REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Zwiększone zainteresowanie sieci jabłkami oznacza niższe ceny dla producentów

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 08-08-2014, 13:55
Sieci sprzedają więcej jabłek, ale po cenach poniżej kosztów produkcji
fot. ezakupy.tesco.pl

- Cieszy nas zwiększone zainteresowanie dystrybutorów owoców i sieci handlowych zakupem polskich jabłek. Jednak już teraz obserwujemy, że oznacza ono także niższe ceny dla producentów i grup - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Tomasz Solis, wiceprezes Związku Sadowników RP i radny Województwa Lubelskiego.

REKLAMA

Zwięszona sprzedaż jabłek w sieciach handlowych to jeden z pomysłów na zagospodarowanie owoców, które - w związku z rosyjskim embargo - nie trafią na ten wschodni rynek.

Jak tłumaczy Tomasz Solis, wiele sieci na fali akcji "Jedz jabłka" postanowiło przeprowadzić ekspozycje i promocje tych owoców w swoich sklepach. - I przykładowo w jednej z sieci jabłka sprzedawano po 0,99 zł / kg, czyli cena uzyskiwana przez producenta była o wiele niższa. A ceny jabłek deserowych w eksporcie uzyskiwane przez sadowników i grupy wynosiła powyżej 1 zł, czyli różnica jest dosyć spora. Tak więc jabłka sprzedawane do sieci na fali promocji są znacznie poniżej kosztów produkcji, a to już wątpliwa pomoc sieci handlowych - komentuje przedstawiciel Związku Sadowników RP.

Jego zdaniem, jest to oczywiście naturalny mechanizm rynkowy - nadwyżka podaży nad popytem zawsze powoduje spadek cen. - Chciałbym, aby spadki cenowe w nadchodzącym sezonie nie były zbyt drastyczne. Dlatego kluczowe w najbliższym sezonie będzie nie tylko to ile jabłek kupią Polacy, ale też jakie będą ich ceny oraz czy w momencie wzrostu spożycia, dystrybutorzy nie zaczną sprowadzać tańszych owoców z zagranicy - dodaje Tomasz Solis.

Spożycie jabłek w przeliczeniu na jednego mieszkańca Polski - zważywszy na to, że jesteśmy ich największym producentem w Europie - jest bardzo niskie w porównaniu z innymi krajami. Tomasz Solis próbuje tłumaczyć to tym, że jabłka są produktami luksusowymi, a nie pierwszej potrzeby, jak warzywa, z których można tanio przyrządzić sycące potrawy. - Warto podkreślać walory zdrowotne jabłek - Anglicy do dziś mawiają, że „One apple a day keep doctor away". Dlatego bardzo cieszy nas zainicjowana w internecie akcja „Jedz jabłka", która powinna stać się długotrwałą promocją spożycia tych owoców - podsumowuje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 542) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH