Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rośnie import superfoods. Polacy chętnie testują światowe trendy żywieniowe

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-09-2017, 12:27
Rośnie import superfoods. Polacy chętnie testują światowe trendy żywieniowe
fot. shutterstock

Polacy chętnie podchwytują światowe trendy żywieniowe. Jedną z modnych kategorii produktów spożywczych, które robią furorę na polskim rynku, są tzw. superfoods. - Wzrosty ich importu potrafią być imponujące - informuje międzynarodowa instytucja płatnicza Akcenta.

Jako superfoods określa się produkty spożywcze, bogate w związki bioaktywne i składniki odżywcze, którym przypisuje się wyjątkowo pozytywny wpływ na zdrowie. Ta kategoria, stworzona na potrzeby marketingu, nie ma zamkniętej listy. Do superfoods można zaliczyć produkty, które występują w Polsce i są nam dobrze znane, jak czosnek, miód czy natka pietruszki. Jednak duża część „superżywności” ma egzotyczne pochodzenie. To one najczęściej kojarzone są z tą kategorią i cieszą się popularnością, o czym świadczą chociażby dane o ich imporcie, wskazuje instytucja płatnicza Akcenta. – To właśnie dzięki importerom Polacy mogą korzystać z tak dużego wyboru produktów, które nie występują naturalnie w naszym kraju. Po danych handlowych widać, jak błyskawicznie firmy reagują na nowe trendy i jak szybko potrafią sprowadzić do Polski nawet najbardziej orientalne i mało komu znane towary – twierdzi Radosław Jarema, dyrektor polskiego oddziału Akcenty.

Jednym z największych hitów wśród superfoods w Polsce jest olej kokosowy. Jeszcze kilka lat temu mało kto o nim słyszał, dziś znajdziemy go bez problemu w supermarketach, dyskontach czy drogeriach. Polacy polubili go ze względu na praktyczność i odżywcze właściwości.

GUS odnotował w zeszłym roku aż 80 proc. wzrost wartości importu tego superfood w porównaniu z rokiem 2015. Łącznie do kraju trafiło w zeszłym roku ponad 1,1 mln kg oleju kokosowego o wartości blisko 10,8 mln zł. Duża część wwozu trafia do Polski przez kraje takie jak Niemcy, Holandia czy Wielka Brytania, lecz jest on także sprowadzany bezpośrednio z państw, które są jego znaczącymi producentami, jak Sri Lanka, Filipiny, Indonezja czy Indie.

– Jak pokazuje przypadek oleju kokosowego, polscy importerzy potrafią wyczuwać nisze i współpracować bezpośrednio z kontrahentami z nawet bardzo odległych i egzotycznych miejsc. Dzięki temu, mogą konkurować z firmami dostarczającymi te same produkty z Zachodu. To oczywiście wymaga większego wysiłku, jednak może zwrócić się importerom w postaci wyższej marży – komentuje Radosław Jarema.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 306) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH