Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Rośnie trend na przekąski typu convenience

Przekąska, do tej pory kojarzona z żywieniowymi grzeszkami, zaczyna odgrywać zupełnie nową rolę w codziennych zwyczajach konsumenckich. Polacy śmielej przyglądają się i sięgają po ofertę przekąskową producentów, którzy wychodzą naprzeciw trendowi zdrowego odżywiania, ale mają również na uwadze coraz szybsze tempo życia konsumentów, którzy często zmuszeni są do jedzenia poza domem. To właśnie im dedykowana jest kategoria convenience dostosowująca się do specyfiki ich stylu życia i odżywiania.

Rośnie trend na przekąski typu convenience
fot. materiały prasowe

Konsumenci sięgają po zdrowe opcje żywnościowe, jednocześnie ograniczając ich ilość czy rozmiar. Wynika to z trendu zdrowego odżywiania, troski o swoje ciało i jego formę oraz szybkiego tempa życia. Rozwiązania typu convenience mają wyrobić nawyk zabierania ze sobą przekąski przeciwdziałającej głodowi w nawet najmniej oczekiwanym momencie. Wygoda użytkowania stanowi znaczący atut w wielu sytuacjach konsumpcyjnych, w których zależy nam na natychmiastowym nasyceniu oraz jak najmniejszym wysiłku związanym ze zjedzeniem szybkiej przekąski.. Tego typu przekąski sprawdzają się m.in. w szkole między lekcjami, na uczelniach pomiędzy zajęciami, w pracy przy biurku, w podróży czy w oczekiwaniu w kolejce.

Dużą rolę w kategorii convenience odgrywa czas. Wciąż nam go brakuje, gonimy z domu do pracy i odwrotnie, po drodze załatwiając dziesiątki spraw. Dietetycy alarmują jednak, by w tej codziennej pogoni nie zapominać o kwestiach żywieniowych, od których znacznie zależy jakość życia oraz zdrowie.

- Jako Bakalland edukujemy konsumentów w kwestii przekąsek – duży nacisk kładziemy na to, aby bakalie oraz batony zbożowe stały się naturalnym wyborem w chwili nagłego głodu i przeciwdziałały niezdrowym wyborom konsumenckim w postaci przekąsek pozbawionych wartości odżywczych. Już niewielka porcja bakalii potrafi zaspokoić apetyt i dostarczyć wielu witamin oraz minerałów – dlatego tworzymy dedykowane linie produktów o niewielkiej gramaturze, ułatwiającej zabranie przekąski do torby czy plecaka, w tym linię bakalii w formie „na raz” – Chwyć&Jedz - mówi Agnieszka Pragacz, Brand Manager Bakalland.

Podobny model przekąski marka przejawia w linii BA!rdzo Bakaliowych Tabliczek, tworzących nową kategorię przekąskową wśród produktów przyjemnościowych – ponad 70%  bakalii w 25% czekolady. Niewielki, kieszonkowy rozmiar przekąski ułatwia konsumpcje i tworzy nowe okazje do tego, aby po nią sięgnąć, a przede wszystkim stwarza nowe możliwości do zabrania ze sobą przekąski, nawet w przypadku najmniejszego bagażu podręcznego.

Produkty z kategorii convenience zakładają sięganie po nie z uwagi na łatwą dostępność i prostotę spożycia. Małe opakowania, wygodne otwarcie oraz smak, który zaspokaja potrzebę konsumencką nastawioną na zjedzenie na czegoś smacznego i sycącego. Konsumenci często sięgają po tego typu produkty impulsowo, przy okazji innych zakupów w ulubionym sklepie w drodze do pracy lub wracając do domu. Pośpiech, który często determinuje zakup niewielkiej przekąski, to ważny aspekt w przypadku umiejscowienia produktu w sklepie. Detaliści powinni postawić się na miejscu konsumenta, który wchodzi do sklepu, aby wykonać jak najszybsze zakupy. Najprawdopodobniejszym miejscem, w którym klient przystanie na dłużej, jest kolejka do kasy i to właśnie przestrzeń przykasowa stwarza sytuację do tego, aby konsument szybko i bez zbędnych poszukiwań sięgnął intuicyjnie po to, czego domaga się od niego organizm w chwili nagłego głodu i pośpiechu – niewielkiej, pożywnej przekąski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Bakalland RSS ALERT    /    przekąski RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.93.74.227
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.