Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek superfoods. Konsumenci odkrywają, że zamiast nasion chia mogą spożywać siemię lniane

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 25-01-2018, 10:38
Rynek superfoods. Konsumenci odkrywają, że zamiast nasion chia mogą spożywać siemię lniane
Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries/ fot. materiały prasowe

- Moda na superfoods jest tak naprawdę efektem większej świadomości konsumentów. Żyjemy w czasach, gdy każdy ma szeroki dostęp do informacji, ma także nieskrępowaną niczym możliwość wyrażania swoich poglądów. Konsumenci są więc ciekawi, szukają informacji o tym, co znajduje się na ich talerzu i czują potrzebę, aby po prostu odżywiać się lepiej i zdrowiej. Szukają i wybierają te produkty, które im to obiecują - zapewnia Michał Maciejewski, strategy director w agencji Pitted Cherries, w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl.

Zdanie eksperta duże znaczenie dla rozwoju tej branży miały także wypowiedzi celebrytów, którzy zachwalali zbawienne właściwości niektórych produktów spożywczych.

W Stanach to właśnie za sprawą np. Gwyneth Paltrow spirulina, algi czy też jagody acai z dnia na dzień zyskały na popularności.

- W Polsce o superfoods mówili m.in. Natalia Siwiec czy Ola Ciupa. Ich wypowiedzi były ważną częścią strategii marketingowej, którą wdrażaliśmy dla firmy Intenson. Konsument wybiera więc super zdrowe produkty po pierwsze i najważniejsze dlatego, że słyszał o ich prozdrowotnych właściwościach. I tutaj ogromne znaczenie dla rozwoju firm z tej branży mają świadome i konsekwentne działania marketingowo - wizerunkowe - twierdzi Michał Maciejewski.

Z drugiej jednak strony szeroki dostęp do informacji może okazać się pułapką, bo już teraz słyszymy coraz więcej opinii o tym, że produkty superfoods nie są wcale takie „super”.

- Konsumenci odkrywają, że zamiast egzotycznych nasion chia mogą z podobnym skutkiem spożywać siemię lniane, a zamiast jagód goji, polską żurawinę. Coraz powszechniejsza staje się opinia, że zdecydowaną większość produktów superfoods można z powodzeniem zastąpić tańszymi, polskimi odpowiednikami, które mogą nawet zawierać większe ilości cennych składników odżywczych. Że prawdziwa super żywność, to tak naprawdę to, co możemy znaleźć w naszych ogródkach. Czyżby szykował nam się swoisty renesans polskich produktów takich jak: jarmuż, czosnek, natka pietruszki, czy cebula? Czas pokaże czy branża dostosuje się do świadomości i oczekiwań konsumentów. Każdy dynamiczny rozwój powinien iść bowiem w parze z elastycznością - dodaje Maciejewski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Mika 26-01-2018, 14:26:
Brawo! Żywność rosnąca najbliżej nas daje nam więcej korzyści niż egzotyczne ciekawostki - i po co przepłacać?
  • jajnina 25-01-2018, 19:22:
jak zwykle propaganda zamiast faktów

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 044) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.