Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Owoce i warzywa

Sekretarz KUPS: Znaczenie rynku przetworów owocowo-warzywnych będzie rosnąć

O potencjale rozwoju rynku przetworów owocowo-warzywnych, o programie rodzina 500 plus oraz modzie na zdrowe odżywianie Polaków www.portalspozywczy.pl rozmawia z Barbarą Groele, sekretarz generalną Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków.

Sekretarz KUPS: Znaczenie rynku przetworów owocowo-warzywnych będzie rosnąć
fot. shutterstock

Jaki jest potencjał rozwoju rynku przetworów owocowo-warzywnych w naszym kraju?  

Wartość produkcji sprzedanej średnich i dużych firm przetwarzających owoce i warzywa, wg danych GUS wyniosła w 2014 roku 7,4 mld złotych i to bez produkcji soków, w tym zagęszczonych, dla których wartość produkcji wyniosła 3,3 mld złotych. Dodatkowo do tego należy dodać jeszcze coraz powszechniejszą produkcję przetworów owocowo – warzywnych w małych, często rodzinnych gospodarstwach. Obserwujemy modę na spożywanie przetworów z „domowej spiżarni”, wg dawnych receptur naszych mam i babć. Dodatkowo eksperci żywieniowi, w tym rodzimy Instytut Żywności i Żywienia zaleca spożywanie jak największej ilości owoców i warzyw pod różnymi postaciami, a tutaj przetwory owocowo – warzywne, w tym soki znakomicie się wpisują. Dlatego prognozuję wzrost znaczenia tego rynku. 

Czy Pani zdaniem program rodzina 500 plus oraz Plan Morawieckiego będą miały wpływ na wzrost wydatków Polaków na soki, nektary, owoce, warzywa i przetwory owocowo-warzywne?

Zwykle, kiedy mamy więcej pieniędzy w portfelu, chcemy spróbować nowych rzeczy, na które wcześniej nie było nas stać. Dlatego sądzę, że początkowo może nastąpić wzrost spożycia owoców czy warzyw egzotycznych, których smaków do tej pory nie znaliśmy, bo były po prostu za drogie, by przewidzieć je w domowym budżecie. Jednak myślę, że nadal będziemy wierni naszym tradycyjnym gustom. Skoro do tej pory lubiliśmy bardzo np. sok jabłkowy czy jedzenie marchewek, to raczej nie zrezygnujemy z tych produktów zupełnie. Po prostu, obok nich pojawią się nowe smaki. Poza tym, wydatków w domowym budżecie jest zawsze mnóstwo i wzrost przychodów oznacza raczej dla polskich rodzin możliwość realizacji bieżących potrzeb w różnych obszarach, nie tylko przez zakup warzyw i owoców oraz ich przetworów. Zwłaszcza, że jak pokazało ostatnie badanie przeprowadzone wśród matek aż 46 proc. z nich nie uznaje tych produktów za podstawę diety, mimo, że znają zalecenia ekspertów z Instytutu Żywności i Żywienia w tym zakresie (deklaruje tak 68 pro. badanych mam). Jest to niepokojące, bo przecież warzywa, owoce i soki to, zgodnie z najnowszą piramidą Zdrowego Żywienia Instytutu Żywności i Żywienia z 2016 roku podstawa tego, by cieszyć się dobrym zdrowiem, i aby przyszłe pokolenia nie borykały się z chorobami dietozależnymi, takimi jak np. otyłość czy choroby układu krążenia. W tym względzie, czyli zmiany nawyków żywieniowych rodzin, mamy jeszcze dużo do zrobienia.

więcej informacji:

KUPS RSS ALERT    /    Barbara Groele RSS ALERT    /    rynek przetworów owocowo-warzywnych RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.221.75.68
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.