Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Rusza sezon na owoce jagodowe oraz kampanie promujące ich konsumpcję

W sklepach i innych punktach sprzedaży dostępne są już świeże owoce jagodowe. Konsumenci z całej Europy coraz bardziej doceniają ich walory odżywcze i smakowe, o czym świadczy wzrastający poziom konsumpcji zanotowany w wielu europejskich krajach.

Rusza sezon na owoce jagodowe oraz kampanie promujące ich konsumpcję
Fot. A.Gwara (www.sadyogrody.pl)

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 01-07-2016, 14:14

Owoce jagodowe należą do grupy owoców sezonowych, dostępnych w okresie letnim. Ich uprawa w państwach Unii Europejskiej charakteryzuje się bardzo wysokim poziomem, zarówno pod kątem jakości owoców, jak i wielkości produkcji.

Co jedzą Europejczycy? Przede wszystkim preferują truskawki oraz czarną porzeczkę, o czym świadczy niezwykle duża sprzedaż tych owoców. Coraz częściej sięgają także po owoce borówki wysokiej. Na przestrzeni ostatnich lat odnotowywany jest stały, dynamiczny wzrost jej upraw, a sam owoc staje się coraz bardziej dostępny na rynku europejskim. Każdy z owoców jagodowych powinien być uwzględniony jako element zbilansowanej diety, zgodnie z którą należy spożywać 3-5 posiłków przygotowywanych na bazie owoców dziennie.

Niezwykle istotnym czynnikiem w drodze do promowania zdrowych nawyków żywieniowych jest edukacja. Mając to na uwadze, zainicjowano kampanię promocyjno-informacyjną pn. „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców” realizowaną na pięciu europejskich rynkach, do których należą: Polska, Austria, Szwecja, Finlandia i Czechy. Jej celem jest poszerzanie wiedzy na temat właściwości europejskich owoców jagodowych oraz tworzenie forum wymiany informacji na ich temat, tak,
aby na rynku dostępne były wyłącznie owoce wysokiej jakości. W Polsce kampanię realizuje Związek Sadowników RP, a wspierają ją: Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej, Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki i Krajowe Stowarzyszenie Plantatorów Czarnych Porzeczek.

Ale także polscy plantatorzy nie próżnują i na własną rękę promują owoce jagodowe. Tak jest w przypadku samozwańczej akcji inicjującej sezon „1 lipca – Dzień Polskij Borówki”. To projekt powstały z pasji producentów, którzy wierzą w swoją pracę i produkt oraz chcą zachęcić Polaków do zgłębiania wiedzy na temat tego owocu i do zwiększenia jego konsumpcji – tak w formie deserowej, jak i przetworzonej. Główne działania odbywają się w internecie (na Facebooku).

Główny przekaz kampanii plantatorów to: Polacy, możecie być z nas dumni! Celami projektu „1 lipca – Dzień Polskiej Borówki” są m.in.: rozciąganie sezonu sprzedażowego, wzmocnienie partnerskich relacji z handlem detalicznym, pogłębienie integracji branży borówkowej, wzmocnienie postrzegania plantatorów borówki jako dobrze zorganizowanej branży, promocja wizerunku ludzi zaangażowanych w uprawę, promowani sukcesu branży, walorów zdrowotnych owoców.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.203.28.212
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.