REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Słabe wyniki Atlanty Poland za IV kw. 2012 r.

  • Autor: GPWInfostrefa, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 14-02-2013, 09:47
Słabe wyniki Atlanty Poland za IV kw. 2012 r.
Dariusz Mazur, prezes Atlanty Poland

W czwartym kwartale 2012 roku Atlanta Poland zrealizowała przychody ze sprzedaży o 11,1 proc. niższe w porównaniu z analogicznym okresem 2011 roku. W tym samym okresie wolumen sprzedaży spółki zmniejszył się z 8.366 ton w IV kwartale 2011 r. do 7.215 ton w IV kwartale 2012 r. Spadek wolumenu sprzedaży o 13,8 proc. odnotowany został w segmencie hurtowym, przy czym spadek ten dotyczył zarówno sprzedaży realizowanej na rynku krajowym, jak i w eksporcie. W segmencie detalicznym nastąpił niewielki tj. 2,2 proc. wzrost sprzedaży.

REKLAMA

Uzyskany przez Atlantę Poland w IV kwartale 2012 r. poziom marży brutto ze sprzedaży w wysokości 9.533 tys. zł był niższy o 31,8% w porównaniu z analogicznym okresem 2011 r. Wskaźnik rentowności marży brutto ze sprzedaży zmniejszył się z 18,3% (IV kw. 2011r.) do 14,1% (IV kw. 2012r.). Należy jednakże podkreślić, iż w IV kwartale 2012r. nastąpił wzrost wskaźnika rentowności marży brutto ze sprzedaży w porównaniu z III kwartałem 2012r., w którym to okresie wskaźnik ten wyniósł 11,8%. Niższa marża brutto ze sprzedaży o 4.450 tys. zł w porównaniu z IV kwartałem 2011r. wynikała z: spadku sprzedaży, wysokich cen zakupu surowców w okresie IV kwartał 2011 - I kwartał 2012, wahań kursu waluty, w szczególności dolara amerykańskiego.

W IV kwartale 2012 r. Atlanta Poland wypracowała 205 tys. zł zysku netto wobec 10 mln zł. 

Sprzedaż bakalii podlega zjawisku sezonowości. Sezonowość sprzedaży spółki pokrywa się z sezonowością rynków zbytu. Okresami wzmożonej sprzedaży bakalii są święta Bożego Narodzenia i Wielkanoc. Latem występuje spadek sprzedaży ze względu na dostępność tanich, świeżych owoców, które są towarem konkurencyjnym dla bakalii. W związku z powyższym największy wolumen sprzedaży spółka notuje w czwartym kwartale, natomiast najniższy w miesiącach letnich tj. od czerwca do sierpnia. 

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • aaa 16-02-2013, 07:30:
niech dalej oddają towar za darmo a za rok będą jak Aromat Snack.
  • rybak 15-02-2013, 23:50:
Bywa i tak nie zawsze jest kolorowo
  • hurtownia 15-02-2013, 13:49:
Rynek hurtowy będzie odchodził od Atlanty za to, że ta wprowadza towary do detalu. Tu już widać w efektach IV kwartału.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 371) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH