Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Śliwka kalifornijska cieszy się coraz większym uznaniem polskich konsumentów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 30-08-2017, 11:41
Śliwka kalifornijska cieszy się coraz większym uznaniem polskich konsumentów
fot. materiały prasowe

Trwają zbiory śliwek w północnej Kalifornii. Prognozy dla rynku śliwki kalifornijskiej  są optymistycznie, a Amerykanie właśnie rozpoczęli kolejny cykl inwestycji w programy marketingowe również w Polsce. Według badań konsumenckich utrzymuje się trend, w którym Polacy zamierzają kupować więcej suszonych śliwek w przyszłości – 28 proc. ankietowanych deklaruje taką chęć.

Żniwa w Kalifornii trwają od połowy sierpnia, przez ok. 30 dni. Całkowicie zautomatyzowane zbiory, poprzedzone są badanymi zawartości naturalnego cukru w owocach. Śliwki  w kalifornijskich dolinach Sacramento i San Joaquin strząsane są z drzew przy pomocy maszyn, aby nie miały kontaktu z ziemią. Prace zaczynają się, kiedy owoce osiągną odpowiednio wysoki poziom słodkości, co gwarantuje wysoką jakość i mięsistość śliwki w procesie suszenia. Następnie śliwki myte są źródlaną wodą oraz suszone w specjalnych tunelach. Według prognoz podanych w czerwcu przez Amerykański Urząd Statystyczny ds. Rolnictwa (NASS), szacowane tegoroczne zbiory suszonych śliwek kalifornijskich wyniosą ok. 105 tys. ton.

Kalifornijską branżę suszonej śliwki reprezentuje California Prune Board. Rada działa już ponad  65 lat, prowadząc programy marketingowe oraz badania. W Polsce inwestycje w programy marketingowe na rzecz wzmacniania rynku śliwki kalifornijskiej zaczęły się w 2014 roku.

- Śliwka kalifornijska cieszy się coraz większym uznaniem polskich konsumentów, którzy jak pokazują badania cenią sobie zdrowe i jakościowe produkty. W kampaniach informacyjnych staramy  się pokazać wysoką jakość śliwki z Kalifornii, a także dzielimy się świeżymi pomysłami na zastosowanie tego wszechstronnego owocu w kuchni. 70 proc. badanych konsumentów deklarujących chęć zakupu suszonej śliwki, to wspaniały wynik. Kolejne inwestycje w Polsce to dobra informacja zarówno dla polskiego jak i kalifornijskiego biznesu – mówi Esther Ritson-Elliott, European Marketing Director, California Prune Board (Europe). 

Jak pokazują badania z czerwca 2017 roku, Polscy konsumenci docenili wyjątkową jakość i wszechstronność kulinarną suszonej śliwki kalifornijskiej. Coraz częściej spożywają suszoną śliwkę jako przekąskę. Badania pokazują, że zakup suszonej śliwki częściej niż raz w miesiącu deklaruje  47 proc., natomiast 55 proc. ankietowanych deklaruje chęć spożywania jej częściej niż raz w tygodniu. Blisko 70 proc. ankietowanych jest świadoma kalifornijskiego pochodzenia tych suszonych owoców.

California Prune Board działa pod nadzorem Kalifornijskiego Departamentu Żywności i Rolnictwa i reprezentuje branżę suszonych śliwek z Kalifornii, składającą się z 900 plantatorów śliwek oraz 29 firm konfekcjonujących. Kalifornia jest największym producentem suszonych śliwek na świecie, słynących z najwyższej jakości osiąganej dzięki regionalnym, rygorystycznym technikom zbierania owoców oraz oceny i kontroli. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 362) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.