REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Roman Jagieliński, prezes grupy producentów Roja - duży wywiad

  • Autor: Paulina Mroziak, www.sadyogrody.pl
  • Data: 02-10-2015, 11:46
Roman Jagieliński, prezes grupy producentów Roja - duży wywiad
Roman Jagieliński, prezes grupy producentów Roja; fot. PTWP / ŻelaznaStudio (Szymon Jankowski)

- Do czasu konfliktu na Ukrainie, sankcji i odwetowego embargo, polskim eksporterom bardzo dobrze współpracowało się z rosyjskimi kontrahentami. Jesteśmy Słowianami i wiele nas łączy, lubimy się personalnie, mimo sytuacji politycznej - mówi Roman Jagieliński, prezes grupy producentów owoców Roja.

REKLAMA

- Jak wygląda struktura sprzedaży grupy Roja – ile stanowi eksport, a ile sprzedaż w kraju?

O takie dane trzeba by było zapytać naszych pośredników. Taką mamy formułę sprzedaży, że większość owoców dostarczamy firmom handlowym, które mają swoje kontrakty. Moim zdaniem, gros owoców sprzedawanym pośrednikom trafia za granicę.

- Skąd taki pomysł na sprzedaż?

Udział firm pośredniczących daje nam większe bezpieczeństwo w handlu, mimo tego, że – w jakimś sensie - musimy się z taka firmą dzielić przychodami. Każdy zarabia, wszyscy są zadowoleni.

Tę koncepcję sprzedaży zmieniliśmy w ostatnim sezonie. Otóż nie walczymy na siłę o kontrakty bezpośrednie – jak uda nam się takie pozyskać, to je realizujemy, ale „nic na siłę”. Wolę dobrych pośredników, ze sprawdzonymi kontraktami, którzy naprawdę dobrze znają dany rynek. A my – jako grupy nie mające często doświadczenia na egzotycznych rynkach - trafiamy czasami na hochsztaplerów.

Współpraca z naszymi pośrednikami jest bardzo udana. Nie mamy żadnych skarg oraz ani jednego zwrotu towaru w tym sezonie.

- W sprzedaży krajowej wciąż obowiązują kontrakty bezpośrednie, np. z sieciami handlowymi?

Ograniczyliśmy ilość sieci współpracujących z naszą grupą. Dostarczamy do Selgrosa, Biedronki i Lidla oraz niewielkie ilości do sieci Piotr i Paweł.

- Czym było to spowodowane?

Głównie sytuacją z jesieni ubiegłego roku, kiedy to oddziaływanie embarga spowodowało, że sieci proponowały nam ultra-niskie ceny, których nie zaakceptowaliśmy, więc zakończyliśmy współpracę.

Ponadto – analizując opłacalność współpracy z sieciami handlowymi w Polsce – wzięliśmy pod uwagę koszty logistyczne oraz opłacalność dostaw. Lidl i Biedronka składają zamówienia przez prawie cały rok, a poza tym zamawiają duże partie towarów. Dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z największymi.

- Do jakich krajów trafiały w tym sezonie sprzedażowym owoce z grupy Roja?

Eksportujemy jabłka głównie do krajów europejskich. Nasze owoce popłynęły w tym sezonie na Daleki Wschód – do Singapuru i Hongkongu. Owoce trafiały także do Skandynawii, głównie do Norwegii oraz do Afryki Północnej i Kanady.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (27 343) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH