REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Sektor żywności ekologicznej będzie miał znaczący wpływ na rynek masowy

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 14-10-2016, 12:07
Sektor żywności ekologicznej będzie miał znaczący wpływ na rynek masowy
Stefan Grzyb z zespołu sprzedaży i produktów sektora rolno-spożywczego PKO Banku Polskiego

- Rynek żywności ekologicznej ma perspektywy wzrostu. Jest szansą dla mniejszych rolników na znalezienie swojej niszy i przetrwanie. Nie należy oczekiwać, że stanie się on rynkiem masowym, ale będzie miał na rynek masowy znaczący wpływ - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Stefan Grzyb z zespołu sprzedaży i produktów sektora rolno-spożywczego w PKO Banku Polskim.

REKLAMA

- Potencjał rozwoju rynku żywności ekologicznej w Polsce jest duży, choć Polska na tle Europy Zachodniej ciągle wypada dość słabo. W Niemczech, Danii, Austrii i Szwajcarii udział produktów ekologicznych w całości sprzedaży detalicznej żywności to 4-8 proc., w Polsce ten udział nie przekracza 1 proc. Jednak rynek ten rośnie dynamicznie i obecnie jego wartość oceniana jest na ponad 700 mln zł rocznie. Od czasów wejścia Polski do UE mocno wzrosła liczba producentów ekologicznych – z 4 tysięcy w 2004 roku do ponad 30 tysięcy obecnie. Produkcja ekologiczna to szansa dla wielu rolników dysponujących mniejszymi i średnimi zasobami - twierdzi Stefan Grzyb.

Jego zdaniem obserwowane trendy powinny być kontynuowane. - Jednak rozwój rynku będzie uwarunkowany siłą nabywczą konsumentów, którzy mogą taką - znacznie droższą - żywność kupować, wsparciem rolnictwa ekologicznego w ramach programów unijnych, a także rosnącymi możliwościami eksportu polskich specjałów żywnościowych - wylicza Stefan Grzyb z zespołu sprzedaży i produktów sektora rolno-spożywczego w PKO Banku Polskim.

Z drugiej jednak strony, zdaniem eksperta, trzeba zwrócić uwagę na ogólne trendy rynkowe oraz reakcję dużych producentów na rosnącą świadomość żywieniową Polaków. - Więksi gracze wprowadzają specjalne  produkty podobne do ekologicznych, jak linie produktów mleczarskich „bez GMO”, specjalne linie wędlin, mięsa, makaronów. Pozycjonują się one cenowo pomiędzy produktami masowymi, a produktami ekologicznymi, i mają duże wsparcie marketingowe - dodaje Stefan Grzyb.

Do tego medialny wydźwięk powoduje, że od kilku lat większość producentów zwraca większą uwagę na jakość produktów - na przestrzeni ostatnich kilku lat wzrosła jakość żywności masowej. Drugie istotne wyzwanie stanowią koszt i procedury certyfikacyjne, czy sama specyfika produkcji, która, jak chociażby w hodowli bydła mięsnego, wpływa na ekonomiczny sens segmentu ekologicznego.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 618) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH