Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Owoce i warzywa

Rozwój rynku zdrowej żywności sprzyja śliwce kalifornijskiej

Od lat suszona śliwka kalifornijska zajmuje główną pozycję na przedświątecznych listach zakupowych. Polacy uwielbiają dodawać ją do potraw a ponad 50 proc. ankietowanych przyznaje, że właśnie w czasie świątecznym używają ją najczęściej. Jednak z najnowszych badań wynika, że respondenci równie chętnie sięgają po nią jako przekąskę, czy dodatek w codziennej kuchni.

Rozwój rynku zdrowej żywności sprzyja śliwce kalifornijskiej
fot. shutterstock

Z tegorocznych badań przeprowadzonych dla California Prune Board wynika, że utrzymuje się trend, w którym to śliwka suszona najczęściej używana jest w okresie świątecznym. Jednak coraz większa liczba ankietowanych deklaruje zakup tego produktu do codziennego użytku.

51 proc. ankietowanych zadeklarowało, że kupuje suszoną śliwkę w okresie świątecznym. Badania pokazują jednocześnie, że wzrasta chęć spożywania suszonej śliwki jako przekąski czy dodatku w codziennej kuchni. Od 2014 roku nastąpił 6 procentowy wzrost w deklaracjach o spożywaniu suszonej śliwki jako przekąski. Obecnie 49 proc. badanych twierdzi, że jest to ich drugi, najczęstszy sposób jej spożywania.  

Okres świąteczny to dla rynku suszonych śliwek w Polsce czas wzmożonego zainteresowania produktem. Ten owoc jest głęboko zakorzeniony w polskiej tradycji kulinarnej. Ponadto od ponad  3 lat jako California Prune Board, poprzez liczne kampanie, staramy się pokazać Polakom również wszechstronność zastosowania suszonej śliwki z Kalifornii w codziennym menu. Jak pokazują wyniki badań konsumenci są coraz bardziej zainteresowani i otwarci na alternatywne sposoby użytkowania tego produktu i coraz chętniej sięgają po niego, jako zdrową przekąskę czy dodatek do dań, wzbogacając model używania suszonej śliwki tylko „od święta”. Polski rynek zdrowej żywności rozwija się, a konsumenci chcą odżywiać się różnorodnie, zdrowiej i stosować produkty jakości premium, takie jak suszona śliwka pochodząca z Kalifornii. – komentuje Esther Ritson-Elliott, European Marketing Director, California Prune Board (Europe).

Tegoroczne, bardzo udane zbiory dla rolników z Kalifornii zakończyły się w drugiej połowie września z sukcesem, oznaczającym wzrost plonów o ponad 100 proc. w porównaniu z rokiem 2016. Branża śliwek z Kalifornii powraca do wysokich poziomów zbiorów, z korzyścią dla rynku i konsumentów. Drzewa śliwkowe dały owoc klasy premium, doceniany na świecie za legendarny smak i najwyższą jakość. Sadownicy z Kalifornii od ponad 150 lat udoskonalają techniki uprawy i zbioru śliwek, aby dostarczyć na rynek suszoną śliwkę o jakości premium.

California Prune Board działa pod nadzorem Kalifornijskiego Departamentu Żywności i Rolnictwa i reprezentuje branżę suszonych śliwek z Kalifornii, składającą się z 800 plantatorów śliwek oraz 29 firm konfekcjonujących. Kalifornia jest największym producentem suszonych śliwek na świecie, słynących z najwyższej jakości osiąganej dzięki regionalnym, rygorystycznym technikom zbierania owoców oraz oceny i kontroli. Produkt premium dostarczany jest do 72 krajów na całym świecie, region zapewnia 40 procent światowych dostaw suszonych śliwek oraz 99 procent dostaw w Stanach Zjednoczonych. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

śliwka kalifornijska RSS ALERT    /    California Prune Board RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.164.198.240
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.