Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rolnik szuka nowych możliwości biznesowych. W grę wchodzi wyłącznie akwizycja

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 30-08-2016, 15:36
Rolnik szuka nowych możliwości biznesowych. W grę wchodzi wyłącznie akwizycja
Józef Rolnik, współwłaściciel firmy Rolnik/ fot. PTWP

- W życiu każdej firmy przychodzi taki moment, że zarządzający nią muszą podjąć decyzję, w którym kierunku pójść dalej. My jesteśmy na takim etapie rozwoju, że musimy sobie odpowiedzieć na pytanie czy chcemy robić coś więcej niż obecnie i wziąć udział w konsolidacji polskiego rynku rolno-spożywczego czy zadowala nas to, co już mamy. Sektor, w którym działamy, jest bardzo rozdrobniony, potencjalne przejęcie działających na nim firm nie przyniosłoby wartości dodanej tylko zwiększenie mocy - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Józef Rolnik, współwłaściciel firmy Rolnik.

 

- Obecnie nie mamy sprecyzowanego celu. Na razie jesteśmy na etapie świadomości, że przed nami decyzja - w którym kierunku pójść. Jest mało prawdopodobne żebyśmy rozwijali moce produkcyjne w sektorze owocowo-warzywnym. Widzimy się za to w roli firmy, która skupia ciekawe podmioty, od których Rolnik będzie kupował gotowe produkty - mówi Józef Rolnik, współwłaściciel firmy Rolnik.

Właściciele firmy Rolnik zastanawiają się nad poszukiwaniem możliwości biznesowych w innych tematach, również spożywczych. - Rozważamy na ile w nowym temacie moglibyśmy używać brandu Rolnik a kiedy nie powinniśmy tego robić, ze względu na zbyt małą spójność między asortymentami, by nie rozmyć naszej rodzimej marki. Zdajemy sobie sprawę, że przy wchodzeniu w nowy temat musimy wykazać się kreatywnością - dodaje Józef Rolnik.

Jego zdaniem nie ma innego wyjścia – firma musi rozważać różne możliwości, ponieważ nie można na tak dynamicznym rynku, na którym pracuje, nie robić nic.

- Trzeba non stop poszukiwać nowych produktów, nowych rynków i myśleć w którym miejscu chcemy być i dążyć do realizacji planu. Odbywamy wiele spotkań z ciekawymi firmami i ludźmi, którzy doradzają nam w którym kierunku powinniśmy się rozwijać. Najlepiej czujemy w branży okołorolniczej i w niej zamierzamy zostać, jednak jest to bardzo wstępna faza projektu, po drodze może powstać kilka nowych pomysłów. W grę wchodzi wyłącznie akwizycja, bo naszym zdaniem budowanie czegoś od nowa jest zbyt skomplikowane. Sieci handlowe potrzebują dzisiaj mocnych partnerów. W każdym biznesie są jakieś zagrożenia, trudno wszystko przewidzieć. Trzeba cały czas śledzić rynek i starać się być pół kroku przed konkurencją - zapewnia przedsiębiorca.  

Firma Rolnik powstała z inicjatywy dwóch szkolnych przyjaciół, Józefa Rolnika i Krzysztofa Gołębniaka, w okresie gigantycznego rozwoju przedsiębiorczości na przełomie lat 80. i 90. XX wieku. Dzisiaj Rolnik to jeden z liderów branży przetwórstwa owocowo – warzywnego w Polsce. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • M.Golebiewska, HURTUM 04-09-2016, 15:33:
Przy planach rozwojowych warto pomysleć o eCommerce. Teraz branża spożywcza wkracza w online z wielkim hukiem. Widzimy na HURTUM, że nie tylko klienci chcą kupować online, ale także producenci doceniają wygodę tego kanału sprzedaży. Panie Józefie - chętnie porozmawiamy o rozwoju w tym kierunku :)
  • Mikołaj 03-09-2016, 10:15:
Poza akwizycjami na rynku myślę, że przy zwiększającej się konkurencji i nacisku ze strony sieci handlowych warto zadbać o własne kanały sprzedaży w tym z wykorzystaniem e-commerce. E-commerce nie jest już nowością dla rynku hurtowego i wydaje się być doskonałym kanałem kontaktu z klientami hurtowymi - ja bym chętnie zamówił od Rolnika coś przez ich stronę, ale jak w większości przypadków naszych producentów jest ona bierna pod kątem zaktywizowania mnie do zakupów.
  • artmetic ekonsulting 01-09-2016, 04:18:
Dotacje z PROW:
artmetic.pl

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 427) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.