Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sadownicy RP ruszają z nową kampanią promocyjną

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 16-07-2013, 14:29
Sadownicy RP ruszają z nową kampanią promocyjną
Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadowników RP oraz poseł na sejm RP /fot.żelaznastudio

Związek Sadowników RP rusza z nową kampanią promocyjną Jedz witaminy i wracaj do zdrowia. Kampania realizowana jest w trzech etapach od 14 stycznia 2013 roku do 14 grudnia 2014 roku w wybranych placówkach szpitalnych na terenie województw: mazowieckiego, kujawsko-pomorskiego, łódzkiego, lubelskiego i świętokrzyskiego.

Pobyt dziecka jest tak dla dziecka, jak i dla rodziców czasem szczególnym. Jest to stres, wszyscy się zastanawiają dlaczego dziecko musiało być hospitalizowane. Uznaliśmy, że jest to właściwy moment aby pokazać produkty, dzięki którym dziecko nie wróci do tego szpitala poprzez profilaktykę. Taki charakter mają te materiały jakie dostarczamy - pokazują jakie witaminy, jakie zalety mają poszczególne owoce - mówi w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadowników RP oraz poseł na sejm RP.

Ma ona na celu przekazanie możliwie największej liczbie odbiorców informacji dlaczego warto jeść warzywa i owoce. Kampania opiera się na uświadomieniu, że profilaktyka jest połową sukcesu, a towarzyszącym hasłem przewodnim jest staropolskie przysłowie: „Lepiej zapobiegać niż leczyć".

- Wierzę, że ta kampania przyniesie konkretne rezultaty. Analizując wszystkie kampanie, które są realizowane, także przez Agencję Rynku Rolnego, tworzą one pewną całość. Większość z nich ma za zadanie wyrobienie zdrowych nawyków, zatem nie są konkurencyjne, ale raczej się wzajemnie uzupełniają. Liczby dotyczące spożycia jabłek w Polsce potwierdzają skuteczność prowadzonych działań. Dzięki nim nie spada spożycie jabłek, ale ma tendencję rosnącą. Około początku roku 2010 spożycie spadło z około 16 kg jabłek rocznie na osobę do około 13 kilogramów, a od roku 2011 rośnie i wszystko wskazuje, że obecnie spożycie wynosi około 15 kg na osobę. Za tym idą inne owoce, które nie są raczej dla siebie konkurencją. Powiedziałbym, że w większym stopniu konkurują z fastfoodami - mówi poseł Maliszewski.

Kampania jest finansowana głównie ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Jest to kwota 1,5 mln złotych. Dodatkowo mamy wsparcie samorządów wojewódzkich - w kwocie 10-15 tysięcy złotych oraz wsparcie logistyczne i dystrybucyjne materiałów. Oprócz tego producenci przekażą nieodpłatnie owoce do tej kampanii. - Ja ten wkład oceniam na 200-300 tysięcy złotych - mówi Mirosław Maliszewski.

I etap kampanii zakończył się 30 maja br. w ramach którego zostały zrealizowane następujące działania:

- projekt i druk plakatów, ulotek i podkładek pod kubki
- projekt i druk książeczek „ Owoce i warzywa z krainy witaminy", oraz kolorowanek dla dzieci
- projekt opakowania i produkcja kredek świecowych
- projekt płyty i tłoczenie płyt z programem pt. Ciocia Jabłonka i Wujek Seler z Krainy Witaminy"
- produkcja wykrojników do jabłek
-produkcja maskotek: Ciocia Jabłonka i Wujek Seler

Wszystkie materiały będą dystrybuowane do placówek szpitalnych, które zadeklarowały chęć uczestniczenia w kampanii „Jedz witaminy i wracaj do zdrowia".

Ponadto w ramach wkładu własnego Związek Sadowników RP od czerwca br. rozpoczął dostawy owoców do wybranych placówek szpitalnych.

- Mamy nadzieję, że dzięki podjętym przez nas działaniom wyrobimy wśród dzieci i rodziców zdrowe nawyki żywieniowe, a tym samym spowodujemy wzrost spożycia owoców i warzyw - dodaje Maliszewski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 865) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH