Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Owoce i warzywa

Rolnik szuka nowych możliwości biznesowych. W grę wchodzi wyłącznie akwizycja

- W życiu każdej firmy przychodzi taki moment, że zarządzający nią muszą podjąć decyzję, w którym kierunku pójść dalej. My jesteśmy na takim etapie rozwoju, że musimy sobie odpowiedzieć na pytanie czy chcemy robić coś więcej niż obecnie i wziąć udział w konsolidacji polskiego rynku rolno-spożywczego czy zadowala nas to, co już mamy. Sektor, w którym działamy, jest bardzo rozdrobniony, potencjalne przejęcie działających na nim firm nie przyniosłoby wartości dodanej tylko zwiększenie mocy - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Józef Rolnik, współwłaściciel firmy Rolnik.

Rolnik szuka nowych możliwości biznesowych. W grę wchodzi wyłącznie akwizycja
Józef Rolnik, współwłaściciel firmy Rolnik/ fot. PTWP

Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
Data: 30-08-2016, 15:36

 

- Obecnie nie mamy sprecyzowanego celu. Na razie jesteśmy na etapie świadomości, że przed nami decyzja - w którym kierunku pójść. Jest mało prawdopodobne żebyśmy rozwijali moce produkcyjne w sektorze owocowo-warzywnym. Widzimy się za to w roli firmy, która skupia ciekawe podmioty, od których Rolnik będzie kupował gotowe produkty - mówi Józef Rolnik, współwłaściciel firmy Rolnik.

Właściciele firmy Rolnik zastanawiają się nad poszukiwaniem możliwości biznesowych w innych tematach, również spożywczych. - Rozważamy na ile w nowym temacie moglibyśmy używać brandu Rolnik a kiedy nie powinniśmy tego robić, ze względu na zbyt małą spójność między asortymentami, by nie rozmyć naszej rodzimej marki. Zdajemy sobie sprawę, że przy wchodzeniu w nowy temat musimy wykazać się kreatywnością - dodaje Józef Rolnik.

Jego zdaniem nie ma innego wyjścia – firma musi rozważać różne możliwości, ponieważ nie można na tak dynamicznym rynku, na którym pracuje, nie robić nic.

- Trzeba non stop poszukiwać nowych produktów, nowych rynków i myśleć w którym miejscu chcemy być i dążyć do realizacji planu. Odbywamy wiele spotkań z ciekawymi firmami i ludźmi, którzy doradzają nam w którym kierunku powinniśmy się rozwijać. Najlepiej czujemy w branży okołorolniczej i w niej zamierzamy zostać, jednak jest to bardzo wstępna faza projektu, po drodze może powstać kilka nowych pomysłów. W grę wchodzi wyłącznie akwizycja, bo naszym zdaniem budowanie czegoś od nowa jest zbyt skomplikowane. Sieci handlowe potrzebują dzisiaj mocnych partnerów. W każdym biznesie są jakieś zagrożenia, trudno wszystko przewidzieć. Trzeba cały czas śledzić rynek i starać się być pół kroku przed konkurencją - zapewnia przedsiębiorca.  

Firma Rolnik powstała z inicjatywy dwóch szkolnych przyjaciół, Józefa Rolnika i Krzysztofa Gołębniaka, w okresie gigantycznego rozwoju przedsiębiorczości na przełomie lat 80. i 90. XX wieku. Dzisiaj Rolnik to jeden z liderów branży przetwórstwa owocowo – warzywnego w Polsce. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Józef Rolnik RSS ALERT    /    Rolnik RSS ALERT    /    rynek przetworów owocowo-warzywnych RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • kreez 2016-08-31 10:04:04
    Przedtem szukał żony...
  • artmetic ekonsulting 2016-09-01 04:18:04
    Dotacje z PROW: artmetic.pl
  • Mikołaj 2016-09-03 10:15:32
    Poza akwizycjami na rynku myślę, że przy zwiększającej się konkurencji i nacisku ze strony sieci handlowych warto zadbać o własne kanały sprzedaży w tym z wykorzystaniem e-commerce. E-commerce nie jest już nowością dla rynku hurtowego i wydaje się być doskonałym kanałem kontaktu z klientami hurtowymi - ja bym chętnie zamówił od Rolnika coś przez ich stronę, ale jak w większości przypadków naszych producentów jest ona bierna pod kątem zaktywizowania mnie do zakupów.
  • M.Golebiewska, HURTUM 2016-09-04 15:33:54
    Przy planach rozwojowych warto pomysleć o eCommerce. Teraz branża spożywcza wkracza w online z wielkim hukiem. Widzimy na HURTUM, że nie tylko klienci chcą kupować online, ale także producenci doceniają wygodę tego kanału sprzedaży. Panie Józefie - chętnie porozmawiamy o rozwoju w tym kierunku :)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.221.147.93
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.