REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rynek przetworów. Co hamuje rozwój innowacyjnej półki?

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 21-07-2016, 16:19
Rynek przetworów. Co hamuje rozwój innowacyjnej półki?
fot. shutterstock

Niemal w każdej sieci handlowej na półkach z przetworami można znaleźć te same produkty, różniące się jedynie logo producenta. Z czego to wynika? Zdaniem ekspertów wejście do dużych sieci handlowych nie jest łatwe, ze względu na konkurencję. Producent musi zapewnić odpowiednio duży wolumen towaru i dopasować się do strategii asortymentowej sieci. Dlatego najwięcej innowacyjnych produktów można znaleźć na półkach niezależnych sklepów.

REKLAMA

Na półkach sieci handlowych w sekcji przetwory z owoców i warzyw na pierwszy rzut oka wieje nudą, jednak eksperci i producenci przetworów twierdzą, że to tylko pozory. Jednak przyznają, że najwięcej innowacyjnych produktów można znaleźć na półkach sklepów niezależnych.

- Jeśli przyjrzymy się półkom sklepów niezależnych, zobaczymy tam całe mnóstwo ciekawych produktów owocowo-warzywnych, choć wiele z nich ma tylko lokalny zasięg – zapewnia Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry.

Jej zdaniem to, co najciekawsze na tym rynku dzieje się od zaplecza, nie w blasku reflektorów. A dzieje się tak z co najmniej dwóch powodów. – Po pierwsze polityka sieci - które nie są chętne do eksperymentowania,  szczególnie z bardzo innowacyjnymi produktami, zwłaszcza, że znane, sprawdzone produkty będą się sprzedawały najlepiej. Po drugie najwięksi producenci dość ostrożnie podchodzą do poszerzania oferty o innowacje – dodaje ekspertka Inquiry. 

Bogusław Leśniewski, prezes zarządu Runoland, przyznaje, że w sklepach niezależnych najłatwiej jest odnaleźć produkty, których różnorodność jest naprawdę szeroka. - Sklepy osiedlowe oraz specjalistyczne oferują klientom asortyment, którego na próżno jest szukać w dużych sieciach handlowych. Dla naszej firmy bardzo istotne jest to, że klienci coraz częściej czytają etykiety i zwracają uwagę nie tylko na cenę, ale również na to co znajduje się w danym produkcie. Między innymi dzięki temu mieliśmy możliwość wprowadzeniu w tym roku kilku ciekawych produktów - dodaje.

Jego zdaniem znaczącą barierą większej dostępności nowości produktowych dla szerszego grona klientów jest ciągle niechęć dużych sieci handlowych do nowości z sektora owocowo- warzywnego.

- Jest to za pewne spowodowane obawą o wielkość sprzedaży nowego, niesprawdzonego asortymentu - mówi Bogusław Leśniewski.

Józef Rolnik, współwłaściciel firmy Rolnik, jest zdania, że jeśli chodzi o ofertę produktową - producent musi dostosować się do handlu. Dlatego spółka w ofercie ma zarówno produkty tradycyjne jak i premium.

- Raz sieci oczekują tanich produktów, innym razem urozmaiconego asortymentu. Do tych falowych sytuacji na rynku detalicznym producent musi się dostosować – trzeba mieć świadomość, że raz trzeba zwiększać asortyment i postawić na produkty luksusowe a innym razem po prostu zaproponować tania ofertę. Jako producent musimy na bieżąco reagować na to, co dzieje się w handlu – przyznaje założyciel firmy Rolnik.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Alicja 23-07-2016, 08:23:
Lokalnych producentów przetworów zapraszam na hurtum.pl gdzie można zaofertować produkty odbiorcom hurtowym, wszystko w wygodny i łatwy sposób z wykorzystaniem kodów EAN oraz pełnego opisu produktu

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 247) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH