Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek musli: Polacy lubią samodzielnie komponować mieszanki

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/ pr
  • Data: 13-06-2018, 11:13
Rynek musli: Polacy lubią samodzielnie komponować mieszanki

Rośnie popularność musli do samodzielnego komponowania. Dane z ostatnich lat, zebrane w przez Mixit.pl, firmę produkującą musli, kasze i przekąski, pokazują, że polscy konsumenci rozsmakowali się w indywidualnym komponowaniu mieszanek.

Aż 63 proc. zamówień złożonych na Mixit.pl w 2017 roku było mieszankami komponowanymi indywidualnie (37 proc. stanowiły gotowe mieszanki). Co więcej, tendencja ta jest wzrostowa. W porównaniu z rokiem 2016 firma zanotowała 68 proc. wzrost zainteresowania Polaków komponowaniem własnego musli, a w 2017 r. ten segment sprzedaży wzrósł jeszcze o 17 proc.

Jest to o tyle ciekawe, że zarówno rynek czeski (główny rynek Mixit), jak i słowacki, pokazują odwrotny kierunek potrzeb konsumenckich. W obu krajach indywidualne miksy zbóż i kasz stanowią 33 proc. sprzedaży. Przy czym na Słowacji tendencja ta jest wzrostowa, natomiast w 2017 r. Czechy zanotowały 10 procentowy spadek zainteresowania płatkami komponowanymi indywidualnie.

Jeśli chodzi o poszczególne składniki, jakie można dodawać do mieszanek, to ogromnym zainteresowaniem w Polsce cieszą się owoce liofilizowane. W suszonych mrozem borówkach, malinach i truskawkach konsumenci dostrzegli zarówno przekąskę do podjadania, którą można mieć zawsze przy sobie, jak i dodatek do musli. W 2017 r. sprzedaż owoców liofilizowanych na Mixit.pl wzrosła o 127 proc. w porównaniu do roku 2016.

- Zainteresowanie owocami liofilizowanymi w Polsce jest tak duże, że dwa miesiące temu zdecydowaliśmy się kupić specjalną maszynę, dzięki której samodzielnie sortujemy i przygotowujemy mieszanki - mówi Tomasz Kępa z Mixit.pl. - Dzięki temu podwoiliśmy tempo produkcji i przyspieszyliśmy czas ekspedycji produktów. Cały proces jest lepiej zautomatyzowany i kompatybilny z maszyną, która pakuje owoce do saszetek.

Słowacy również doceniają zalety liofilizowanych owoców, choć zainteresowanie owocami suszonymi mrozem jest mniejsze niż na polskim rynku, wzrost sprzedaży tych produktów wyniósł 46 proc. w zestawieniu z rokiem 2016. Natomiast zainteresowanie Czechów owocami liofilizowanymi wzrosło w tym okresie o 10 proc.

Dane z ogólnopolskiego rynku musli, uzyskane w 2014 i 2015 r. przez firmę badawczą Gfk Polonia, mówią o ponad 19 tys. ton płatków zbożowych, które w tym czasie trafiły na talerze Polaków. To o 7 proc więcej niż rok wcześniej.

Również w ostatnich latach obserwuje się wzrost ilości kampanii społecznych i szeroko rozpowszechnianych informacji o dobroczynnym wpływie jedzenia śniadań. Popularne stały się miejskie targi śniadaniowe, programy z gotowaniem na żywo, do Polski nieustannie docierają najnowsze trendy kulinarne i ciekawostki jedzeniowe z egzotycznych krajów. Mnogość i różnorodność potraw, także śniadaniowych, zachęca do eksperymentowania.

 - Wraz ze wzrostem świadomości o zdrowotnych aspektach śniadań, konsumenci szukają nowości, chcą je urozmaicić, bo przestały wystarczać im kanapki z serem i wędliną. W porównaniu z Czechami i Słowakami, ta tendencja widoczna jest głównie w Polsce  - mówi Tomasz Kępa.

Mixit.pl to producent musli i kasz do indywidualnego komponowania.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.