Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Owoce i warzywa

Rynek przetworów. Co hamuje rozwój innowacyjnej półki?

Niemal w każdej sieci handlowej na półkach z przetworami można znaleźć te same produkty, różniące się jedynie logo producenta. Z czego to wynika? Zdaniem ekspertów wejście do dużych sieci handlowych nie jest łatwe, ze względu na konkurencję. Producent musi zapewnić odpowiednio duży wolumen towaru i dopasować się do strategii asortymentowej sieci. Dlatego najwięcej innowacyjnych produktów można znaleźć na półkach niezależnych sklepów.

Rynek przetworów. Co hamuje rozwój innowacyjnej półki?
fot. shutterstock

Na półkach sieci handlowych w sekcji przetwory z owoców i warzyw na pierwszy rzut oka wieje nudą, jednak eksperci i producenci przetworów twierdzą, że to tylko pozory. Jednak przyznają, że najwięcej innowacyjnych produktów można znaleźć na półkach sklepów niezależnych.

- Jeśli przyjrzymy się półkom sklepów niezależnych, zobaczymy tam całe mnóstwo ciekawych produktów owocowo-warzywnych, choć wiele z nich ma tylko lokalny zasięg – zapewnia Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry.

Jej zdaniem to, co najciekawsze na tym rynku dzieje się od zaplecza, nie w blasku reflektorów. A dzieje się tak z co najmniej dwóch powodów. – Po pierwsze polityka sieci - które nie są chętne do eksperymentowania,  szczególnie z bardzo innowacyjnymi produktami, zwłaszcza, że znane, sprawdzone produkty będą się sprzedawały najlepiej. Po drugie najwięksi producenci dość ostrożnie podchodzą do poszerzania oferty o innowacje – dodaje ekspertka Inquiry. 

Bogusław Leśniewski, prezes zarządu Runoland, przyznaje, że w sklepach niezależnych najłatwiej jest odnaleźć produkty, których różnorodność jest naprawdę szeroka. - Sklepy osiedlowe oraz specjalistyczne oferują klientom asortyment, którego na próżno jest szukać w dużych sieciach handlowych. Dla naszej firmy bardzo istotne jest to, że klienci coraz częściej czytają etykiety i zwracają uwagę nie tylko na cenę, ale również na to co znajduje się w danym produkcie. Między innymi dzięki temu mieliśmy możliwość wprowadzeniu w tym roku kilku ciekawych produktów - dodaje.

Jego zdaniem znaczącą barierą większej dostępności nowości produktowych dla szerszego grona klientów jest ciągle niechęć dużych sieci handlowych do nowości z sektora owocowo- warzywnego.

- Jest to za pewne spowodowane obawą o wielkość sprzedaży nowego, niesprawdzonego asortymentu - mówi Bogusław Leśniewski.

Józef Rolnik, współwłaściciel firmy Rolnik, jest zdania, że jeśli chodzi o ofertę produktową - producent musi dostosować się do handlu. Dlatego spółka w ofercie ma zarówno produkty tradycyjne jak i premium.

- Raz sieci oczekują tanich produktów, innym razem urozmaiconego asortymentu. Do tych falowych sytuacji na rynku detalicznym producent musi się dostosować – trzeba mieć świadomość, że raz trzeba zwiększać asortyment i postawić na produkty luksusowe a innym razem po prostu zaproponować tania ofertę. Jako producent musimy na bieżąco reagować na to, co dzieje się w handlu – przyznaje założyciel firmy Rolnik.

więcej informacji:

Iglotex RSS ALERT    /    Maciej Włodarczyk RSS ALERT    /    Inquiry RSS ALERT    /    Agnieszka Górnicka RSS ALERT    /    Rafał Skubisz RSS ALERT    /    rynek przetworów owocowo-warzywnych RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Alicja 2016-07-23 08:23:21
    Lokalnych producentów przetworów zapraszam na hurtum.pl gdzie można zaofertować produkty odbiorcom hurtowym, wszystko w wygodny i łatwy sposób z wykorzystaniem kodów EAN oraz pełnego opisu produktu

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.93.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.