Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sadownicy będą promować jabłka dobrej jakości

  • Autor: PAP
  • Data: 01-09-2010, 14:06

Sadownicy chcą promować dobrej jakości jabłka. Przygotowywana jest kampania informacyjna, rozpisano konkurs na opracowanie jej znaku - poinformował PAP prezes Towarzystwa Sadów Karłowych prof. Eberhard Makosz.. Towarzystwo Sadów Karłowych przygotowuje kampanię we współpracy ze Związkiem Sadowników RP. Ma rozpocząć się najpóźniej w październiku i potrwa do marca.

Jak zaznaczył Makosz, formy tej kampanii będą bardzo różnorodne. Będą to na przykład akcje promocyjne czy spoty reklamowe. Sadownicy chcą wydać na nie 500 tys. zł z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

Makosz poinformował, że rozpisywany jest konkurs na znak kampanii, a także powołana została specjalna komisja, które ma sprecyzować walory jabłek wysokiej jakości.

Sadownicy przygotowują się także do kampanii zachęcającej do spożywania warzyw i owoców, w tym jabłek. Taki program ma być przygotowany razem z Krajową Unią Producentów Soków (KUPS). Chodzi o akcję "5 porcji dziennie warzyw i owoców".

Jak powiedziała PAP sekretarz generalny KUPS Barbara Groele, unijna kampania promująca spożywanie owoców i warzyw trwa od dwóch lat, kończy się w październiku. Producenci soków chcą, by była ona kontynuowana. Chodzi o wyrobienie nawyków częstego jedzenia tych produktów, a także picia soków owocowo-warzywnych. Dodała, że według dietetyków, Polacy jedzą zbyt mało owoców i warzyw, a są one niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Do końca listopada KUPS przygotuje i złoży w Agencji Rynku Rolnego program nowej kampanii, która będzie kontynuacją obecnej - poinformowała Groele. Dokumenty, po zaopiniowaniu przez ARR, trafią do Komisji Europejskiej. Jeżeli zaakceptuje ona ten program, Polska może liczyć na sfinansowanie kampanii w 80 proc. Decyzja w tej sprawie może zapaść w maju 2011 r.

Pozostałe 20 proc. kosztów kampanii, KUPS oraz inne organizacje producentów owoców i warzyw, chcą sfinansować z Funduszu Promocji. W końcu lipca na funduszu tym było zgromadzone prawie 3 mln zł. Pieniądze gromadzone są poprzez wpłaty w wysokości 0,1 proc. od cen sprzedaży owoców i warzyw. W kończącej się kampanii tzw. wkład własny (20 proc.) wyłożyła firma Maspex.

Groele zaznaczyła, że w tej chwili nie wie, jakie dokładnie będą koszty kampanii - prawdopodobnie będzie to 2-3 mln euro. KUPS chce, by akcja ta trwała przez następne 2 lata. Jej zdaniem, promowanie spożywania owoców i warzyw przez kilka lat przyniesie oczekiwane efekty w postaci większej konsumpcji tych produktów.

Z badań wykonanych na potrzeby kampanii w 2008 r. wynika, że w polskich domach jada się przede wszystkim cztery gatunki owoców: jabłka, mandarynki, banany i pomarańcze, zaś z warzyw - marchewkę, ogórki, kapustę, pomidory i buraki. Produkty te zjadane są głównie w postaci surowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 182) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH