Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek dań w słoikach ma się dobrze

  • Autor: Agrotechnika
  • Data: 07-03-2013, 11:04
Rynek dań w słoikach ma się dobrze

Według danych firmy Nielsen, w 2012 roku Polacy kupili ponad 40 tys. ton dań warzywno-mięsnych w słoikach i wydali na nie 371,6 mln. zł. Rynek urósł o 2,4 proc. ilościowo i 3 proc. wartościowo, czyli tak, jak wcześniej przewidywali eksperci. Rynek ten na razie jest stabilny i nie zwiększa się dynamicznie, ale też nie kurczy. W sytuacji spowolnienia gospodarczego, to już dosyć dobra wiadomość dla producentów. A większość ekspertów jest zgodnych, że rynek ten ma przed sobą dobre perspektywy.

Prognozowane przez ekonomistów na ten rok w Polsce osłabienie gospodarki nie powinno wpłynąć w większym stopniu na spadek konsumpcji dań gotowych. Wręcz przeciwnie, producenci oczekują dwucyfrowego wzrostu tej kategorii. Powód? Szybkie tempo życia powoduje, że coraz częściej Polacy nie mają czasu gotować i sięgają po dania gotowe. Dlatego nawet w kryzysie nie zrezygnują z zakupu wysokiej jakości dań gotowych za rozsądną cenę.

- Rok 2012 niczego nie zmienił, jeżeli chodzi o postrzeganie kategorii dań w słoikach. Nadal tylko ok. 38 proc. Polaków w wieku 15+ deklaruje ich spożycie nie częściej niż raz na pół roku - mówi Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich, do których należy marka Stoczek, powołując się na badania Omnibus. Przyznaje, że w tym segmencie raczej nie przybywa nowych konsumentów. To tłumaczy agresywne, głównie cenowe działania konkurencji. Producenci niechętnie też oferują innowacje produktowe, w siłę rosną marki private label - ponad 20 proc. wzrostu wartościowo, co daje im ponad 28 proc. udziału w rynku.

Największe powodzenie mają dania gotowe kojarzone z polską kuchnią: flaki, fasolka po bretońsku, pulpety, gołąbki, klopsy. Stoczek ocenia, że w roku ubiegłym o ponad 7 proc. wzrosła sprzedaż produkowanej pod tą marką fasolki po bretońsku, gołąbków i klopsów. Delikatny wzrost odnotowały też flaki, pulpety i bigos. - U nas nadal, niezmiennie od kilku lat najlepiej sprzedają się flaki zamojskie. Zauważamy też wzrost sprzedaży na wprowadzonych w ubiegłym roku daniach kompletnych, z kaszą, makaronem, ziemniakami, kluseczkami w segmencie ekonomicznym - mówi Zenon Daniłowski.

Producenci zdają sobie sprawę, że popyt dania gotowe nie jest taki sam przez cały rok - zazwyczaj rośnie w okresie wiosennym i szczyt osiąga w lecie, ponieważ wtedy właśnie pełną parą ruszają prace polowe, a także coraz intensywniej - prace na budowach. A właśnie pracownicy sezonowi, w rolnictwie i budownictwie, są jednymi z najwierniejszych konsumentów dań gotowych.

Ale nie tylko. Żyjemy w coraz większym pośpiechu i mamy coraz mniej czasu dla siebie i rodziny. Czasem trzeba z czegoś zrezygnować. Dania gotowe są zatem propozycją dla tych, którzy zamiast przeznaczać czas na samodzielne przyrządzanie posiłków, wolą spędzić go w gronie rodziny lub na spacerze.

- Konsumenci dań gotowych to przede wszystkim ludzie młodzi, młode rodziny i pracownicy budów - potwierdza Piotr Urbaniak, kierownik hali Marpolu na Praskiej Giełdzie Spożywczej. Hurtownia Marpol ma w swojej ofercie dania gotowe w słoikach największych producentów - Łowicza, Pamapolu, Stoczka, Mispolu i Pudliszek. - Produkty dobrze się sprzedają - dodaje Piotr Urbaniak

Do 18 marca w hurtowni Marpol można kupić dania gotowe Stoczka w promocyjnej cenie. Na przykład flaki zamojskie w ramach linii „Męska rzecz" kosztują tu netto 3,93 zł, a pulpety i fasolka po bretońsku po 2,77 zł.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.