Eksportu dyskusja na ten temat wśród przedstawicieli branży była bardzo ożywiona, było słychać wiele entuzjastycznych głosów – mówi Renata Dutkiewicz.  

Według wstępnych danych Ministerstwa Finansów w 2017 r. wartość polskiego eksportu produktów rolno-spożywczych osiągnęła rekordowy poziom 27,3 mld euro, co oznacza wzrost o 12% w relacji rocznej. Ponad 80 proc. eksportu produktów spożywczych z Polski (w ujęciu wartościowym w PLN) trafia do Unii Europejskiej. Najważniejszymi odbiorcami są państwa „starej piętnastki” z Niemcami na czele. Eksport do tego kraju stanowił 24% wartości całego eksportu rolno-spożywczego zrealizowanego  w 2017 roku. Nie zmieniły się też pozostałe miejsca na podium. Na drugim miejscu jest Wielka Brytania (9%), zaś na trzecim – Holandia (6,2% udziału). Jednocześnie to właśnie w tych krajach zdrowa żywność jest najbardziej popularna. Spośród wszystkich „naturalnych” nowości wprowadzonych w Europie w okresie od października 2016 do września 2017 aż 17% przypadało na Niemcy. Na Wielką Brytanię – 13%, zaś na Francję – 15%.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • timi 28-03-2018, 19:04:
Naturalnie - tanio chcą zeżreć. Dlatego kupują zepsute mięso z Brazylii. I pryskany czy co tam czosnek z chin. Oraz inne wynalazki.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (10 461) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane