Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rośnie eksport polskich pieczarek i ich spożycie na rodzimym rynku

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 13-09-2011, 11:44
Rośnie eksport polskich pieczarek i ich spożycie na rodzimym rynku

Rosnący eksport oraz prognozy zwiększenia sprzedaży pieczarek na rodzimym rynku zbytu powodują wzrost zainteresowania polskich przedsiębiorców inwestowaniem w ich uprawę. Hodowla pieczarek to przedsięwzięcie kapitałochłonne, ale za to opłacalne. Rentowność branży szacowana jest na ok. 7-8 proc.

- Polska należy donajwiększych producentów i eksporterów pieczarek na rynku unijnym. Co czwarta pieczarka, która trafia na unijne stoły pochodzi z Polski. Drugim, co do wielkości producentem jest Holandia, niedawny potentat w branży. Głównym odbiorcą polskich pieczarek jest Rosja, ale kupują je od nas także Niemcy, Holandia, Francja, Wielka Brytania i kraje bałkańskie. Istnieje szansa, że polskie pieczarki będą sprzedawane także do Stanów Zjednoczonych. Aktualnie na eksport trafia ponad połowa pieczarek wyprodukowanych w Polsce, czyli ponad 137 tys. ton - podaje w komunikacie firma Xella Polska, która jest sprzedaje materiały budowlane stosowane m.in. do budowy pomieszczeń produkcyjnych.

Jak dodaje, zagraniczni odbiorcy cenią polskie pieczarki głównie ze względu na ich wysoką jakość. Na wysoki poziom eksportu pieczarek wpływa takżeatrakcyjna cena, która jest wynikiem dogodnego położenia geograficznego i bliskości największych odbiorców, co przekłada się na stosunkowo niskie ceny transportu. Niebagatelne znaczenia ma ciągle jeszcze tania siła robocza oraz korzystna relacja złotówki do euro.

Potencjałem rozwojowym tej gałęzi rolnictwa jest rynek wewnętrzny. Obecnie w Polsce spożywa się ponad 68 tysięcy ton pieczarek rocznie i chociaż ich konsumpcja z roku na rok wzrasta, to statystycznie jemy ich mniej niż w innych europejskich krajach.

- Promocja walorów kucharskich pieczarek prowadzona przez Stowarzyszenie Branży Grzybów Uprawnych może zmienić upodobania kulinarne Polaków i stać się lokomotywą rozwoju tej branży na rodzimym rynku zbytu - czytamy w informacji Xella Polska.

Czytaj: Kampania promująca pieczarki pochłonie 1,3 mln zł

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 822) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH