Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Robert Wawro z Maspex na FRSiH: Budowa silnych marek daje przewagę konkurencyjną

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 06-11-2017, 10:11
Robert Wawro z Maspex na FRSiH: Budowa silnych marek daje przewagę konkurencyjną
Robert Wawro, Dyrektor Generalny BU FOOD Polska, Maspex

W najbliższych latach Maspex będzie koncentrował się na układaniu procesów biznesowych wewnątrz firmy – mówił Robert Wawro, dyrektor generalny Business Unit FOOD, Maspex podczas sesji inauguracyjnej „Rewolucja w branży spożywczej pod dyktando nowej ekonomii: trendy, innowacje, wyzwania” w trakcie X Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2017, które odbywa się 6-7 listopada 2017 r. w Warszawie.

 - Jesteśmy na większości rynków w kraju oraz na świecie głównie jako eksporter. Rynek środkowo-europejski jest naszą dominantą – mówił Robert Wawro, dyrektor generalny Business Unit FOOD, Grupa Maspex Wadowice Sp. z o.o. 

Tłumaczył, że podczas wchodzenia na nowe rynki i podczas akwizycji trzeba wziąć pod uwagę różne czynniki ryzyka. - Na przykład trzeba wziąć pod uwagę, czy firma pasuje do naszego modelu dystrybucyjnego – mówił.  

- W najbliższych latach będziemy koncentrować się na tym, jak poukładać procesy biznesowe wewnątrz firmy, tak aby za 10 czy 20 lat firma mogła się dalej szybko rozwijać – tłumaczył.  

- Każda akwizycja lekko destabilizuje biznes, dlatego musimy się ułożyć wewnętrznie i komunikacyjne. To są nasze największe wyzwania – dodał.  

- Po tym jak przeszliśmy z zarządzania właścicielskiego na zarządzanie menadżerskie, jestem optymistą – mówił Robert Wawro.  

- Wierzymy, że budowa silnych marek to coś, co daje nam silną przewagę konkurencyjną. Teraz, aby zaistnieć na rynku, trzeba wykorzystywać aspekty racjonalne i emocjonalne - tłumaczył.

Dodał, że jeśli coś zmienia się co kilka miesięcy, to nie jest trendem, a chwilową modą. - Jesteśmy blisko konsumenta i jesteśmy w stanie odsiać trendy od chwilowych mód - wyjaśniał Wawro.

Robert Wawro odniósł się również do aspektu technologii w działalności przedsiębiorstw. - Digitalizacja sprzedaży jest elementem większego trendu oraz rewolucji cyfrowej. Tak naprawdę wszystkie przedsiębiorstw mogą zoptymalizować swoją działalność poprzez technologie - mówił.

- Percepcja przez ekran tabletu czy telefonu komórkowego jest dużo węższa niż doświadczenie przy półce sklepowej, dlatego myślę, że konsument będzie wtedy wybierał marki znane, które są obecne w jego głowie - tłumaczył.

- Patrząc na producentów, digitalizacja jest w formie rozproszonej po przedsiębiorstwach. Uważam, że przewaga konkurencyjna przedsiębiorstw budowana będzie na podstawie dużej wiedzy z zebranych informacji - dodał Robert Wawro.

 

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 641) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.