Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zwiększone zainteresowanie sieci jabłkami oznacza niższe ceny dla producentów

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 08-08-2014, 13:55
Sieci sprzedają więcej jabłek, ale po cenach poniżej kosztów produkcji
fot. ezakupy.tesco.pl

- Cieszy nas zwiększone zainteresowanie dystrybutorów owoców i sieci handlowych zakupem polskich jabłek. Jednak już teraz obserwujemy, że oznacza ono także niższe ceny dla producentów i grup - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Tomasz Solis, wiceprezes Związku Sadowników RP i radny Województwa Lubelskiego.

Zwięszona sprzedaż jabłek w sieciach handlowych to jeden z pomysłów na zagospodarowanie owoców, które - w związku z rosyjskim embargo - nie trafią na ten wschodni rynek.

Jak tłumaczy Tomasz Solis, wiele sieci na fali akcji "Jedz jabłka" postanowiło przeprowadzić ekspozycje i promocje tych owoców w swoich sklepach. - I przykładowo w jednej z sieci jabłka sprzedawano po 0,99 zł / kg, czyli cena uzyskiwana przez producenta była o wiele niższa. A ceny jabłek deserowych w eksporcie uzyskiwane przez sadowników i grupy wynosiła powyżej 1 zł, czyli różnica jest dosyć spora. Tak więc jabłka sprzedawane do sieci na fali promocji są znacznie poniżej kosztów produkcji, a to już wątpliwa pomoc sieci handlowych - komentuje przedstawiciel Związku Sadowników RP.

Jego zdaniem, jest to oczywiście naturalny mechanizm rynkowy - nadwyżka podaży nad popytem zawsze powoduje spadek cen. - Chciałbym, aby spadki cenowe w nadchodzącym sezonie nie były zbyt drastyczne. Dlatego kluczowe w najbliższym sezonie będzie nie tylko to ile jabłek kupią Polacy, ale też jakie będą ich ceny oraz czy w momencie wzrostu spożycia, dystrybutorzy nie zaczną sprowadzać tańszych owoców z zagranicy - dodaje Tomasz Solis.

Spożycie jabłek w przeliczeniu na jednego mieszkańca Polski - zważywszy na to, że jesteśmy ich największym producentem w Europie - jest bardzo niskie w porównaniu z innymi krajami. Tomasz Solis próbuje tłumaczyć to tym, że jabłka są produktami luksusowymi, a nie pierwszej potrzeby, jak warzywa, z których można tanio przyrządzić sycące potrawy. - Warto podkreślać walory zdrowotne jabłek - Anglicy do dziś mawiają, że „One apple a day keep doctor away". Dlatego bardzo cieszy nas zainicjowana w internecie akcja „Jedz jabłka", która powinna stać się długotrwałą promocją spożycia tych owoców - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH