Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Słabsze wyniki Helio w I kw. roku obrotowego 2017/18

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 29-11-2017, 13:09
Słabsze wyniki Helio w I kw. roku obrotowego 2017/18
fot. shutterstock

Producent i dystrybutor bakalii, Helio, wypracował w pierwszym kwartale swojego roku obrotowego, który trwał od 1. lipca do 30 września 2017 r. 27 mln zł przychodów ze sprzedaży i 1 mln zł zysku netto. W analogicznym okresie poprzedniego roku wyniki spółki wyniosły 28,4 mln zł i 1,7 mln zł.

- W perspektywie kolejnego kwartału wpływ na wyniki Helio będzie miał przede wszystkim sezonowy wzrost popytu na bakalie w okresie przedświątecznym. Spółka w tym czasie będzie starała się zatem możliwie najefektywniej wykorzystać zarówno swój potencjał produkcyjny, jak i handlowy, oraz 25 letnie doświadczenie w branży. Jak co roku planowane są w tym czasie intensywne działania promocyjno-marketingowe, w tym w szczególności poprzez intensywne cross-mediowe kampanie reklamowe obejmujące zarówno media tradycyjne, jak i nowoczesne - informuje zarząd spółki Helio w komunikacie.

Inwestycje w promocję marki Helio mają na celu wsparcie bieżącej sprzedaży, ale przede wszystkim budowanie długoterminowej przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa.

Jak czytamy w raporcie zarządu Helio w związku z bardzo wysoką na tle branży dynamiką sprzedaży spółki w poprzednim roku, należy się liczyć z efektem wysokiej bazy. Mimo rosnącego popytu na produkty spółki, doświadczenie Helio wskazuje, że utrzymanie tak wysokich wzrostów rok po roku jest mało prawdopodobne, co w ujęciu poszczególnych kwartałów oznacza także możliwość wystąpienia nieznacznie ujemnych dynamik sprzedaży rok do roku.

- Tegorocznym celem spółki jest zatem przede wszystkim umocnienie dotychczasowej pozycji poprzez inwestycje w markę i infrastrukturę, a także podjęcie niezbędnych działań w zakresie usprawnienia organizacji przedsiębiorstwa, co wpisane jest w długofalową strategię rozwoju przedsiębiorstwa. Spółka starała się będzie przy tym wciąż rozwijać współpracę z dotychczasowymi kluczowymi odbiorcami spółki, oraz szukać możliwości nawiązania współpracy z nowymi klientami z segmentu detalicznego - czytamy w raporcie.

- Z czynników makroekonomicznych mających wpływ na wyniki Helio S.A. należy zwrócić uwagę na sytuację panującą na rynku walutowym i surowcowym. Niestabilna sytuacja w tym zakresie wpływa negatywnie na działalność Helio. Podwyżki cen surowca oraz deprecjacja złotego wobec kluczowej dla zakupu surowca waluty (USD) przyczynia się do obniżenia uzyskiwanych przez spółkę marż ze sprzedaży brutto, zwiększenia kosztów finansowych (różnic kursowych) oraz zapotrzebowania na kapitał obrotowy. Podsumowując, choć należy liczyć się ze stabilizacją pod względem dynamiki sprzedaży oraz z głównymi czynnikami ryzyka charakterystycznymi dla działalności Helio, podjęte działania powinny przyczynić się do wzmocnienia istotnych przewag konkurencyjnych Emitenta i konsekwentnej realizacji długofalowej strategii rozwoju przedsiębiorstwa - informuje zarząd Helio w raporcie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH