REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Słabsze wyniki Helio w I kw. 2015 r.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 15-05-2015, 09:18
Słabsze wyniki Helio w I kw. 2015 r.
Leszek Wąsowicz, prezes Helio

Po trzech kwartałach roku obrotowego spółki Helio, który trwał od 1 lipca 2014 do 31 marca 2015 r., bakaliowa spółka wypracowała 82,9 mln zł przychodów ze sprzedaży i 3,1 mln zł zysku netto. Rok wcześniej wyniki wyniosły odpowiednio: 86,1 mln zł i 4 mln zł.

REKLAMA

Wczesny termin tegorocznych świąt Wielkanocy (początek kwietnia 2015) sprawił, iż w ostatnim kwartale bieżącego roku obrotowego (kwiecień – czerwiec) spółka nie odnotuje zwiększonych przychodów z tytułu przedświątecznej sprzedaży, a tym samym wcześniej niż w roku ubiegłym wejdzie w okres letniego obniżenia sprzedaży.

Mimo panujących na rynku trendów popularyzujących bakalie w codziennej, całorocznej diecie, należy bowiem pamiętać, że to wciąż przedświąteczny popyt na bakalie jest dla branży głównym generatorem przychodów. Jest to charakterystyczne dla branży bakaliowej, a tym samym wpisane w sezonowy charakter generowania przez spółkę zysków.

Z czynników makroekonomicznych mających wpływ na wyniki Helio szczególną uwagę należy zwrócić na sytuację panującą na rynku surowcowym i walutowym. Rosnące ceny surowca oraz niestabilny kurs złotego względem innych walut, w szczególności względem USD, w którym kupowana jest przez Emitenta większość surowców, wpływa bowiem negatywnie na jego działalność. Mimo że spółka ma możliwość renegocjowania cen sprzedawanych produktów ze swoimi odbiorcami, dostosowując je do aktualnych warunków rynkowych, jest to proces rozciągnięty w czasie i implikujący okresowy spadek osiąganych przez Spółkę marż na sprzedaży. Z uwagi na systematyczny wzrost cen surowca, a także tegoroczną deprecjację krajowej waluty względem USD, należy także liczyć się z wyższymi niż w latach ubiegłych stanami wartościowymi zapasów.

Z uwagi na tegoroczną zmianę przepisów w zakresie znakowania żywności, w ostatnim kwartale roku obrotowego mogą wystąpić większe niż zwykle odpisy aktualizujące zapasy wynikające z rocznej inwentaryzacji. Zmiana przepisów była bowiem przyczyną do wprowadzenia wielu nowych projektów opakowań, w szczególności produktów marek własnych sieci handlowych, a tym samym częściowej dezaktualizacji starych opakowań znajdujących się w posiadaniu Helio. 

Mimo wystąpienia niekorzystnych czynników, w kolejnym kwartale spółka planuje kontynuować realizowaną strategię, w tym oferując produkty w cenach możliwie najkorzystniejszych dla rynku, ale bez uszczerbku dla wdrożonych standardów jakości produkcji, wizerunku marki, a także interesu ekonomicznego Emitenta. Spółka będzie jednocześnie starała się możliwie najefektywniej korzystać z potencjału wypracowanego przez dotychczas podjęte działania, w tym wprowadzone nowości i kampanie promujące spożywanie produktów Emitenta w zdrowej codziennej diecie - informuje Helio w komunikacie.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 158) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH