Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rośnie liczba zamówień sieci handlowych na mrożone uszka i pierogi. Sezon świąteczny coraz bliżej

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 08-11-2017, 11:17
Rośnie liczba zamówień sieci handlowych na mrożone uszka i pierogi. Sezon świąteczny coraz bliżej
fot. materiały prasowe

Mrożone pierogi i uszka to produkty dostępne w sprzedaży przez cały rok, to szczyt ich sprzedaży przypada zawsze na ostatni kwartał roku. Liczba zamówień z sieci handlowych na ten okres pokazuje, że 2017 rok dla tych produktów może być rekordowy pod wieloma względami – zapowiadają producenci.

Głęboko mrożone pierogi i uszka to dania coraz chętniej kupowane w kwartale poprzedzającym święta.  Sezonową popularność mrożonek od kilku sezonów wyczuwają także sieci handlowe i dyskontowe, zwiększając już od października ilość towaru w zamrażarkach.

Te ruchy cieszą producentów. Tylko w tym roku firma „Anita”, wiodący w Polsce producent mrożonych pierogów i uszek, zanotowała aż 20% wzrost zamówień na ostatni kwartał 2017 w porównaniu z takim samym okresem przed rokiem. Ponad 20% proc. z nich trafiło do „Anity” z sieci handlowych i dyskontowych. Pierwsze zamówienia napłynęły już we wrześniu.

– Z roku na rok sieci zamawiają coraz więcej mrożonych pierogów i uszek. Zwłaszcza ostatnie lata pod tym względem są szczególnie zwyżkowe. Z jednej strony jest to zasługą polepszenia się jakości produktu i jego niskiej ceny, a tym samym przystępności, z drugiej popularności zakupów przedświątecznych w takich sieciach jak np. Carrefour, Biedronka, Kaufland czy Tesco – mówi Grzegorz Mordalski, właściciel firmy „ANITA”.

I chociaż do świątecznego szału zakupowego pozostało jeszcze półtorej miesiąca, sklepy już szykują się na większe zainteresowanie klientów. – W okresie poza sezonem mrożone pierogi i uszka stanowią około 5-10% oferty mrożonek w sieciach. W listopadzie i grudniu ten odsetek wzrasta do około 15%, a w ostatnich latach nawet do 20%, osiągając swój szczyt w grudniu - mówi Mordalski.

 - Producenci przykładają także większą wagę do składników – warzyw, grzybów i mięsa, stawiając głównie na polskich dostawców. Można zaryzykować stwierdzenie, że produkty, które dziś powstają są smakowo i jakościowo zbliżone do pierogów w restauracji –  dodaje.

Nie bez różnicy pozostaje także relatywnie niska cena dania. Dziś za 500 g opakowanie pierogów z kapustą i grzybami trzeba zapłacić od 2,99 do 4,99 zł. Za mające 300 g opakowanie uszek z kapustą i grzybami zapłacimy od 3,50 do 3,99 zł.  Spora ilość towaru w sieciach, a także zapas jakim dysponują sklepy, sprawia, że pomimo większego zainteresowania w sezonie, ceny nie rosną.

 – Cena opakowania pierogów z kapustą i grzybami to nawet o połowę mniejszy wydatek, niż gdybyśmy mieli samodzielnie przygotować danie. Także jakość nie odbiega od domowej. Nic więc dziwnego że produkty mrożone coraz częściej wypierają  tradycyjne lepienie uszek i pierogów, zwłaszcza wśród osób z młodszych pokoleń, wychowanych na ofercie sieci handlowych i dyskontowych – mówi.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 419) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.