Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Rynek bakalii paczkowanych wart jest ponad 1,6 mld zł i wciąż się rozwija

Zdrowe przekąski, jako zamiennik dla chipsów i tradycyjnych słodyczy, w ostatnich latach zyskują na popularności. To kategoria, która dynamicznie rośnie, stając się istotnym elementem różnych segmentów rynku spożywczego, w tym także rynku bakalii. Producenci już teraz upatrują w niej przyszłości rozwoju kategorii, inwestując w jej rozwój.

Rynek bakalii paczkowanych wart jest ponad 1,6 mld zł i wciąż się rozwija
Marek Moczulski, prezes Bakallandu/ fot. PTWP

Rynek bakalii paczkowanych obecnie wart jest ponad 1,6 mld zł i wciąż szybko się rozwija - w tempie dwucyfrowym w skali roku. Największą stałą dynamiką wzrostu wśród wszystkich kategorii bakalii charakteryzuje się segment przekąskowy. Dziś sprzedaż bakalii w małych opakowaniach rośnie dwa razy szybciej niż innych kategorii. Konsumenci już dawno przestali traktować bakalie jedynie jako dodatek do wypieków, co przekładało się na zwiększoną sprzedaż tylko dwa razy do roku w miesiącach świątecznych. Z uwagi na zmianę nawyków żywieniowych, zdrowe przekąski w postaci bakalii stają się codziennością i to one zdominują rynek w ciągu najbliższych kilku lat.

Kategoria zdrowych przekąsek jest naturalnie osadzona w panujących trendach, dlatego tak dynamicznie się rozwija. - Zakładamy, że kategoria nadal będzie rosnąć dzięki bezpośredniej konotacji ze zdrowiem. Potwierdzają to też przeprowadzone prze nas badania „Trendy na rynku żywności”, w których konsumenci na pierwszym miejscu wśród czynników kluczowych przy wyborze żywności deklarowali, że zwracają uwagę na jej jakość (85 proc. badanych) – mówi Agnieszka Pragacz, Senior Brand Manager Bakalland S.A.

Bakalland, odpowiadając na oczekiwania konsumentów, od kilku lat rozwija portfolio swoich produktów właśnie pod kątem przekąskowym. 

Firma inwestuje też, rozbudowując ofertę, by umocnić swoją pozycję na przekąskowym rynku. Dlatego m.in. wprowadziła nową, w 100% przekąskową ofertę – linię bakalii „Chwyć & Jedz” czyli różnorodne propozycje składające się z prażonych ziaren, orzechów, owoców i bakaliowych mieszanek, w poręcznych, jednoporcjowych opakowaniach, które można łatwi ze sobą zabrać.

- Obserwując aktualne trendy i analizując prognozy dla rynku spożywczego, wiemy, że konsumenci chętnie sięgają po przekąski i jak bardzo przyszłościowa jest to kategoria. Dlatego chcieliśmy przedstawić bakalie w pełni przekąskowym wydaniu, proponując konsumentom najwyższej jakości składniki zamknięte w wygodnym opakowaniu, porcji na raz, w impulsowej cenie. W ten sposób powstała linia kilkunastu nowych, różnorodnych bakaliowych przekąsek „Chwyć & Jedz” – dodaje Agnieszka Pragacz, Senior Brand Manager Bakalland S.A.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Bakalland RSS ALERT    /    bakalie RSS ALERT    /    Marek Moczulski RSS ALERT    /    Agnieszka Pragacz RSS ALERT    /    prozdrowotne przekąski RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.137.4
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.