Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rusza sezon na owoce jagodowe oraz kampanie promujące ich konsumpcję

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 01-07-2016, 14:14
Rusza sezon na owoce jagodowe oraz kampanie promujące ich konsumpcję
Fot. A.Gwara (www.sadyogrody.pl)

W sklepach i innych punktach sprzedaży dostępne są już świeże owoce jagodowe. Konsumenci z całej Europy coraz bardziej doceniają ich walory odżywcze i smakowe, o czym świadczy wzrastający poziom konsumpcji zanotowany w wielu europejskich krajach.

Owoce jagodowe należą do grupy owoców sezonowych, dostępnych w okresie letnim. Ich uprawa w państwach Unii Europejskiej charakteryzuje się bardzo wysokim poziomem, zarówno pod kątem jakości owoców, jak i wielkości produkcji.

Co jedzą Europejczycy? Przede wszystkim preferują truskawki oraz czarną porzeczkę, o czym świadczy niezwykle duża sprzedaż tych owoców. Coraz częściej sięgają także po owoce borówki wysokiej. Na przestrzeni ostatnich lat odnotowywany jest stały, dynamiczny wzrost jej upraw, a sam owoc staje się coraz bardziej dostępny na rynku europejskim. Każdy z owoców jagodowych powinien być uwzględniony jako element zbilansowanej diety, zgodnie z którą należy spożywać 3-5 posiłków przygotowywanych na bazie owoców dziennie.

Niezwykle istotnym czynnikiem w drodze do promowania zdrowych nawyków żywieniowych jest edukacja. Mając to na uwadze, zainicjowano kampanię promocyjno-informacyjną pn. „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców” realizowaną na pięciu europejskich rynkach, do których należą: Polska, Austria, Szwecja, Finlandia i Czechy. Jej celem jest poszerzanie wiedzy na temat właściwości europejskich owoców jagodowych oraz tworzenie forum wymiany informacji na ich temat, tak,
aby na rynku dostępne były wyłącznie owoce wysokiej jakości. W Polsce kampanię realizuje Związek Sadowników RP, a wspierają ją: Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej, Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki i Krajowe Stowarzyszenie Plantatorów Czarnych Porzeczek.

Ale także polscy plantatorzy nie próżnują i na własną rękę promują owoce jagodowe. Tak jest w przypadku samozwańczej akcji inicjującej sezon „1 lipca – Dzień Polskij Borówki”. To projekt powstały z pasji producentów, którzy wierzą w swoją pracę i produkt oraz chcą zachęcić Polaków do zgłębiania wiedzy na temat tego owocu i do zwiększenia jego konsumpcji – tak w formie deserowej, jak i przetworzonej. Główne działania odbywają się w internecie (na Facebooku).

Główny przekaz kampanii plantatorów to: Polacy, możecie być z nas dumni! Celami projektu „1 lipca – Dzień Polskiej Borówki” są m.in.: rozciąganie sezonu sprzedażowego, wzmocnienie partnerskich relacji z handlem detalicznym, pogłębienie integracji branży borówkowej, wzmocnienie postrzegania plantatorów borówki jako dobrze zorganizowanej branży, promocja wizerunku ludzi zaangażowanych w uprawę, promowani sukcesu branży, walorów zdrowotnych owoców.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH