Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Rynek bakalii z dużym impulsem do wzrostów dzięki trendom prozdrowotnym

- Wartość rynku bakalii rośnie wraz z upowszechnianiem się trendów prozdrowotnych i zainteresowaniem konsumentów tego typu produktami w ich codziennej diecie. Aktualnie rynek bakalii paczkowanych wart jest ponad 900 mln zł. Rynek mas do ciast, w którym zawarty jest również rynek jabłek prażonych, to ponad 80 mln zł - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marek Moczulski, prezes zarządu Grupy Kapitałowej Bakalland.

Rynek bakalii z dużym impulsem do wzrostów dzięki trendom prozdrowotnym
Marek Moczulski, prezes Bakalland SA/ fot. PTWP

Rynek słodkich i słonych przekąsek w Polsce szacowany jest na wartość 6 mld zł. Bakalland realizując obraną strategię koncentruje się na rynkach przekąsek zdrowych. - Nie interesują nas takie kategorie jak chipsy czy słodycze, które jedynie dostarczają zbędnych kalorii. Koncentrujemy się na przekąskach zdrowych takich jak batony zbożowo-bakaliowe i bakalie typowo przekąskowe, których łączna wartość rynku stanowi wartość 0,6 mld zł. Największą część tego rynku, bo ok. 60 proc. stanowią bakalie typowo przekąskowe tj. mieszanki bakaliowe, orzechy prażone, ziarna kukurydzy, z których wypraża się popcorn itp. ok. 25 proc. naszego przekąskowego rynku stanowią batony zbożowo-bakaliowe - wylicza prezes Grupy Bakalland.

I przyznaje, że rynek bakalii otrzymał duży impuls do wzrostów wraz z globalnym rozpowszechnianiem się trendów prozdrowotnych, rozumianych jako chęć konsumentów by spożywać produkty niskoprzetworzone, z czystą etykietą, bez dodatku cukru.

- Kariera suszonych owoców i orzechów, którą obserwujemy na polskim rynku w ostatnich latach jest naprawdę spektakularna – od produktu sezonowego, dodawanego głównie do świątecznych wypieków, po pełnoprawną i całoroczną przekąskę i dodatek do nowoczesnych kulinariów. Bakalland odważnie wszedł także na rynek batonów zbożowo-bakaliowych, które również są beneficjentami prozdrowotnych tendencji. Zyskaliśmy na tym kroku bardzo wiele – staliśmy się liderem na rynku krajowym, jak i stworzyliśmy produkt, umożliwiający nam ekspansję międzynarodową. Zainwestowaliśmy kilkadziesiąt milionów złotych w nowe linie produkcyjne, magazyny oraz promocję marki - mówi Marek Moczulski.

Niezaprzeczalny jest fakt, że konsumpcja na świecie rośnie. W wielu surowcach mamy do czynienia ze wzrostem cen. Kwestia cen surowców jest nadal wyzwaniem dla sektora.

- Choć dobiegła końca trwająca od kilku lat susza w Kalifornii, skąd pozyskujemy istotne dla nas surowce, to w tym roku pojawiły się inne czynniki wpływające na ceny, więc ich spodziewany spadek nie nastąpił. Nie mamy złudzeń – ceny wielu surowców nie wrócą w przewidywalnej przyszłości do poziomu sprzed kilku lat, więc i ceny naszych produktów będą nieco wyższe w porównaniu z poprzednimi latami. Cieszy nas jednak fakt, że konsumenci są skłonni zapłacić więcej za wysokiej jakości produkty, które im oferujemy, chętnie sięgają po nowości oraz inspirują ich trendy prozdrowotne - zapewnia prezes Grupy Bakalland.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

więcej informacji:

Grupa Bakalland RSS ALERT    /    Marek Moczulski RSS ALERT    /    rynek bakalii 2017 RSS ALERT    /    bakalie 2017 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.137.4
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.