Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Reklama sosów pomidorowych budzi kontrowersje

  • Autor: PAP
  • Data: 05-11-2013, 08:32
Reklama sosów pomidorowych budzi kontrowersje
(fot. PTWP)

Czy to prawda, że we Włoszech lepsze pomidory są z północy kraju, a gorsze z południa? - taką ogólnokrajową dyskusję wywołała kampania reklamowa wielkiego koncernu spożywczego, zachwalającego wyższość przecierów i sosów pomidorowych z północnych Włoch.

Reklama przetworów z północy wywołała falę oburzenia i potępienia na pomidorowym "zagłębiu" na południu Italii, czyli przede wszystkim w regionach Apulia i Kampania.

"Takie reklamy przynoszą szkodę całemu sektorowi producentów warzyw z południa" - oświadczyło branżowe stowarzyszenie z Neapolu.

Protestujący zarzucają spożywczemu potentatowi, że w nieetyczny sposób posłużył się w reklamie najnowszymi doniesieniami mediów. Powołując się na zeznania mafiosa z kamorry, poinformowały one, że gangi tej mafii, od dawna kontrolujące cały proces wywozu i utylizacji śmieci, zakopały w tym rejonie w ziemi - często przeznaczonej pod uprawy i hodowlę bydła - setki tysięcy ton najbardziej toksycznych, przemysłowych odpadów, groźnych dla życia i zdrowia ludzi.

Dominuje przekonanie, że zamieszczone w krajowej prasie i na billboardach reklamy wykorzystują społeczne zaniepokojenie tymi doniesieniami czy wręcz psychozę, jaka panuje zwłaszcza w Kampanii, według mediów najbardziej skażonej przez trujące odpady ukryte pod ziemią.

Pomidorom z niebezpiecznego, jak wynika z medialnych doniesień, południa przeciwstawiono te z Piemontu, Wenecji Euganejskiej, Lombardii i Emilii-Romanii.

W reakcji na reklamę lepszych rzekomo produktów z północy pojawiły się apele o bojkot ich producenta. Ten zaś broni się i zapewnia, że budząca kontrowersje kampania to dowód, że szczegółowo informuje konsumentów o pochodzeniu produktów oraz gwarantuje ich najwyższą jakość i bezpieczeństwo.

"We Włoszech nie ma dobrych i złych pomidorów" - podkreślił związek rolników Coldiretti. Przypomniał, że 100 procent dopuszczonych do sprzedaży włoskich przetworów spełnia krajowe normy bezpieczeństwa żywności, uważane za wyjątkowo surowe.

Dyskusja stała się tak gorąca, że głos zabrała minister rolnictwa Nunzia De Girolamo. Podsumowała ją następująco: "Oto mamy etniczną dyskryminację pomidorów z południa".

"Produkty +made in Italy+ stanowią jedność i są niepodzielne" - dodała szefowa resortu, pomysłodawcom reklamy zarzuciła zaś wyrządzenie poważnych strat tysiącom właścicieli upraw pomidorów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CENY HURTOWE

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 715) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH