Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Owoce i warzywa

Robert Wawro, Maspex o akwizycjach: Nie ograniczamy się do Europy Śr.-Wsch.

- Sukces to nie kilka spektakularnych decyzji właściciela i menadżerów, ale setki mikro-decyzji każdego dnia. Esencją Maspeksu jest przyzwolenie na popełnianie błędów. Chodzi o to, aby nie powielać tych samych pomyłek po kilka razy – mówił Robert Wawro, wiceprezes Business Unit FOOD, Grupa Maspex podczas debaty inaugurującej XI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Robert Wawro, Maspex o akwizycjach: Nie ograniczamy się do Europy Śr.-Wsch.
Rober Wawro, Maspex fot. PTWP

- Decyzje, które stoją za markami Maspeksu są oparte o cyfry i o fakty. Bardzo ważnym elementem jest focus na rynek i konsumenta, nieustanne budowanie marki. To tworzy wartość Maspeksu – dodał Robert Wawro.

Jego zdaniem, to gdzie firma widzi się za kilka czy kilkanaście lat to nie tylko wypadkowa tego jakie ambicje ma właściciel i menadżerowie, ale też jaka jest dojrzałość biznesowa organizacji.

- Jesteśmy dużą polską firmą ze znaczącą sprzedażą zagraniczną. Dojrzałość i możliwości Maspeksu predysponują nas do dużych akwizycji, nawet większych niż przejęcie Agros Nova. Jeśli chodzi o perspektywę geograficzną mniej się ograniczamy niż dotychczas, bo Europa Środkowo-Wschodnia, gdzie skupiliśmy dotychczas swoją działalność, zaczyna być dla nas za ciasna. Rozszerzamy horyzont, ponieważ poznaliśmy już możliwości akwizycyjne w tym regionie – komentował Robert Wawro.

- Nie tylko akwizycje są naszym potencjałem. Rozwój organiczny także jest naszą mocną stroną. Utrzymujemy dosyć dobrą dynamikę. Marki, które przejmujemy znajdują swoje nowe miejsce na rynku i eksplorujemy nowe kategorie. Cały czas szukamy swojego miejsca i bardzo dobrze nam to wychodzi – dodał wiceprezes Grupy Maspex Wadowice.

Wiceprezes Maspeksu odniósł się także do nowych trendów i nisz na rynku.

- Zjawisko, które potocznie określało się do tej pory „inwazją dronów”, właśnie nastąpiło. Widać to po branży piwnej, gdzie warianty kraftowe zdobywają rynek. Staramy się aby nasze marki wchodziły w nisze, które wydawałoby się są zarezerwowane tylko dla start-upów. Jednak niektóre nisze są dla nas za małe – komentował Robert Wawro.

- Współpracę ze start-upami widzimy w obszarze nowych technologii. Podaż na rynku pracy drastycznie maleje. Firmy muszą na to reagować poprzez automatyzację pewnych procesów - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

FRSiH 2018 RSS ALERT    /    Robert Wawro RSS ALERT    /    Maspex RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.86.175.16
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.